Συμφωνία στο Eurogroup - Στα 26 δισ το ύψος της πρώτης δόσης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 15 Αυγούστου 2015
Σε θετικό κλίμα για την Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το βράδυ της Παρασκευής η συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες με θέμα την έγκριση της συμφωνίας της Ελλάδας με τους δανειστές.
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου (Ντάισελμπλουμ, Ντομπρόφσκις, Ρέγκλινγκ) ο επικεφαλής του Eurogroup Γ.Ντάισελμπλουμ καλωσόρισε τη συμφωνία θεσμών-Ελλάδας σε ευθυγράμμιση με τα όσα συμφωνήθηκαν στις 12 Ιουλίου.
Ο ίδιος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα βήματα που έγιναν από την ελληνική πλευρά για την αποκατάσταση κλίματος εμπιστοσύνης, όπως τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που ελήφθησαν.
Ο ολλανδός αξιωματούχος μίλησε για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο τριετές πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, εξυγίανσης των δημοσιονομικών, ώστε να επιστρέψει η χώρα στην ανάπτυξη και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά της.
Το συνολικό πρόγραμμα φτάνει τα 86 δισ. ευρώ από τα οποία τα περίπου 25 δισ. ευρώ αφορούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Για το θέμα του χρέους, είπε ότι θα εξεταστεί μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Για το χρέος είπε ότι αυτό θα εξεταστεί μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόφσκις καλωσόρισε επίσης τη συμφωνία, κάνοντας και εκείνος ιδιαίτερη αναφορά στα βήματα για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ Αθήνας-Βρυξελλών.
Ο Κλάους Ρέκλινγκ του ESM είπε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος θα υπάρξει επιστροφή στη σταθερότητα και την ανάπτυξη, κάνοντας και εκείνος ιδιαίτερη αναφορά στην μεταστροφή του κλίματος, λόγω αλλαγής στάσης από πλευράς της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο ίδιος επίσης μίλησε για πρόγραμμα 86 δισ. ευρώ, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα δοθούν όλα τα χρήματα από την Ευρώπη, αλλά και από το ΔΝΤ, χωρίς να είναι ακόμα γνωστό το ύψος της συνεισφοράς του.
Η πρώτη δόση θα είναι ύψους 26 δισ. ευρώ. Από τα χρήματα αυτά, τα 16 δισ. ευρώ θα δοθούν για την αποκληρωμή δανείων σε ΕΚΤ και ΔΝΤ και τα υπόλοιπα 10 δισ. ευρώ αφορούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Ωστόσο, ο Ρέκλινγκ ξεκαθάρισε ότι τα 10 δισ. ευρώ για τις τράπεζες θα μείνουν σε λογαριασμό στο Λουξεμβούργο και θα αποδεσμευθούν όταν ζητηθούν.
Πηγή: tovima.gr
Όλο το νέο μνημόνιο, όπως ψηφίστηκε-Τι αναφέρει για tοnnage tax, φορολογία ναυλομεσιτών, επίναυλο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Αυγούστου 2015
Καταργήθηκε μετά από 15 σχεδόν χρόνια ο επίναυλος στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας σύμφωνα με το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που ψηφίσθηκε την Παρασκευή 14 Αυγούστου το πρωί μετά από μία ολονύκτιο συνεδρίαση της Βουλής. Ο νέος νόμος που βάζει τη χώρα μας σε ένα τρίτο μνημόνιο περιλαμβάνει ακόμη τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ναυλομεσίτες και τον αυξημένο κατά 4% tonnage tax που θα καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.
Οι διατάξεις για tonnage tax και ναυλομεσίτες
.(Α΄77), ΤΟΥ Ν. 29/1975 (Α΄ 75) ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4111/2013(Α΄18)1. Στο ν. 27/1975 (Α΄ 77) προστίθεται νέο άρθρο 26α,ως εξής: «Άρθρο 26αΦορολογία πλοίων με σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
1. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και ημερόπλοια με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, τα οποία υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α΄ 92) υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, επιβατηγά ή φορτηγά, δρομολογημένα σε τακτική γραμμή επιβατικών μεταφορών και πορθμείων με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, που εκτελούν υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα μεταξύ λιμένων της ηπειρωτικής χώρας, της ηπειρωτικής χώρας και νησιών ή μεταξύ λιμένων νησιών (ενδομεταφορών), σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου πρώτου του ν. 2932/2001 (Α΄ 145), υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
3. Λοιπά πλοία θαλασσίων μεταφορών μεταξύ λιμένων εσωτερικού (ενδομεταφορών) ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, καθώς και πλοία με ολική χωρητικότητα μέχρι 500 κόρους που εκτελούν διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και με την επιφύλαξη της εφαρμογής τυχόν συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας και ναυτιλιακών συμβάσεων.
4. Με την καταβολή του φόρου σύμφωνα με το παρόν άρθρο, εξαντλείται κάθε υποχρέωση των πλοιοκτητών ή των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων του παρόντος άρθρου από το φόρο εισοδήματος, επί των εισοδημάτων που αποκτώνται από τη δραστηριότητα αυτή. Η ίδια απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος ισχύει για τους μετόχους ή εταίρους των ως άνω εταιρειών, μέχρι και φυσικού προσώπου, για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων.
5. Οι διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α΄170) έχουν ισχύ κατά την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρ-θρου.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τον τρόπο της καταμέτρησης των κόρων ολικής χωρητικότητας των πλοίων αυτών.
7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
8. Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 για υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών που παρέχονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.»
2.α. Τα ποσά φόρου που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 27/1975,προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά φόρου όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 27/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και κατά τον υπολογισμό της εισφοράς που οφείλεται κατά το άρθρο10 του ν. 27/1975 .
β. Τα ποσά εισφοράς που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 29/1975(Α΄75) προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά εισφοράς όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015, κατ’ εφαρμογή των δια-τάξεων της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18) αντικαθίσταται ως εξής:«1. Στα γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιριών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις παραπάνω αναφερόμενες δραστηριότητες, επιβάλλεται ετήσια εισφορά για οκτώ (8) έτη επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγομένου και μετατρεπομένου σε ευρώ συναλλάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25του ν. 27/1975 (Α΄ 77), η οποία υπολογίζεται με τις παρακάτω κλίμακες:
α) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας2012-2015:
|
||||
Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Συντελεστής % | Φόρος κλιμακίου | Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ) |
200.000 |
5 | 10.000 |
200.000 |
10.000 |
200.000 |
4 | 8.000 | 400.000 | 18.000 |
Υπερβάλλον |
3 |
β) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας 2016-2019:
|
||||
Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Συντελεστής % | Φόρος κλιμακίου | Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ) |
200.000 |
7 | 14.000 |
200.000 |
14.000 |
200.000 |
6 | 12.000 | 400.000 | 26.000 |
Υπερβάλλον |
5 |
Στην περίπτωση που το συνολικό ετήσιο εισαγόμενο και μετατρεπόμενο σε ευρώ συνάλλαγμα μίας επιχείρησης είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο ελάχιστο όριο των πενήντα χιλιάδων (50.000) δολαρίων Η.Π.Α., η εισφορά θα υπολογιστεί για πενήντα χιλιάδες (50.000) δολάρια Η.Π.Α., μετατρεπόμενου σε ευρώ του ποσού των 50.000 δολαρίων Η.Π.Α..
Η δια του παρόντος άρθρου προβλεπόμενη εισφορά δεν επιβάλλεται σε ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρίες, που έχουν εγκαταστήσει γραφείο ή υποκατάστημα δυνάμει του άρθρου 25 του ν. 27/1975 και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία, καθώς και με τις λοιπές εργασίες που προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους.»
Η διάταξη για τον επίναυλο
12. Καταργείται η περίπτωση ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10, του ν. 2932/2001.
Διαβάστε εδώ το νόμο όπως ψηφίστηκε
Στην Κω το "Ελευθέριος Βενιζέλος"- Κινδύνους βλέπουν αστυνομία και λιμενικό σώμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 14 Αυγούστου 2015
Το μεσημέρι του Σαββάτου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που «έδεσε» το μεσημέρι της Παρασκευή στο λιμάνι της Κω. Το πλοίο έφτασε με καθυστέρηση και λόγω γραφειοκρατικού προβλήματος χρειάστηκε να κάνει το γύρο του νησιού.
Στο πλοίο θα φιλοξενήσει 2.500 μετανάστες οι οποίοι θα παραμένουν σε αυτό για περίπου 15 ημέρες μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης και ολοκλήρωσης των εγγράφων τους.
Σε δηλώσεις του από το χώρο του λιμανιού ο δήμαρχος Κω Γ. Κυρίτσης τόνισε ότι από τη Δευτέρα δεν θα υπάρχουν σκηνές στα πάρκα και τους δρόμους της πόλης. Σήμερα το πρωί ο δήμος μοίρασε τρόφιμα στους μετανάστες, έξω απο το παλαιό στάδιο της πόλης.
Διαφωνούν αστυνομικοί και λιμενικοί
Τους προβληματισμούς τους για τη φιλοξενία των μεταναστών που βρίσκονται στην Κω στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο πρόκειται να καταπλεύσει την Παρασκευή στο νησί, εκφράζουν οι αστυνομικοί και οι λιμενικοί της Δωδεκανήσου, επισημαίνοντας ότι η σχετική απόφαση εγκυμονεί πολλούς κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των μεταναστών και του πληρώματος, όσο και των ενστόλων που θα κληθούν να υλοποιήσουν το εγχείρημα.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν από κοινού τα Διοικητικά Συμβούλια των αστυνομικών υπαλλήλων βορείου και νοτίου Δωδεκανήσου, καθώς επίσης και το σωματείο των Λιμενικών, αναφέρονται τα εξής:
«Είμαστε ιδιαίτερα προβληματισμένοι από την απόφαση μετακίνησης πλοίου στην Κω, και η παραμονή του εντός του λιμένα, για την φιλοξενία 2.500 μεταναστών από τον μεγάλο αριθμό που βρίσκονται σήμερα στο νησί. Από την πλευρά μας θα θέλαμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας ως προς την υλοποίηση του εγχειρήματος και την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων.
Θεωρούμε ότι η ανωτέρω πρωτοβουλία εγκυμονεί πολύπλευρους κινδύνους για την ασφάλεια τόσο των μεταναστών και του πληρώματος (φωτιά, διενέξεις μεταξύ διαφόρων εθνικοτήτων κ.α), όσο και των ένστολων (ΕΛ.ΑΣ, Λ.Σ), που θα κληθούν να υλοποιήσουν το εγχείρημα.
Η πείρα μας έχει δείξει ότι η πολυήμερη παραμονή αλλοδαπών διαφόρων εθνικοτήτων σε κλειστούς χώρους δημιουργεί εντάσεις τις οποίες στον ιδιότυπο χώρο ενός πλοίου δύσκολα αντιμετωπίζονται.
Εμείς ζητάμε την άμεση μεταφορά των μεταναστών από τη νήσο Κω με το συγκεκριμένο πλοίο σε οργανωμένες ανοικτές δομές της ηπειρωτικής χώρας, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες για την ταυτοποίησή τους».
Συγχρηματοδότηση
Την συγχρηματοδότηση του πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που θα ελλιμενιστεί στην Κω για την εγκατάσταση και την διαδικασία ταυτοποίησης προσφύγων και μεταναστών, αναλαμβάνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Η οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας, η οποία είναι κρίσιμης σημασίας για την άμεση αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος που αντιμετωπίζει η Κως το τελευταίο διάστημα, συμφωνήθηκε μετά από επικοινωνία του Υπουργού Επικρατείας κ. Αλέκου Φλαμπουράρη με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο, το πρωί της Τετάρτης, όπου αποφασίστηκε η συνεργασία και ο συντονισμός δράσεων των δύο πλευρών, για την ταχύτερη δυνατή αποφόρτιση του νησιού από τις χιλιάδες των προσφύγων και μεταναστών.
Μετά την επικοινωνία και την συνεννόηση του κ. Φλαμπουράρη με τον Περιφερειάρχη, ακολούθησε σύσκεψη με την Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Τασία Χριστοδουλοπούλου και υπηρεσιακούς παράγοντες, όπου οριστικοποιήθηκε η απόφαση για την ναύλωση του πλοίου και η σχετική ανακοίνωση από τον Υπουργό Επικρατείας στα ΜΜΕ.
Πρόκειται για το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ που ναυλώθηκε από το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής με την συγχρηματοδότηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Κω αύριο, Παρασκευή. Στο πλοίο, χωρητικότητας 2.500 ατόμων, θα εγκατασταθούν πρόσφυγες και μετανάστες, στους οποίους θα παρέχεται πλήρης σίτιση, ενώ θα γίνεται και η διαδικασία ταυτοποίησης.
Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, δήλωσε, σχετικά με την ναύλωση του πλοίου:
«Από την πρώτη στιγμή έχουμε καταστήσει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποτελεί μέρος της λύσης του προβλήματος. Μέχρι σήμερα έχουμε συμβάλει αποφασιστικά και εποικοδομητικά, τόσο με προτάσεις θεσμικού χαρακτήρα που μας λύνουν τα χέρια στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε, όσο και οικονομικά, με τους περιορισμένους πόρους που διαθέτουμε. Εκτός από την σημαντική συνδρομή μας για την συγχρηματοδότηση του πλοίου (υπενθυμίζω ότι από τον περασμένο Απρίλιο είχαμε ζητήσει εγγράφως από τους αρμόδιους υπουργούς την διάθεση ειδικού πλοίου, αποκλειστικά για τους πρόσφυγες και μετανάστες), η Περιφέρεια, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της, διαθέτει το σύνολο των πόρων που βρίσκονται στον κωδικό των εκτάκτων αναγκών, ποσό 100.000 ευρώ, για την κάλυψη των άμεσων και επειγουσών αναγκών των ανθρώπων αυτών, με την δέσμευση να ενισχύσουμε αυτόν τον κωδικό με επιπλέον πόρους. Ως Περιφέρεια, είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε και στην συνέχεια, στην επίλυση του προβλήματος, όπως κάναμε από την πρώτη μέρα, υπερβαίνοντας αρμοδιότητες, οικονομικές αντοχές και πολιτικό κόστος».
Πηγή:tovima.gr, dimokratiki.gr
Η "Katara" του σείχη στην Κέρκυρα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 13 Αυγούστου 2015
Στην Κέρκυρα βρέθηκε για μία ακόμη φορά ο σείχης Χαμάντ Μπιν Καλίφα Αλ Θανί, πρώην εμίρης του Κατάρ, με την υπερπολυτελή θαλαμηγό του «katara»!
Ο 63χρονος εμίρης, ο οποίος πέρσι φωτογραφιζόταν ακόμα και με τουρίστες πίνοντας καφέ στο Λιστόν με τη σύζυγό του, διαθέτει ένα από τα πιο εντυπωσιακά mega-yaughts του κόσμου, το οποίο φέτος το αγκυροβόλησε στον ελεύθερο χώρο του Λιμανιού (όχι στην ελεγχόμενη προβλήτα κρουαζιεροπλοίων) απέναντι από το Λιμεναρχείο.
Ένα σκάφος που έχει μήκος 124 μέτρα και πλάτος 19 μέτρα, διαθέτει επτά καταστρώματα, δύο ελικοδρόμια, πισίνα, τζακούζι!
Το «Κatara» διαθέτει κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους με θαλασσινό νερό, όπου μπορεί να φιλοξενήσει τα σκάφη υπηρεσίας για τις καθημερινές μετακινήσεις των επιβατών του, αλλά και ένα υποβρύχιο που έχει τη δυνατότητα να καταδυθεί σε βάθος μέχρι εκατό μέτρα.
Ο σεΐχης Χαμάντ Μπιν Καλίφα Αλ Θανί, από το 1995 έως το 2013 είχε αναλάβει στα χέρια του τις τύχες του πάμπλουτου πετρελαιοπαραγωγού κράτους συνεχίζοντας την κυριαρχία της οικογένειάς του που διατηρείται εδώ και σχεδόν δύο αιώνες, ενώ εδώ και δύο χρόνια έχει παραδώσει τη σκυτάλη στο γιο του.
Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 12 Αυγούστου 2015
Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές. Επίσης προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν είναι νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.
Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση
Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (πρώτο τμήμα)
Πότε θα δοθεί από τον Δρίτσα, το παραλιακό μέτωπο στην κοινωνία των Πατρών.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 11 Αυγούστου 2015
Ανακοίνωση εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την οποία διασαφηνίζεται τι θα πράξει ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας με το παραλιακό μέτωπο των Πατρών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μετά τη ραδιοφωνική συνέντευξη, που παραχώρησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, στο ρ/σ «Στο Κόκκινο 107,7 Πάτρα» την Πέμπτη 8 Αυγούστου, διάφορα δημοσιεύματα ή αναρτήσεις σε ιστοσελίδες, καθιστούν αναγκαία την αποσαφήνιση των απαντήσεων που ο Υπουργός πράγματι έδωσε, σχετικά με την οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, στην τοπική κοινωνία.
Αποσαφηνίζεται, τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι τηρούνται απολύτως -με μια μικρή καθυστέρηση λόγω των πρόσφατων πολιτικών εξελίξεων- όσα ο Υπουργός εξήγγειλε κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα στις 13 Ιουνίου, με αφορμή το 3ο Συνέδριο της εφημερίδας «Πελοπόννησος». Δηλαδή:
-Ετοιμάστηκε ήδη από την ομάδα νομικών, το κείμενο της πρότασης για προγραμματική σύμβαση Οργανισμού Λιμένα Πάτρας (Ο.Λ.Πα.) και Δήμου Πατρέων.
-Το κείμενο αυτό, θα εγκριθεί από το γραφείο του Υπουργού και το γραφείο του Πρωθυπουργού, τις επόμενες μέρες.
-Αμέσως μετά, θα παραδοθεί στο Δήμαρχο και στη Δημοτική Αρχή Πατρέων, όπως και στην Επιτροπή, για έκφραση γνώμης, διαβούλευση και τελική συμφωνία.
-Μετά το πέρας και αυτής της φάσης, θα δρομολογηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες υλοποίησης του προαναγγελθέντος σχεδίου.
Όλα αυτά, σημαίνουν ότι καμία αλλαγή δεν έχει επέλθει, κανένα νέο δεδομένο δεν έχει προστεθεί και το σχέδιο εξελίσσεται, όπως ακριβώς είχε εξαγγελθεί, με τη σύμφωνη -ως προς τη διαδικασία- γνώμη όλων, καταλήγει η ανακοίνωση.