Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Π. Κουρουμπλής: «Μέρα δύσκολη»...

DSC 0166

Απαντήσεις τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο έδωσαν πριν από λίγο τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής, όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλος, για τα όσα έχουν διαδραματιστεί από της βύθισης του μικρού δεξαμενόπλοιου στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα Πειραιά από την οποία προκλήθηκε εκτεταμένη ρύπανση βαρέων πετρελαιοειδών στις ακτές του Πειραιά και μέχρι τη Βούλα. Ο υπουργός έκανε στο πολιτικό σκέλος της τοποθέτησης του λόγο για σκύλευση του «ατυχήματος» με αφορμή την πρωινή του δήλωση περί της διάθεσης της παραίτησης του στα χέρια του Πρωθυπουργού, ενώ βάλλοντας κατά του Αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης με αφορμή τις δηλώσεις του περί ολιγωρίας και λοιπών καθυστερήσεων είπε ότι είναι άτοπο τα περί καθυστερήσεων αφού όλα όσα έπρεπε να γίνουν συνέβησαν και παρά το γεγονός ότι ήταν ξημερώματα αργίας σε χρόνο ρεκόρ.

Με αφορμή τις δηλώσεις περί οικολογικής καταστροφής κ.τ.λ. ο υπουργός κάλεσε την αξιωματική και γενικώς την αντιπολίτευση να κάνει υπομονή και να επανέλθει σε μια εβδομάδα όπου θα μπορεί να είναι όπως είπε από το αποτέλεσμα των ενεργειών αντιρρύπανσης στις οποίες έχουν εμπλακεί τρεις αντιρρυπαντικές εταιρείες και μια αξιόλογη όπως τη χαρακτήρισε δύναμη του Λιμενικού.

Ο κ. Κουρουμπλής έδωσε ένα χρονικό εύρος 25-30 ημερών για την πλήρη αλλαγή της εικόνας σημειώνοντας με ιδιαίτερη έμφαση ότι η Ελλάδα δε χρησιμοποιεί χημικά μέσα για τη διάσπαση τέτοιων ρυπάνσεων εν αντιθέσει με τα συμβαίνοντα ως επιλογή σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Από την πλευρά του ο κ. Φάμελλος χαρακτήρισε εντυπωσιακό το γεγονός ότι σε 3,5 ώρες είχε ξεκινήσει η κινητοποίηση για να τονίσει με τη σειρά του ότι θα ακολουθηθεί η πάγια πολιτική της χώρας σε θέματα θαλασσίων ρυπάνσεων που είναι «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις που έγιναν για το αν η δύναμη που δραστηριοποιείται στην αντιρρύπανση είναι ικανή τόσο ο κ. Φάμελλος όσο και ο κ. Κουρουμπλής είπαν ότι σε αυτή τη φάση δραστηριοποιούνται 13 αντιρρυπαντικά σκάφη ιδιωτών, 7 σκάφη του Λιμενικού εκ των οποίων τα 3 αντιρρυπαντικά, και ένα εξειδικευμένο σκάφος που διατέθηκε από την EMSA σε συνεργασία με δύο αεροσκάφη κι ένα ελικόπτερο του Λιμενικού.

Στο τεχνικό σκέλος αποκαλύφθηκε ότι έχουν ζητηθεί δορυφορικές φωτογραφίες για τη λεπτομερή αποτύπωση του εύρους της αποτύπωσης ενώ τα εναέρια μέσα του λιμενικού λαμβάνονται εξειδικευμένες αεροφωτογραφίες όπως γίνεται για την ανεύρεση των υπαίτιων σκαφών σε περιπτώσεις ρυπάνσεων.

Στο οικονομικό σκέλος, όπως προανέφεραν οι δύο υπουργοί με την πολιτική του «ο ρυπαίνων πληρώνει», διευκρίνισαν ότι τα χρήματα που ζητήθηκαν ως οικονομική υποστήριξη από το γαλάζιο ταμείο αλλά και τα άλλα ποσά που θα απατηθούν θα κληθεί να ανακαλύψει η πλοιοκτήτρια εταιρεία και ο ασφαλιστικός φορέας που αυτή ήταν καλυμμένη.

Με δηλώσεις τους οι δήμαρχοι έχουν καταστήσει σαφές ότι θα αναζητήσουν νομικές ευθύνες και ευθύνες αποζημίωσης όπως και ιδιώτες καθώς στις δηλώσεις τους αυτές έκανα λόγο για ολιγωρία των αρχών ως προς την ενημέρωση αφήνοντας υπονοούμενα για την τεχνογνωσία των ή της εταιρείας που αρχικώς επελήφθη καθώς δεν είχαν ενημέρωση για το τι έπρεπε να κάνουν από την πλευρά τους.

Τόσο ο κ. Κουρουμπλής όσο κι ο κ. Φάμελλος απέφυγαν να χαρακτηρίσουν την κατάσταση καταστροφική σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό ατύχημα τηρουμένων των αναλογιών υπονοώντας ότι ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους και των ποσοτήτων που έχουν διαρρεύσει, υπάρχει μια ζημία για το περιβάλλον η οποία όμως είναι ανατρέψιμη κάτι το οποίο θα επικαιροποιηθεί και από τις συνεχείς μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ οι οποίες θα γίνουν σε βάθος εξαμήνου από της συλλογής και του τελευταίου ρυπαντικού στοιχείου από τις ακτές και τη θαλάσσια ζώνη.
Αναφορικά με το θέμα της παρακολούθησης του σκάφους και της αξιοπλοΐας του διευκρινίστηκε ότι δεν απαιτούν έλεγχο από νηογνώμονα για να αναφέρουν ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου είχα ελεγχθεί και η αξιοπλοΐα του και είχαν λάβει δίμηνη παράταση η οποία έληγε στις 27/09.

Τέλος ο κ. Κουρουμπλής ερωτηθείς στο ενδεχόμενο να συμβεί ένα μεγάλο ατύχημα με μεγάλο δεξαμενόπλοιο είπε ότι υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός τον οποίο και φυσικά δεν αποκάλυψε για να τονίσει ωστόσο ότι οι αδυναμίες του συγκεκριμένου περιστατικού αναφορικά με τις αντιδράσεις και τα σχέδια θα αξιολογηθούν ώστε να υπάρξει βελτίωση των σχεδιασμών κατά κλίμακα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter