Παρ10182024

Last updateΠεμ, 17 Οκτ 2024 5pm

Ενστάσεις ΙΒΙΑ για τον CII

0Bunkering

Η IBIA με ανακοίνωσή της προβάλει τις ενστάσεις της για τον CII επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι για να επιτευχθεί η πρόθεση του ΙΜΟ, ο CII πρέπει να είναι κατάλληλος για κάθε ναυτιλιακό τομέα.  Ειδικότερα επισημαίνει τα ακόλουθα: «Τα μέλη της International Bunker Industry Association, μαζί με την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, επιδιώκουν ενεργά βελτιώσεις ενεργειακής απόδοσης ως μέρος των στόχων που συνάδουν με τη Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) 2023 για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία.
Με τις αρχικές βαθμολογίες του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του ΙΜΟ που εφαρμόζονται σε πλοία, όπως και άλλα, η IBIA σημείωσε τις τρέχουσες ανεπάρκειες της μεθοδολογίας CII ώστε να αντικατοπτρίζει κατάλληλα την εξυπηρέτηση πλοίων καυσίμων που λειτουργούν κυρίως σε μικρές αποστάσεις (διάρκεια) σε λιμενικές περιοχές. Η IBIA επιδιώκει μια μεθοδολογία CII που να είναι ακριβής, αξιόπιστη και να εφαρμόζεται με τρόπο που να αντικατοπτρίζει πλήρως την πρόθεση της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τα πλοία καυσίμων των μελών της που αναλαμβάνουν ζωτικό ρόλο στην υποστήριξη διεθνών εμπορικών
Η IBIA συμφωνεί με άλλες ενώσεις του κλάδου ότι για να επιτευχθεί η πρόθεση του ΙΜΟ, η CII πρέπει να είναι κατάλληλη για κάθε ναυτιλιακό τομέα. Ένα όργανο που ταιριάζει σε όλους, όπως έχει σχεδιαστεί επί του παρόντος το CII, έχει εγγενή ελαττώματα που είχαν ως αποτέλεσμα την εισαγωγή στόχων που, λόγω του τρόπου υπολογισμού του CII, τιμωρούν τα σκάφη που πραγματοποιούν μικρά ταξίδια (διάρκεια).
Η Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ στην 81η σύνοδό της τον Μάρτιο του 2024, αναγνώρισε δημόσια τις σημαντικές ανησυχίες που διατυπώθηκαν από τα κράτη μέλη και τη βιομηχανία του ΙΜΟ, αναγνωρίζοντας «ελλείψεις και ακούσιες συνέπειες του μηχανισμού CII και τη γενική συμφωνία ότι αυτές οι ανησυχίες θα πρέπει να ληφθούν πλήρως υπόψη και αντιμετωπίστηκε κατά τη διαδικασία αναθεώρησης του CII».
Η IBIA υποστηρίζει τις εκκλήσεις για τροποποίηση του τρέχοντος μηχανισμού CII, ιδίως εν όψει της πιθανής αναμενόμενης ενίσχυσης των απαιτήσεων της CII μετά το 2026, ώστε να αποφευχθούν ακούσιες συνέπειες που είναι αντίθετες με τη βασική αρχή του ΙΜΟ για τη διατήρηση «ίσων όρων ανταγωνισμού» μέσω της ρύθμισης διεθνής ναυτιλία.
Η IBIA προσβλέπει στην έναρξη του «σταδίου ανάλυσης δεδομένων» CII στο MEPC 82 τον Σεπτέμβριο μετά το «στάδιο συλλογής δεδομένων» και για το σκοπό αυτό πρότεινε, μέσω υποβολής σε αυτή τη συνεδρίαση, μια τροποποίηση της τρέχουσας μεθοδολογίας και τύπου CII για την ενσωμάτωση Συντελεστής διόρθωσης σύντομου ταξιδιού (διάρκειας) που θα συμβάλει κατά κάποιο τρόπο στην αντιμετώπιση του καθήκοντος εξυπηρέτησης του πλοίου καυσίμου όταν υποστηρίζουν τη διεθνή ναυτιλία.
Ο εκπρόσωπος της IBIA στον ΙΜΟ, Δρ Edmund Hughes συνοψίζει ότι «η IBIA ως οργανισμός με συμβουλευτικά κράτη στον ΙΜΟ υποστηρίζει πλήρως την αποτελεσματική και ομοιόμορφη εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου για τη διεθνή ναυτιλία. Ωστόσο, όπου εντοπίζονται ανωμαλίες σε αυτούς τους κανονισμούς, η IBIA θα παράσχει εποικοδομητικά στοιχεία για την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Ο ΙΜΟ προβαίνει σε επανεξέταση του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) και η IBIA έχει υποβάλει έγγραφο στο MEPC 82 προτείνοντας την εφαρμογή συντελεστή διόρθωσης σύντομου ταξιδιού (διάρκειας) για να διασφαλιστεί ότι τα πλοία καυσίμων, τα οποία εκτελούν μια ανεκτίμητη υπηρεσία για την υποστήριξη της διεθνούς ναυτιλίας, δεν τιμωρούνται υπερβολικά λόγω της φύσης του μοναδικού τους καθήκοντος υπηρεσίας».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter