Ναυτιλιακή και αεροπορική βιομηχανία ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ενίσχυση της παραγωγής καθαρών καυσίμων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2025 12:44
![0πρασινη](/images/resized/images/photos/perivalon/0πρασινη_220_220.jpg)
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA) και Ευρωπαική Ένωση Αεροπορικών Εταιριών, σε συνεργασία με τον περιβαλλοντικό οργανισμό Transport & Environment (T&E), καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη της ΕΕ να επιταχύνουν την παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία και την αεροπορία στην Ευρώπη.
Η T&E και οι δύο ενώσεις τονίζουν ότι η επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας αυτών των κλάδων απαιτούν τεράστιες επενδύσεις.
Οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων, προκειμένου να απαντήσουν στις προκλήσεις απανθρακοποίησης αυτών των δυσπρόσιτων τομέων. Σύμφωνα με την έκθεση Draghi, απαιτούνται περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για την ενεργειακή μετάβαση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και αεροπορίας.
Η κοινή δήλωση ζητά άμεση δράση και προτείνει το επερχόμενο «Clean Industrial Deal» να δώσει προτεραιότητα στα ανανεώσιμα καύσιμα που μπορούν να παραχθούν σε μεγάλη κλίμακα για τη ναυτιλία και την αεροπορία.
Επιπλέον, επισημαίνουν ότι το «Σχέδιο Επενδύσεων για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP)» θα πρέπει να διασφαλίσει ότι τουλάχιστον το 40% των καυσίμων που απαιτούνται από τους κανονισμούς «FuelEU Maritime» και «ReFuelEU Aviation» θα παράγονται εντός της ΕΕ.
Οι τρεις οργανισμοί υποστηρίζουν επίσης τη χρήση των εσόδων από το Ευρωπαϊκό και εθνικά Συστήματα Εμπορίας Ρύπων (ETS) για τη μείωση του επενδυτικού κινδύνου και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας δικτύωσης που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα.
Παράλληλα, στηρίζουν την υποχρεωτική ανάπτυξη υποδομών, ώστε τα λιμάνια και τα αεροδρόμια να εξελιχθούν σε κέντρα ανεφοδιασμού με ανανεώσιμα καύσιμα.
Αναφερόμενος στην συμφωνία αυτή ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης υπογράμμισε ότι «Η έκθεση Draghi διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για την απανθρακοποίησή της.
Το Clean Industrial Deal, προσθέτει, πρέπει να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε τα καθαρά καύσιμα να είναι διαθέσιμα για τη ναυτιλία.
Χρειαζόμαστε τεράστιες επενδύσεις, σαφήνεια μέσω δεσμευτικών στόχων και απλοποίηση της πρόσβασης σε δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση.
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο, διατηρώντας παράλληλα ένα καινοτόμο και δυναμικό βιομηχανικό οικοσύστημα."
Επίσης, η Ουρανία Γεωργουτσάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της «A4E», αναφερόμενο στο ίδιο θέμα επεσήμανε ότι «χρειαζόμαστε προσιτά, επεκτάσιμα ανανεώσιμα καύσιμα και καινοτόμες τεχνολογίες τώρα για την απανθρακοποίηση των κλάδων μας.
Αυτό σημαίνει ότι η ΕΕ πρέπει να κινητοποιηθεί και να απελευθερώσει τις τεράστιες δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που απαιτούνται για να τα καταστήσει πραγματικότητα. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο – η δράση σήμερα θα διασφαλίσει ότι οι βιομηχανίες μας θα παραμείνουν ισχυρές, ανταγωνιστικές και πιο βιώσιμες στο μέλλον.»