Επανάληψη διαλόγου;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 02 Ιανουαρίου 2025 14:35
Τα στοιχήματα έχουν ήδη τεθεί και αφορούν στην απάντηση αν τελικά θα επανέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ILA και USMX λίγο προ της εκπνοής της ΣΣΕ η οποία είχε μεν παραταθεί αλλά αφήνοντας ανοικτό το θέμα της αυτοματοποίηση των αμερικανικών λιμένων. Ωστόσο σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δεν αποκλείεται ο διάλογος να επανεκκινήσει στις 7 Ιανουαρίου. Αυτό θα ήταν μόλις εννέα ημέρες πριν από το τέλος της κύριας σύμβασης για όλους τους λιμενεργάτες που χειρίζονται εμπορευματοκιβώτια και οχήματα στα λιμάνια των ΗΠΑ. Οι δύο πλευρές παρέτειναν την προθεσμία στο πλαίσιο συμφωνίας για αυξήσεις μισθών που επιτεύχθηκε τον Οκτώβριο για τον τερματισμό της τριήμερης απεργίας. Η προθεσμία λήγει τα μεσάνυχτα της 15ης Ιανουαρίου με το συνδικάτο να έχει απειλήσει να επαναλάβει την απεργία στις 16 Ιανουαρίου, μόλις τέσσερις ημέρες πριν από την ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ ως επόμενου προέδρου των ΗΠΑ. Τα μέλη των συνδικάτων αγωνιούν για μια συμφωνία επειδή περιμένουν να ξεκινήσει η συμφωνηθείσα αύξηση μισθών κατά 60% και πλέον. Η ILA ανέβαλε την εφαρμογή της αύξησης των μισθών έως ότου επιλυθούν τα άλλα ζητήματα στη σύμβαση. Εκτός από τη σταθερή στάση της ILA κατά της αυτοματοποίησης, τα ζητήματα σχετικά με τα οφέλη δεν έχουν ακόμη επιλυθεί.
Η USMX απάντησε στην ILA λέγοντας ότι ήταν πρόθυμη να επεκτείνει την υπάρχουσα δομή συμβάσεων για να επανεξετάσει την προτεινόμενη αυτοματοποίηση. Οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών υποστηρίζουν ότι δεν έχουν χώρους εναπόθεσης για να επεκταθούν στις περισσότερες τοποθεσίες και πρέπει να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για να ανταποκριθούν στην ανάγκη αύξησης του όγκου. Η παρούσα σύμβαση θεσπίζει μια επιτροπή αναθεώρησης που περιλαμβάνει εκπροσώπους των συνδικάτων για τυχόν προτεινόμενα ημι-ή πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα.
Μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού της Νέας Υόρκης - Νιου Τζέρσεϊ, δεν διαθέτουν επί του παρόντος αυτοματοποιημένα συστήματα για τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, θέτοντάς τα σε μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλα παγκόσμια λιμάνια που έχουν αγκαλιάσει την τεχνολογία. Τα λιμάνια στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, τα οποία βρίσκονται υπό διαφορετική ένωση, έχουν αποδεχθεί ορισμένες τεχνολογίες αυτοματισμού.
Η ILA υποστηρίζει ότι η τεχνολογία αντικαθιστά τις θέσεις εργασίας και δεν χρειάζεται για τη διατήρηση της παραγωγικότητας στα λιμάνια. Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Ντ. Τραμπ συναντήθηκε με τους ηγέτες των συνδικάτων και εξέδωσε μια ισχυρή δήλωση υποστήριξης της ILA και του αγώνα της κατά της αυτοματοποίησης. Κάλεσε τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες να σεβαστούν τους λιμενεργάτες στις διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση.
Ενόψει κινητοποιήσεων Maersk και η Hapag ανακοίνωσαν επίσης σχέδια για επιπλέον χρέωση διακοπής εργασιών για όλα τα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται μέσω των λιμένων των ΗΠΑ.