Η Maersk σχεδιάζει επισκευές στο ναυπηγείο Cochin της Ινδίας – CMA CGM και MSC το «εξετάζουν»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2025 16:28

Η Maersk και το ναυπηγείο Cochin της Ινδίας έχουν συνάψει μνημόνιο κατανόησης για τη διερεύνηση επισκευής, συντήρησης και ναυπηγικής βιομηχανίας πλοίων στην Ινδία. Η δανική εταιρεία γίνεται ο πρώτος μεγάλος carrier που σχεδιάζει τακτικές δραστηριότητες συντήρησης στην Ινδία, οι οποίες θα υποστηρίξουν τους στόχους της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας σε μία από τις κορυφαίες βιομηχανίες της Ινδίας.
Το ναυπηγείο Cochin, το οποίο ιδρύθηκε το 1972 ως πλήρως ελεγχόμενη εταιρεία της κυβέρνησης της Ινδίας, είναι ο μεγαλύτερος ναυπηγός της Ινδίας τόσο για το ναυτικό όσο και για ιδιωτικά έργα. Πέρυσι, η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια για να ανοίξει μια νέα εγκατάσταση επισκευής πλοίων που περιλαμβάνει περισσότερα από 42 στρέμματα στο λιμάνι Cochin. Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης δείχνουν ότι η εταιρεία επισκευάζει επί του παρόντος τέσσερα έως πέντε πλοία κάθε φορά στο ναυπηγείο, ενώ έχει επίσης παραγγελίες για 65 νέες κατασκευές.
Βρίσκεται στη νοτιοδυτική ακτή της Ινδίας, το ναυπηγείο βρίσκεται κοντά σε μεγάλες ναυτιλιακές οδούς και μπορεί να προσφέρει πλεονεκτήματα στην τεχνολογία και το χαμηλό κόστος εργασίας. Η συμφωνία με τη Maersk θα διερευνήσει την επισκευή πλοίων, τον δεξαμενισμό και τις νέες ευκαιρίες κατασκευής, καθώς και την ανταλλαγή τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να συνεργαστούν σε κοινά προγράμματα κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων.
Η Ινδία φέρεται να έχει 32 ναυπηγεία, αλλά μια έκθεση ανέφερε ανεπαρκή πολιτική στήριξη, περιορισμένες ιδιωτικές επενδύσεις και ανεπάρκειες στις δραστηριότητες που εμποδίζουν την ανάπτυξη της βιομηχανίας. Η κυβέρνηση, ωστόσο, το 2024 περιέγραψε ένα επιθετικό σχέδιο για την επέκταση της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Το Υπουργείο Λιμένων, Ναυτιλίας και Πλωτών Οδών (MoPSW) αναπτύσσει ένα νέο πρόγραμμα υποστήριξης της ναυπηγικής βιομηχανίας που θα ενθαρρύνει τα ινδικά ναυπηγεία να αναπτυχθούν. Περιγράφοντας λεπτομερώς το σχέδιο, το υπουργείο δήλωσε ότι ο στόχος είναι να ωθήσει την Ινδία στις κορυφαίες τάξεις των παγκόσμιων ναυπηγικών εθνών, στοχεύοντας σε μια θέση μεταξύ των κορυφαίων 10 έως το 2030 και των πέντε κορυφαίων έως το 2047, από την τρέχουσα 22η θέση της. Η κυβέρνηση προέβλεψε ότι η επιχείρηση θα μπορούσε να αξίζει 62 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2047. Θα οδηγήσει επίσης στην ανάπτυξη των συναφών βιομηχανιών, η οποία θα προσθέσει 37 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία και θα δημιουργήσει περίπου 12 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Συνεργασία και με Κορέα
Σύμφωνα με πληροφορίες Ινδία και Νότια Κορέα έχουν αναπτύξει επαφές που αποσκοπούν στην υποστήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας. Η ινδική κυβέρνηση οργάνωσε και ηγήθηκε αντιπροσωπείας για να συναντηθεί με τους ναυπηγούς της Κορέας. Σε μια αμοιβαία επίσκεψη, η Hanwha Ocean φέρεται να έχει περιοδεύσει στους ναυπηγούς, συμπεριλαμβανομένων των Swan Engineering, Cochin Shipyard, Hindustan Shipyard και L &T Shipyard. Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης στη Νότια Κορέα δείχνουν ότι η Hanwha Ocean διερευνά μια συμφωνία με τους ναυπηγούς της Ινδίας.
Οι κορεάτες ναυπηγοί μειονεκτούν επί του παρόντος λόγω έλλειψης χωρητικότητας, καθώς όλες οι χρονοθυρίδες ναυπήγησης έχουν κλείσει χρόνια νωρίτερα. Η βιομηχανία επικεντρώνεται επίσης στην αύξηση του κόστους και του ανταγωνισμού από τα κινεζικά ναυπηγεία.
Στο μεταξύ στελέχη τόσο από την MSC Mediterranean Shipping Company όσο και από την CMA CGM Group διεξάγουν συνομιλίες με τα Ινδικά ναυπηγεία. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Ευρώπη, ο Modi συναντήθηκε με τον Γάλλο Πρόεδρο Emmanuel Macron στα κεντρικά γραφεία του CMA CGM Group στη Μασσαλία. Συζήτησε επίσης θέματα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου Rodolphe Saadé. Η CMA CGM τόνισε τα 34 χρόνια λειτουργίας της στην Ινδία και ο Saadé έκανε μια παρουσίαση και ξεναγήθηκε στο κέντρο στόλου του ομίλου. Σύμφωνα με πληροφορίες η CMA CGM δεσμεύτηκε να στείλει μια «ομάδα μελέτης» για να εξετάσει τις δυνατότητες ναυπηγικής βιομηχανίας και τις ευκαιρίες επισκευής ενω συμφώνησαν επίσης να διερευνήσουν τη νηολόγηση ορισμένων πλοίων στην Ινδία.
Ο Υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Piyush Goyal, δημοσίευσε μηνύματα στο X αυτή την εβδομάδα που δείχνουν μια συνάντηση με τον Soren Toft, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MSC Mediterranean Shipping Company. Έγραψε ότι είχαν μια παραγωγική συνάντηση συζητώντας τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στον τομέα της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής της Ινδίας, εστιάζοντας σε επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας, ναυπηγική, συντήρηση και κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.