Σχεδιάστηκε «πράσινο» Malacca Max VLCC
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 04 Νοεμβρίου 2024 14:04
Τέσσερις εταιρίες του ναυτιλιακού τομέα της Ιαπωνίας εργάστηκαν το 2024 για να αναπτύξουν σχεδιαστικές ιδέες για ένα φιλικό προς το περιβάλλον δεξαμενόπλοιο VLCC.
Η Idemitsu Tanker Co., η IINO Kaiun Kaisha (IINO Lines), η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και η Nihon Shipyard Co. κυκλοφόρησαν το σχέδιό τους για ένα πλοίο 309,000 dwt μήκους 1,114 ποδιών (339,5 μέτρων) αναφέροντας ότι θα επιτύχει τον στόχο καλύτερα από 40% σε σύγκριση με την τρέχουσα γραμμή βάσης για εκπομπές από μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο.
Το έργο επέλεξε την τελευταία κύρια μηχανή διπλού καυσίμου που μπορεί να χρησιμοποιήσει μεθανόλη και βαρύ πετρέλαιο ως καύσιμο. Μεταξύ των άλλων στοιχείων που χρησιμοποιήθηκαν για τη βελτίωση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών, ενσωμάτωσαν γεννήτριες άξονα. Ενώ καθιστούν το σχεδιασμό του σκάφους κατάλληλο για πρόωση με υποβοήθηση ανέμου, αναφέρουν ότι το σύστημα πρόωσης ανέμου θα είναι προαιρετικό για το συνολικό σχεδιασμό. Εξέτασαν τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα επί του σκάφους.
Η κοινή έρευνα και ανάπτυξη του έργου σχεδιασμού επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη των εννοιών, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων, των μηχανημάτων και του περιβαλλοντικού εξοπλισμού για αυτό που αποκαλούν Malacca Max VLCC.
Σημειώνοντας ότι η Ιαπωνία εισάγει το 890% του πετρελαίου της από τη Μέση Ανατολή, ένα από τα βασικά ζητήματα ήταν η δημιουργία του μεγαλύτερου τύπου πλοίου ικανού να περάσει από τα στενά της Malacca, μια σημαντική ναυτιλιακή διαδρομή για αργό πετρέλαιο μεταξύ Ιαπωνίας και Μέσης Ανατολής.
Επιτυγχάνοντας μείωση μεγαλύτερη από 40%, υπογραμμίζουν ότι ένας τυπικός σχεδιασμός Φάσης ΙΙΙ θα επιτύχει μόνο πάνω από 30% μείωση έναντι της βασικής γραμμής για τα VLCC. Επιπλέον, ενώ η μεθανόλη αναμένεται να συμβάλει στη μείωση κατά περίπου 15% σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού μαζούτ, η μελέτη υπογραμμίζει ότι η χρήση πράσινης μεθανόλης, όπως η βιομεθανόλη που παράγεται από βιομάζα και η συνθετική μεθανόλη (e-μεθανόλη) που παράγεται με υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και δεσμεύεται CO2, θα καταστήσει δυνατή τη μείωση των εκπομπών CO2 στο καθαρό μηδέν.