Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Από το 2020 το νέο καύσιμο μειωμένου θείου

ship air pollution

Η 1η Ιανουαρίου του 2020 ορίστηκε με απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ως η ημερομηνία χρήσης από τα πλοία των νέων καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας (0,5%) σε θείο. Η απόφαση ελήφθη στην διάρκεια της 70ης συνόδου την προηγούμενη εβδομάδα στο Λονδίνο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), του ΙΜΟ.

Σήμερα τα πλοία χρησιμοποιούν εκτός των εδικών περιοχών, καύσιμα περιεκτικότητας 3,5% σε θείο.

Ο γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim χαιρέτισε την απόφαση, η οποία είπε οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς.

Η ημερομηνία του 2020 είχε συμφωνηθεί από το 2008, όταν επίσης συμφωνήθηκε ότι θα επανεξετασθεί ο στόχος μέχρι το 2018, προκειμένου να εκτιμηθεί κατά πόσον θα υπάρχει αρκετό συμβατό καύσιμο αυτού του τύπου κατά το 2020.

Εάν διαπιστωνόταν ότι το καύσιμο δεν θα είναι αρκετό η προθεσμία θα μετατίθονταν για το 2025.

Τελικά η επανεξέταση ολοκληρώθηκε το 2016 διαπιστώθηκε κατά τον ΙΜΟ υπερεπάρκεια καυσίμου και ως εκ τούτου αποφασίσθηκα να διατηρηθεί η προθεσμία του 2020 για την εισαγωγή του νέου καυσίμου.

Πάντως τα πλοία μπορούν εκτός του νέου καυσίμου να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ή μεθανόλη που έχουν λιγότερο θείο όπως επίσης συστήματα καθαρισμού των καυσαερίων (scrubbers).

H European Community Shipowners’ Associations (ECSA) εξέφρασε την ικανοποίηση της για το γεγονός αυτό καθώς αναδεικνύει τον ΙΜΟ ως ρυθμιστή των θεμάτων που απασχολούν την ναυτιλία. Βέβαια ο προβληματισμός για την επάρκεια και την τιμή του νέου καυσίμου εξακολουθεί να κυριαρχείς τη ναυτιλιακή κοινότητα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter