Τετ12252024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Με πυρηνική ενέργεια…

0πυρηνοκίνητοΠαγοθραυστικο

Επανέρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων περί μηδενικών εκπομπών αέριων του θερμοκηπίου από τα πλοία η «πρόταση» για πρόωση των πλοίων με πυρηνική ενέργεια. Η αμμωνία και το υδρογόνο βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των υποψηφίων για το μελλοντικό μείγμα καυσίμων. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές προκλήσεις όσον αφορά την καθιέρωση μιας κλιμακούμενης παραγωγής πράσινου υδρογόνου και πράσινης αμμωνίας, καθώς και την αντιμετώπιση των προκλήσεων ασφάλειας και τη χρηματοδότηση της κατασκευής των τεράστιων υποδομών που απαιτούνται. Από την άλλη, υπάρχει μια λύση που δεν θα χρειαζόταν μια τόσο μαζική επιχείρηση υποδομών χωρίς εκπομπές: η πυρηνική ενέργεια. Ιστορικά οι αντιδραστήρες πυρηνικής ενέργειας χρησιμοποιούνται στη ναυτική βιομηχανία εδώ και δεκαετίες και έχουν ένα καλό ιστορικό ασφάλειας. Η μετάβαση σε πυρηνοκίνητα πλοία «εκτιμάται από τους υπέρμαχους της συγκεκριμένης λύσης» ότι θα εξαλείψει την επιχειρηματική αβεβαιότητα που προκαλείται από την αστάθεια του κόστους των καυσίμων, καθώς δεν θα χρειάζεται να ανεφοδιάζονται. Αυτό θα ενίσχυε περαιτέρω το κόστος και τη χρήση, καθώς τα πλοία θα μπορούσαν να πλέουν με υψηλότερες ταχύτητες (π.χ. 30-35 κόμβοι) οδηγώντας σε μειωμένους χρόνους διέλευσης και αυξημένη μεταφορική ικανότητα.
Σε αυτό το πλαίσιο Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανέθεσε με σύμβαση ύψους 800.000 δολαρίων την έρευνα για την «χαρτογράφηση» εμποδίων στην υιοθέτηση προηγμένης πυρηνικής πρόωσης σε εμπορικά πλοία. Το ABS θα αναπτύξει μοντέλα διαφορετικών προηγμένων τεχνολογιών αντιδραστήρων για ναυτιλιακές εφαρμογές και θα αναπτύξει μια συμβουλευτική βιομηχανία σχετικά με την εμπορική χρήση της σύγχρονης πυρηνικής ενέργειας. Αντίστοιχα το Εθνικό Κέντρο Καινοτομίας Αντιδραστήρων του Υπουργείου Ενέργειας θα παρέχει το προηγμένο πλαίσιο αντιδραστήρων για να βοηθήσει να προτείνει πώς θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια θαλάσσια πυρηνική εφαρμογή σε εμπορικό πλοίο.
Το ABS έχει μια ιστορία με θαλάσσιες πηγές πυρηνικής ενέργειας που χρονολογείται από το 1959 με το NS Savannah που ήταν το πρώτο εμπορικό πλοίο που τροφοδοτήθηκε από πυρηνικό αντιδραστήρα και εγκρίθηκε σύμφωνα με τους κανόνες ABS.

Υπό έρευνα και το «Θόριο» για πυρηνικό καύσιμο

Η νορβηγική εταιρεία Ulstein αποφάσισε να κάνει τη θεωρία πράξη. Τον Απρίλιο, ο Ulstein αποκάλυψε μια ιδέα για το πρώτο πλοίο με κινητήρα Θορίου στον κόσμο - ULSTEIN THOR.
Αυτός ο σχεδιασμός σκάφους αναπλήρωσης, έρευνας και διάσωσης 149 μέτρων διαθέτει ένα MSR θορίου, το οποίο λειτουργεί διαλύοντας το Θόριο σε υγρό αλάτι, προκαλώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση που παράγει ατμό για να οδηγήσει μια τουρμπίνα, δημιουργώντας τεράστιες ποσότητες καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας. Τα πλοία που λειτουργούν με μπαταρίες θα μπορούσαν στη συνέχεια να συνδεθούν σε αυτόν τον «πλωτό σταθμό παραγωγής ενέργειας» και να επαναφορτιστούν οπουδήποτε στον κόσμο, μεταφέροντας αποτελεσματικά την επανάσταση των μπαταριών μικρών αποστάσεων της ναυτιλίας σε επιχειρήσεις βαθέων υδάτων.

Οι αντιδραστήρες "λιωμένου αλατιού" έχουν επίσης προκαλέσει το ενδιαφέρον ενός από τους μεγαλύτερους ναυπηγούς στον κόσμο: της Samsung Heavy Industries (SHI).
Πέρυσι, η SHI αποκάλυψε ότι είχε συνεργαστεί με το Ινστιτούτο Ερευνών Ατομικής Ενέργειας της Κορέας (KAERI) με στόχο την ανάπτυξη πυρηνοκίνητων σκαφών. Η SHI σχεδιάζει να αξιοποιήσει την αγορά πλωτών σταθμών παραγωγής πυρηνικής ενέργειας και πυρηνοκίνητων σκαφών που βασίζονται σε ΑΣΑ. Επικεντρώνεται στην Ε & Α στο πλαίσιο του έργου με στόχο μια νέα μελλοντική μηχανή ανάπτυξης βασισμένη στην τεχνολογία MSR.
Επιπλέον, νωρίτερα φέτος η SHI συνεργάστηκε με τη Seaborg Technologies, μια νεοφυή επιχείρηση με έδρα τη Δανία που επικεντρώθηκε στην τεχνολογία πυρηνικών αντιδραστήρων, για την ανάπτυξη πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας με βάση το Compact MSR της Seaborg.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter