Σημαντικό ενδιαφέρον στα Ποσειδώνια 2016 για τη διαχείριση του έρματος των πλοίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 08 Ιουνίου 2016 11:10
Σχεδόν 60 εταιρίες ειδικευμένες στη διαχείριση του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment – BTW), συμμετέχουν στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων, τον κορυφαίο θεσμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας παγκοσμίως. Οι συγκεκριμένες εταιρείες έρχονται από όλο τον κόσμο στην έκθεση για να συναντηθούν κάθε δύο χρόνια με παλαιούς όσο και πιθανούς νέους πελάτες. Ειδικά φέτος, οι νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στον τομέα της διαχείρισης του έρματος των πλοίων είναι πιο σημαντικές από ποτέ, εν αναμονή της επικύρωσης της διεθνούς συνθήκης Ballast Water Management Convention, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στα τέλη του 2016.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς στη διαχείριση του έρματος των πλοίων, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει καθώς οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής πριν λάβουν την τελική απόφαση να επενδύσουν στις νέες τεχνολογίες που θα τους επιτρέψουν να συμμορφωθούν με τους μελλοντικούς κανονισμούς.
Μεταξύ των τεχνολογιών αυτών είναι η ηλεκτρολυτική κυψέλη και οι κυκλώνες της Erma First, που παρουσιάζονται αυτή την εβδομάδα στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. «Επενδύουμε καθημερινά στην έρευνα και την ανάπτυξη προκειμένου να προπορευόμαστε των εξελίξεων και να διατηρούμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα», δήλωσε η κα Ειρήνη Βιτσαρά, Marketing & Communications Manager της Environmental Protection Engineering (EPE), μητρικής εταιρείας της Erma First.
«Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει σημαντική αύξηση στη ζήτηση για τα συστήματα διαχείρισης του έρματος που προσφέρει η εταιρεία μας, ωστόσο, η κατάσταση πιθανότατα θα αλλάξει με την εφαρμογή των νέων κανονισμών, οπότε και θα είναι υποχρεωτικές οι εν λόγω αναβαθμίσεις τόσο στα καινούργια όσο και στα παλαιότερα πλοία», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης του έρματος των πλοίων, η στάση αναμονής που έχει υιοθετήσει η πλειονότητα των πλοιοκτητών μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία υπερβολικά μεγάλης συμφόρησης στα ναυπηγεία ανά τον κόσμο για τις απαραίτητες μετατροπές, γεγονός που θα μπορούσε με τη σειρά του να αυξήσει το κόστος συμμόρφωσης των πλοιοκτητών με τους κανονισμούς.
Ο Vincent Li, Project Manager της SunRui Marine Environment Engineering της Κίνας, δήλωσε με τη σειρά του: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι η επικύρωση των κανονισμών για τη διαχείριση του έρματος των πλοίων θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά, οπότε σε κάποιο σημείο στο εγγύς μέλλον θα υπάρξει τεράστια ζήτηση για τις υπηρεσίες μας.
Ως εκ τούτου, έχουμε προετοιμαστεί για αύξηση της ζήτησης επενδύοντας στο διπλασιασμό της παραγωγικότητάς μας από τα 500 σκάφη σήμερα στα 1.000. Προετοιμαζόμαστε για το μέλλον έχοντας κατά νου την πιθανή αύξηση της ζήτησης».
Ως ένα από τα πιο φλέγοντα ζητήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας αυτήν την περίοδο, η διαχείριση του έρματος των πλοίων θα αποτελέσει το κεντρικό θέμα συζήτησης κατά το Ballast Water Management (BWM) Summit που διοργανώνει η Newsfront/Ναυτιλιακή, στο πλαίσιο της έκθεσης των Ποσειδωνίων αυτή την εβδομάδα, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA).
Ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Εν αναμονή της αλλαγής στους κανονισμούς, αυξήθηκε ο αριθμός των μεγάλων εταιρειών διαχείρισης του έρματος των πλοίων από 15 πριν από μερικά χρόνια σε ππερισσότερες από 60 εξειδικευμένες εταιρείες σήμερα, οι οποίες κυριαρχούν στον τομέα και κατέχουν από κοινού μερίδιο αγοράς ύψους 90 τοις εκατό. Η πλειονότητα των εταιριών αυτών εκθέτουν τα προϊόντα τους στα φετινά Ποσειδώνια, γεγονός που καταδεικνύει για άλλη μια φορά την ευρεία διεθνή απήχηση της έκθεσης.
Τα Ποσειδώνια 2016 πραγματοποιούνται από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και το Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.