Θα «πάρουν» το κύμα…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 05 Νοεμβρίου 2024 16:48
«Όπως και να έχει θα πάρουν το κύμα οι ναυτιλιακές εταιρίες» είναι το συμπέρασμα στο οποίο συγκλίνουν αναλύσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας και οι οποίες εστιάζουν στις επόμενες κινήσεις του ή της ενοίκου του Λευκού Οίκου από την εκλογές στις ΗΠΑ. Στις αναλύσεις είναι σαφής η επιχείρηση προσδιορισμού στις εμπορικές πολιτικές που εικάζεται ότι θα ακολουθήσουν Τράμπ και Χάρις με τις περισσότερες να αντλούν στοιχεία από την περίοδο Τράμπ όπου εντάθηκε ο προστατευτισμός με την επιβολή δασμών Με τον κάθε τομέα της ναυτιλίας να έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες ένα άλλο σημείο σύγκλησης αφορά στις γεωπολιτικές εξελίξεις αλλά και στην διαμόρφωση της αγοραστικής δύναμης η οποία μάλιστα απασχόληση έντονα το τελευταίο διάστημα αναλύσεις για τις καταναλωτικές συνθήκες στις ΗΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τακτικές γραμμές είναι εκείνες που είναι πιο εκτεθειμένες σε γεωπολιτικές διαταραχές, βασιζόμενη στις καταναλωτικές δαπάνες για μεγάλο μέρος της ζήτησης φορτίου αλλά και σημαντικές ως προς τον προσδιορισμό των τιμών διαμετακόμισης που επηρεάζουν αλυσιδωτά την εφοδιαστική. Βέβαια πέραν των εμπορευματοκιβωτίων τα ερωτήματα της «επόμενης ημέρας» έχουν να κάνουν με τα πετρελαιοειδή και τα υγροποιημένα αέρια σε συσχετισμό με την θέση που θα λάβει ο ή η ένοικος του Λευκού Οίκου με την Κίνα η οποία και απορροφά μεγάλο μέρος της εν λόγω αγοράς . Όσον αφορά το ξηρό χύδην φορτίο, τον μεγαλύτερο τομέα της ναυτιλίας, και τους κινδύνους που θέτει ένας πιθανός εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ. Στον πρώτο εμπορικό πόλεμο του Τραμπ, οι Κινέζοι στόχευσαν τους αγρότες των ΗΠΑ και μείωσαν τις εισαγωγές αμερικανικών σιτηρών. Η Κίνα είναι σε θέση να το αντικαταστήσει με περισσότερες εισαγωγές από τη Βραζιλία, με ελάχιστο καθαρό αντίκτυπο τόνου-μιλίου. Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Platou Securities, το ξηρό χύδην φορτίο, ιδιαίτερα τα σιτηρά και τα προϊόντα χάλυβα, επηρεάστηκε περισσότερο από τον πρώτο εμπορικό πόλεμο Trump με την Κίνα, ακολουθούμενο από το LNG και το LPG. Τέλος όσον αφορά στους car carriers το ενδιαφέρον είναι εστιασμένο τόσο στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στις ΗΠΑ όσο και στις επόμενες κινήσεις της ΕΕ με το θέμα των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εξακολουθεί να βρίσκεται υπό συζήτηση ενώ την ίδια ώρα ο Τράμπ φαίνεται ότι δεν θα ακολουθήσει την πολιτική Μπάιντεν.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.