Πεμ05152025

Last updateΠεμ, 15 Μαϊ 2025 7pm

Στην «τελική ευθεία» ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών πλοήγησης

ploigiki ipiresia

Στα «χέρια» των πλοηγών αναμένεται να περάσει σύντομα η πλοηγική υπηρεσία, καθώς η Επιτροπή Εργασίας ολοκλήρωσε έργο της για τον εκσυγχρονισμό του συγκεκριμένου τομέα. Η διαδικασία αναμένεται να προχωρήσει άμεσα, αν και μέχρι στιγμής παραμένουν ανοικτά πολλά ζητήματα μεταξύ υπουργείου και πλοηγών, όπως το αντάλλαγμα ή και η συμμετοχή (μειοψηφική) του Δημοσίου στο νέο σχήμα.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών, η πλευρά του Δημοσίου εξέφρασε τη θέληση να μην συμμετέχει στο σχήμα. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών, η πλοηγική υπηρεσία θα μετατραπεί σε ιδιωτική ανώνυμη εταιρεία, με μετόχους τους ίδιους τους πλοηγούς.

Στις 30/10 η επιτροπή- ομάδα εργασία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τις υπηρεσίες πλοήγησης, που λειτούργησε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμενικής Πολιτικής Κ. Μουτζούρη και με τη συμμετοχή ως μέλη- μεταξύ άλλων- του αρχιπλοηγού Πειραιά και του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, μετά από εξέταση διαφόρων προτάσεων, αποφάσισε να εισηγηθεί στον υπουργό την υλοποίηση της πρότασης των ελλήνων πλοηγών.

Η ομάδα εργασίας είχε συσταθεί από τον προηγούμενο ΓΓΛΛΠ κ. Θ.Πάλλη μετά από την πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών για αυτοδιοίκηση και αυτοδιαχείριση της πλοηγικής υπηρεσίας από τους πλοηγούς.

Μετά από την παραπάνω απόφαση αναμένεται η σύνταξη του κειμένου εισήγησης της επιτροπής προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη.

Στους 7 μήνες που διήρκησαν οι εργασίες της επιτροπής, κλήθηκαν και κατέθεσαν την άποψη τους όλοι οι εμπλεκόμενοι με την πλοήγηση φορείς της ναυτιλίας, εφοπλιστές, λιμάνια, ναυτικοί πράκτορες, κατώτερα πληρώματα κ.λ.π.

Η πρόταση των πλοηγών βασίζεται στα συμπεράσματα και τις προτάσεις που έκανε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ) ως επίσημος σύμβουλος του Υπουργείου, για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών πλοήγησης.

Σύμφωνα με τη πρόταση η οποία παρουσιάστηκε μετά από οικονομοτεχνική μελέτη που εκπονήθηκε από γνωστή εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων οι πλοηγοί:
-Αναλαμβάνουν τη πλοήγηση σε όλα τα λιμάνια της χώρας, πάντα υπό τον έλεγχο του ΥΕΝ/ΓΓΛΛΠ, όσον αφορά στη σωστή παροχή υπηρεσιών και την τιμολογιακή πολιτική,

-Εκσυγχρονίζουν άμεσα τις υπηρεσίες πλοήγησης (πλήρης μηχανοργάνωση- πιστοποίηση υπηρεσιών (ISPO)- πλωτά μέσα-εκπαίδευση κ.λ.π)

-Αποδίδουν στο κράτος υψηλά οικονομικά έσοδα ετησίως , και «συγχρόνως το απαλλάσσουμε από περίπου εκατόν τριάντα δημοσίους υπαλλήλους».

-Αποδίδουν στο Λιμενικό Σώμα ποσοστό επί των εσόδων για τη πολύτιμη βοήθεια και συνεργασία του στα λιμάνια της χώρας.

- Προτείνουν να διασφαλιστούν πλήρως οι θέσεις εργασίας των ήδη υπηρετούντων ως κατώτερα πληρώματα στη νυν Π.Υ μέχρι τη συνταξιοδότηση τους, με τις σημερινές-χωρίς περικοπές- αποδοχές και με συνέχιση της ασφάλισής τους στο ΝΑΤ.

-Δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, μέσα από ένα μοντέλο συνεχούς εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών μας,

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών: "Προσφέρουμε επιτέλους σύγχρονες υπηρεσίες πλοήγησης στη χώρα μας με ευρωπαϊκά συστήματα οργάνωσης, απαλλαγμένοι από τις αγκυλώσεις και τα τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια που μας κρατούν πολλές δεκαετίες πίσω, απαλλάσσοντας και τους συνεργάτες μας, (ναυτιλιακές εταιρείες, ναυτικούς πράκτορες κ.λ.π) από γραφειοκρατικές και άλλες διατυπώσεις καθώς και τα λιμάνια από καθυστερήσεις», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, στην οποία τονίζονται ακόμα τα εξής:

«Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε με σύγχρονες πλέον συνθήκες και συστήματα προσφοράς υπηρεσιών, να είμαστε οι εγγυητές της ασφάλειας των πλοίων των επιβαινόντων, του περιβάλλοντος και των λιμενικών εγκαταστάσεων της πατρίδας μας

Με τη πρόταση μας, προσφέρουμε ολοκληρωμένη μια πραγματικά αναγκαία μεταρρύθμιση απ' αυτές που επιβάλλεται να γίνουν, βοηθώντας στην αντιμετώπιση της τεράστιας κρίσης που περνάμε ως πολίτες αυτής της χώρας.

Έχουμε ήδη σχεδιάσει με τους επιστημονικούς μας συνεργάτες, νομικούς και συμβούλους επιχειρήσεων, αλλά συγχρόνως και με την υποστήριξη και βοήθεια των ευρωπαίων συναδέλφων μας, μέσω της Πανευρωπαϊκής Ένωσης Πλοηγών, EMPA, την οργάνωση και λειτουργία μιας σύγχρονης, εφάμιλλης των ευρωπαϊκών, πλοηγικής υπηρεσίας.

Εμείς είμαστε έτοιμοι να αποποιηθούμε το μανδύα του δημοσίου υπαλλήλου, να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε πάνω σε αυτό στο οποίο είμαστε οι μόνοι που κατέχουμε τη τεχνογνωσία, προσφέροντας παράλληλα, κέρδη στη χώρα μας.

Απομένει η πολιτική βούληση για το τελικό βήμα, την οποία ο υπουργός κ. Κ.Μουσουρούλης και οι συνεργάτες του μέχρι στιγμής μας έχουν δείξει ότι έχουν».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter