Τετ02262025

Last updateΤετ, 26 Φεβ 2025 5pm

Η αγορά ξηρού φορτίου μπήκε στο έτος του Φιδιού του Ξύλου

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να υποχωρεί με απώλειες τόσο στα Capes όσο και στα μικρότερα μεγέθη. Φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσαν τα Kamsarmaxes τα οποία μετά από μία περίοδο ύφεσης εμφάνισαν οριακή άνοδο. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 11,09%, τα Kamsarmaxes +3,33%, τα Ultramaxes (63) -5,6% και τα Handies -8,35%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 209 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 735 μονάδες την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά παρέμεινε υπό πίεση επηρεασμένη από την αδράνεια που έφεραν οι διακοπές στην Κίνα για την Πρωτοχρονιά. Έτσι και ο όγκος στον φορτίων και των κλεισιμάτων ήταν περιορισμένος παρά το γεγονός ότι αρκετοί μεταλλωρύχοι ήταν παρόντες. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 6,22 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο νότο οι ναύλοι έδειξαν μεγαλύτερη ανθεκτικότητας στις πιέσεις καθώς υπήρξε σταθερή ροή φορτίων. Αντιθέτως στο βορρά η μακρά λίστα πλοίων και η μικρή λίστα φορτίων οδήγησε σε πτώση τις βασικές διαδρομές C8 και C9. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 17,14 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 25,38 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 7,43Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρα στο βορρά η εβδομάδα ξεκίνησε νωχελικά αλλά μετά την Τετάρτη ανέβασες στροφές και επικράτησε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Στο νότο σημειώθηκε περισσότερη δράση με τους ναύλους να κερδίζουν μέχρι και 1,5Κ ανα ημέρα από την αρχή μέχρι το τέλος εβδομάδας στη βασική διαδρομή προς την Κίνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 7,5-9,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 11,5-13,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 5,5-7,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία όπως ήταν φυσικό δεν υπήρχε ιδιαίτερη δράση λόγω των διακοπών. Ωστόσο η θετική εικόνα της λατινικής Αμερικής και οι μελλοντικές προβλέψεις αφήνουν μία νότα αισιοδοξίας για επάνοδο σύντομα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 5-7Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα παρά τον αυξημένο αριθμό πλοίων λόγω της συνεχούς ροής φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 4,5-6Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν σε εορταστικό mode με διακοπές στην Κίνα και στην Κορέα. Περιμένουμε η δράση να επανέλθει μετά τις εορτές, όμως πρέπει να απορροφηθούν πολλά πλοία μέχρι να σταθεροποιηθεί η αγορά. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 6-7,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά είχε μία ήρεμη εβδομάδα με ελάχιστες μικρές διορθώσεις στους ναύλους. Αναμένουμε περισσότερη δράση μετά το πέρας των διακοπών για την κινέζικη πρωτοχρονιά. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4-5,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε βελτιωμένη ροή φορτίων με αποτέλεσμα αρκετά από τα πλοία της περιοχής να καλυφθούν. Αξίζει να σημασία ότι τα μεγαλύτερα πλοία στόχευαν σε ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας αφήνοντας τα υπερατλαντικά ταξίδια για τα μικρότερα πλοία. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA προχώρησε ήρεμα την προηγούμενη εβδομάδα λόγω της κινέζικης πρωτοχρονιάς. Στην αρχή της εβδομάδας τα φορτία ήταν λίγα ωστόσο στο δεύτερο μισό αυξήθηκαν και η πτώση των ναύλων περιορίστηκε. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε περιορισμένη δραστηριότητα με αποτέλεσμα να υπάρξει συγκέντρωση άμεσα διαθέσιμης χωρητικότητας. Έτσι αρκετοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να μετακινηθούν προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ή έστω στο Γιβραλτάρ για κάποια δουλειά από τη δυτική πλευρά της Μεσογείου. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 7,5-9Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 10-11,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ξεκίνησε δυναμικά την εβδομάδα όμως λόγω της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς η δραστηριότητα έπεσε και οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4,5-6Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε αυξημένη ροή φορτίων ενώ η προσφορά χωρητικότητας παρέμεινε περιορισμένη. Αυτή η θετική εξέλιξη επηρέασε κυρίως τα μεγαλύτερα πλοία το τομέα ενώ τα μικρότερα παρέμειναν υπό πίεση. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7,5K/ημέρα.
Η Μεσόγειος ακόμα προσπαθεί να επανέλθει παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων έχει μειωθεί σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Όμως η δραστηριότητα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 3,5-5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 3,5-5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4-5,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 7-8,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε βελτιωμένο όγκο κλεισιμάτων. Ωστόσο σε επίπεδα ναύλων δεν είδαμε σημαντικές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Για το επόμενο διάστημα ο αριθμός των πλοίων παραμένει υψηλός ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι μετά την Κινέζικη Πρωτοχρονιά θα βελτιωθεί η δραστηριότητα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) υποχώρησε περαιτέρω με τη μεγαλύτερη πίεση είναι εμφανίζεται στη βόρεια πλευρά καθώς υπήρξαν περισσότερα μετακινούμενα πλοία από το βορρά και την ανατολή. Υπήρξε περισσότερη ζήτηση ωστόσο η υπερπροσφορά πλοίων δεν επέτρεψε κάποιες βελτιώσεις. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά φάνηκε να είναι απορροφημένη από από τους εορτασμούς της κινέζικες πρωτοχρονιάς αφού υπήρχε ηρεμία τόσο στο βορρά όσο και στο νότο. Ωστόσο μεγάλη συγκέντρωση προσφοράς χωρητικότητας κατά το προηγούμενο διάστημα δείχνει πώς η ανάκαμψη θα καθυστερήσει λίγο παραπάνω. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία, η αγορά ακολούθησε το ευρύτερο πτωτικό κλίμα της Ασίας, το οποίο ελπίζουμε να αλλάξει από την ερχόμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 4-5,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 5,5-7Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 5,5-7Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter