Πεμ01092025

Last updateΠεμ, 09 Ιαν 2025 5pm

Κοινή πρόταση 47 κυβερνήσεων για το GHG emissions pricing mechanism

rupoi ploion6

Για να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) έχει ενώσει 47 κυβερνήσεις σε μια Κοινή υποβολή στον τελικό γύρο διαπραγματεύσεων στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τη διεθνή ναυτιλία.


Το κοινό κείμενο υποστηρίζεται από μεγάλα ναυτιλιακά έθνη όπως η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα μεγαλύτερα κράτη σημαίας στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Μπαχάμες, της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ και του Παναμά, όλα τα κράτη της ΕΕ (και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), άλλες αφρικανικές χώρες όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη από την Καραϊβική και τον Ειρηνικό.
Η κοινή υποβολή από τις κυβερνήσεις καθορίζει συγκλίνον κανονιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL του ΙΜΟ, το οποίο θα απαιτεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες που εκμεταλλεύονται πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλλουν εισφορές για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο CO2Εκπέμπεται σε ένα νέο «Ταμείο Εφαρμογής της Στρατηγικής του ΔΝΟ για τα Αέρια του Θερμοκηπίου».
Βασικός σκοπός αυτού του υποχρεωτικού τέλους αερίων του θερμοκηπίου θα είναι η μείωση του χάσματος κόστους μεταξύ των καυσίμων μηδενικών/σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (ZNZ) (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών καυσίμων πλοίων, ώστε να δοθούν κίνητρα για την επιτάχυνση της υιοθέτησης πράσινων πηγών ενέργειας. Τα έσοδα που θα προκύψουν θα χρησιμοποιηθούν για την επιβράβευση της παραγωγής και της απορρόφησης καυσίμων ZNZ, παρέχοντας παράλληλα δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως για τη στήριξη των θαλάσσιων προσπαθειών μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου των αναπτυσσόμενων χωρών.
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Guy Platten, σχολίασε:
«Η βιομηχανία υποστηρίζει πλήρως την υιοθέτηση από τον ΙΜΟ ενός μηχανισμού τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου για παγκόσμια εφαρμογή στη ναυτιλία. Το κοινό κείμενο που υποβλήθηκε από αυτόν τον ευρύ συνασπισμό είναι μια ρεαλιστική λύση και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος παροχής κινήτρων για ταχεία ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία για την επίτευξη του συμφωνηθέντος στόχου του ΙΜΟ για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως ή κοντά στο 2050. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που μια τόσο μεγάλη και ποικιλόμορφη ομάδα εθνών υποστηρίζει τώρα σθεναρά μια κοινή προσέγγιση για τη χρέωση του άνθρακα στη θάλασσα. Αυτό το προτεινόμενο κοινό κείμενο αποτέλεσε αντικείμενο σκληρής μάχης και βασίζεται σε γενικές γραμμές σε ιδέες τις οποίες υποστηρίζει το ICS τα τελευταία δέκα χρόνια.
Ενώ ένας μεγάλος αριθμός κυβερνήσεων υποστηρίζει τώρα μια καθολική κατ' αποκοπή συνεισφορά αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία - ή κάτι παρόμοιο - μια μειοψηφία κυβερνήσεων εξακολουθεί να έχει ανησυχίες. Σε συνεργασία με όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ, θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να καθησυχάσουμε αυτές τις ανησυχίες κατά τα τελικά στάδια αυτών των κρίσιμων διαπραγματεύσεων σχετικά με το κανονιστικό κείμενο.»
Αυτή η ώριμη ρυθμιστική πρόταση θα εξεταστεί από μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο (την εβδομάδα της 17ης Φεβρουαρίου 2025 στο ISWG-GHG 18). Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον ΔΝΟ τον Απρίλιο του 2025, θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ παγκοσμίως στις αρχές του 2027, με την είσπραξη των ετήσιων συνεισφορών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία να ξεκινά το 2028.

ICS

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter