Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα μικρά μεγέθη συγκράτησαν τον BDI

bulk carriers 55

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με οριακή πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου και ο BDI. Τα μεγαλύτερα μεγέθη παρουσίασαν απώλειες με τα capes να υποχωρούν σχεδόν 10% και τα Kamsarmaxes μόλις 1,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στον αντίποδα, τα μικρότερα μεγέθη συνέχισαν με κέρδη, συγκρατώντας την πτώση του γενικού δείκτη. Συγκεκριμένα, εμφάνισαν εβδομαδιαία αύξηση τα Supramaxes 7,7% και τα Handies 10%. Έτσι, ο BDI παρουσίασε οριακή πτώση 13 μονάδων (-0,66%) και έκλεισε στις 1964 μονάδες την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις σε όλες τις διαδρομές και οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο, την Παρασκευή όλοι οι υπό δείκτες έκλεισαν με θετικό πρόσημο. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 8.13 $/tn.
Στο βόρειο Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε κάμψη κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ στο τέλος σημειώθηκαν πολλά κλεισίματα για ταξίδια προς την Ασία, ανεβάζοντας τους ναύλους. Νοτιότερα, η Βραζιλία παρέμεινε ήρεμη καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας, βλέποντας παράλληλα τους ναύλους να υποχωρούν. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,6 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 37,35 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,8 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό επικράτησε ηρεμία στην αρχή της εβδομάδας, τόσο στο βορρά όσο και στο νότο. Στη συνέχεια της εβδομάδας η περιοχή της ECSA συνέχισε στους ίδιους χαμηλούς ρυθμούς, αν και οι ναύλοι παρουσίασαν ανοδικές τάσεις. Μετά την Τετάρτη παρατηρήθηκε σταθεροποίηση της αγοράς και τα κλεισίματα να πραγματοποιούνται πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα, με μικρές διαφοροποιήσεις αναλόγως τους τύπους των πλοίων. Στο βορρά ξεχώρισε η Μαύρη θάλασσα, που εμφάνισε περισσότερα φορτία και η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, κατά το πρώτο μισό της εβδομάδας, ενώ Πέμπτη και Παρασκευή η δραστηριότητα υποχώρησε. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Ευρώοη προς την Ασία στα $ 32-34Κ/ημέρα (παράδοση Γιβραλτάρ) και από τη Μ. Θάλασσα προς τον ίδιο προορισμό στα $ 36-37.5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές ως προς τη ζήτηση, και μικρή αύξηση της προσφοράς. Στη συνέχεια, ο Βόρειος Ειρηνικός ενίσχυσε την αγορά με περισσότερα φορτία σιτηρών. Έτσι, στα μέσα της εβδομάδας σημειώθηκαν πολλά κλεισίματα. Αντιθέτως, νοτιότερα τα φορτία από την Ινδονησία ήταν περιορισμένα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19-20,9Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά έχασε έδαφος, αφού η ζήτηση των κινέζων για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 25,5-26,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή παρέμεινε σταθερή σε όλες τις διαδρομές. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ταξίδια προς την Ινδία που εμφάνισαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της αυξημένης ροής φορτίων κάρβουνου και λιπασμάτων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 26-27,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 32-33Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε σταθερότητα. Από τη μία είχαμε αύξηση του αριθμού των πλοίων και από την άλλη πλευρά η βελτίωση του κλίματος στην Ανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή βοήθησε την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 27-28.5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 22-23Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές, κρατώντας τους ναύλους στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32-33Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά εμφάνισε έντονη δραστηριότητα, η οποία αποτυπώθηκε και στην άνοδο των ναύλων. Παρατηρήθηκε αύξηση της προσφοράς πλοίων αλλά η ζήτηση ήταν αρκετή για να την απορροφήσει. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 33-34Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 31-32Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα σε όλες τις διαδρομές, με τη ζήτηση και την προσφορά να δείχνουν ότι βρίσκονται σε ισορροπία. Ωστόσο, αναμένουμε αύξηση της χωρητικότητας στις τελευταίες μέρες του μήνα και στις αρχές του επόμενου. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14,5-15,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά συνέχισε κανονικά, όμως υπάρχει έντονος προβληματισμός λόγω της αυξανόμενης έντασης στη Μαύρη θάλασσα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 34-35Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22.5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε με χαμηλότερες ταχύτητες σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η ζήτηση ήταν μειωμένη, αν και υπάρχουν ακόμα δουλειές σε λιμάνια με πάγους που πληρώνουν καλά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα παρά τη μειωμένη δραστηριότητα. Πολλοί πλοιοκτήτες εμφανίζονται διστακτικοί να κατευθυνθούν στη Μαύρη θάλασσα, ενώ άλλοι ζητούν premium. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23-24 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε δυνατά, με πολλά νέα φορτία τα οποία απορρόφησαν πολλά από τα άμεσα διαθέσιμα πλοία. Σε αυτούς τους ρυθμούς συνέχισε και το υπόλοιπο της εβδομάδας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA κράτησε τη δυναμικότητά της, αν και δεν υπήρξε η κινητικότητα της προηγούμενης εβδομάδας. Όμως, παρατηρείται ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης για το υπόλοιπο του Φεβρουαρίου. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 26-27 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 35-36Κ/ημέρα.
Στον αραβικό κόλπο και την Ινδία η αγορά συνέχισε στους αυξητικούς ρυθμούς της προηγούμενης εβδομάδας. Σε αυτό βοήθησαν και τα λίγα προσφερόμενα πλοία της περιοχής. Ανατολικότερα, η αγορά εμφάνισε παρόμοια εικόνα σε βορρά και νότο με αρκετές απαιτήσεις από Αυστραλία και Κίνα. Όλες οι διαδρομές παρουσίασαν αυξήσεις και κινήθηκαν πάνω από τα 30 Κ. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 32-33 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 30,5-31.5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter