5.366 παιδιά - εθελοντές ζωγράφισαν για την υγεία των θαλασσών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 26 Μαΐου 2022 23:15
Ρεκόρ συμμετοχής στα 29 χρόνια λειτουργίας του προγράμματος Παιδική HELMEPA, με 5.366 παιδιά, από 200 Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία όλης της χώρας, που συνεργάστηκαν με την εθελοντική καθοδήγηση 358 εκπαιδευτικών, και δημιούργησαν 662 ομαδικές ζωγραφιές με κεντρικό ήρωα τον εμβληματικό Γλάρο της HELMEPA, αναδεικνύοντας τη συλλογική προσφορά της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος που φέτος γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας.
Την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA με θέμα «Ο δικός μας γλάρος, ο γλάρος της HELMEPA - 40 χρόνια: όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά στις θάλασσες και τις ακτές μας», παρακολούθησαν διαδικτυακά (19 Μαΐου 2022) 1.375 παιδιά και 73 εκπαιδευτικοί εθελοντές από Αγία Μαρίνα Κάσου, Αγιά Πρέβεζας, Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, Αλεξανδρούπολη, Αλόννησο, Βασιλικό Ευβοίας, Βόλο, Δάφια Λέσβου, Δερβένι, Ζαγορά Πηλίου, Ηράκλειο Κρήτης, Θεσσαλονίκη, Ιεράπετρα, Κοντοπούλι Λήμνου, Λάρισα, Λύκειο Ρόδοπης, Μεγίστη, Νέα Σμύρνη, Νίκαια, Όσσα Λαγκαδά, Πειραιά, Πετρούπολη, Πλατρειθιά Ιθάκης, Προσοτσάνη Δράμας, Πύργο, Ρόδο, Σαλαμίνα, Σάπες Ροδόπης, Στρογγυλή Κέρκυρας, Τρίπολη, Τυμπάκι Ηρακλείου, Χολαργό, Χρυσούπολη Καβάλας και Ψυχικό.
H Πρόεδρος της HELMEPA κα Σεμίραμις Παληού, αφού πρώτα μετέφερε τα θερμά συγχαρητήρια των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, στάθηκε ειδικά στην αξία της συμμετοχής, τονίζοντας ότι είναι όλοι νικητές και ότι τα παιδιά είναι πάντα η προτεραιότητα της HELMEPA, καθώς αποτελούν τους πρεσβευτές της Ένωσης. Στη συνέχεια ανέφερε «έως σήμερα, περισσότεροι από 133.000 μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν αναδειχθεί σε Γλαρόπουλα, δηλαδή βοηθούς του εμβληματικού Γλάρου της HELMEPA, και έχουμε πραγματοποιήσει μαζί περισσότερες από 40.000 περιβαλλοντικές δράσεις, με την καθοδήγηση και πολύτιμη συμβολή των εθελοντών εκπαιδευτικών, τους οποίους και ευχαριστούμε από καρδιάς για το εθελοντικό τους έργο».
Η Υπουργός Παιδείας, κα Νίκη Κεραμέως, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα, συνεχάρη τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και αναφέρθηκε στα 166 νέα προγράμματα σπουδών που εναρμονίζονται οριζοντίως με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς και τη δημιουργία νέων θεματικών σχετικά με τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων που λειτουργούν από φέτος σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας.
Χαιρετισμό απηύθυναν και η Υφυπουργός Παιδείας, κα Ζέττα Μακρή, σημειώνοντας ότι οι ζωγραφιές, τα μηνύματα και η έμπνευση των παιδιών ακούγονται δυνατά και μας προτρέπουν όλους να αναλάβουμε δράση, καθώς και η Γενική Γραμματέας της HELMEPA, κα Ειρήνη Νταϊφά τονίζοντας ότι ο πολιτισμός και το περιβάλλον αποτελούν αδιαίρετες έννοιες και εξήρε το έργο των παιδιών που δυσκόλεψε πολύ την επιτροπή αξιολόγησης που αποτελείται από εξέχουσες προσωπικότητες της τέχνης και του πολιτισμού.
Επιτροπή Αξιολόγησης (με αλφαβητική σειρά)
1. Γεωργιάδης Σταύρος, Σκιτσογράφος, Δημιουργός του Γλάρου της HELMEPA
2. Δρούγκας Αχιλλέας, Ζωγράφος
3. Λίττη Αφροδίτη, Γλύπτρια & Καθηγήτρια της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών
4. Μακρουλάκης Μιχάλης, Ζωγράφος
5. Δρ. Σκούλλος Μιχάλης, Καθηγητής Χημείας Περιβάλλοντος και Ωκεανογραφίας, ΕΚΠΑ
6. Σόρογκας Σωτήρης, Ζωγράφος
7. Σταυροπούλου Όλγα, Γενική Διευθύντρια HELMEPA
8. Φασιανού Μαρίζα, Γκαλερίστρια
Ο κ. Γιώργος Καλλιάνης, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της HELMEPA, επισκέφτηκε το Δημοτικό Σχολείο Δερβενίου Κορινθίας για να βραβεύσει από κοντά τα παιδιά για τη σημαντική τους διάκριση και κυρίως τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Εξέφρασε την αισιοδοξία για το μέλλον, μέσα από την αλληλεπίδρασή του με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς – εθελοντές.
Τα έργα που διακριθήκαν με το Α’ Βραβείο σε κάθε κατηγορία θα τοποθετηθούν ως αφίσες σε στάσεις λεωφορείων, σε κεντρικά σημεία της Αττικής (Αγία Παρασκευή, Γλυφάδα, Πειραιά και το Περιστέρι) το διάστημα μεταξύ 3-17 Ιουνίου στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) και της Παγκόσμιας Ημέρας Ωκεανών (8 Ιουνίου) με σκοπό να συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την επιτακτική ανάγκη να προστατεύσουμε τις θάλασσες και ακτές μας.
Τα έργα που διακρίθηκαν προέρχονται από τα παρακάτω σχολεία:
1η κατηγορία: Νηπιαγωγεία & Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής
Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ: Νηπιαγωγείο Όσσας Λαγκαδά
Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ: Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο «Καραΐσκου Σταυρούλα», Βόλος
Γ’ ΒΡΑΒΕΙΟ: Νηπιαγωγείο Πλατρειθιάς Ιθάκης
2η κατηγορία: Α’, Β’, Γ’ Τάξεις
Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ: Δημοτικό Σχολείο Δερβενίου Κορινθίας, Γ’ Τάξη
Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ: 10ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, Α’ Τάξη
Γ’ ΒΡΑΒΕΙΟ: Β’ Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού, Γ’ Τάξη
3η κατηγορία: Δ’, Ε’, ΣΤ’ Τάξεις
Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ: 40ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Δ’ Τάξη
Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ: Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παρασκευής Θεσσαλονίκης, Ε’ Τάξη
Γ’ ΒΡΑΒΕΙΟ: 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης, Στ’ Τάξη