Κυρ12222024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Συμφωνία για τα καθαρά καύσιμα πριν τις Ευρωεκλογές ζητά o ESPO

rokbust-isabelle-espo

Κρίσιμη αναμένεται να είναι αύριο η συνάντηση μεταξύ του Ευρωκοινοβουλίου κα του Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες ώστε να βρεθεί το κατάλληλο πλαίσιο στρατηγικής απέναντι στο μεγάλο θέμα των «καθαρών καυσίμων».

Στόχος είναι να βρεθεί λύση πριν από τις Ευρωεκλογές και εάν αύριο δεν υπάρξει κάποιο ορατό αποτέλεσμα θα υπάρξει και νέα συνάντηση το προσεχές δεκαπενθήμερο.

Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στην περίπτωση που θα υπάρξει σύμπλευση επί του βασικού πλαισίου αυτό θα επιχειρηθεί να εγκριθεί από το Συμβούλιο προ των ευρωεκλογών.

Σημειώνεται ότι ο ESPO υποστηρίζει πλήρως την πρόταση για την στρατηγική καθαρών καυσίμων, ως μέσο προώθησης και ενίσχυσης της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων προκειμένου να βελτιωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το περιβαλλοντικό «αποτύπωμα» των διαφόρων τρόπων μεταφοράς.

«Η στρατηγική αυτή είναι σημαντική διότι καθορίζει το σχέδιο πάνω στο οποίο τα κράτη – μέλη και τα ενδιαφερόμενα μέρη θα εργαστούν προς τα εναλλακτικά καύσιμα .
Ελπίζουμε ότι αυτή η στρατηγική θα ολοκληρωθεί σύντομα, ώστε να δοθεί στα διάφορα ενδιαφερόμενα μέρη μιας σαφής κατευθυντήρια γραμμή.

Καλούμε λοιπόν το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιτευχθεί σε πρώτη ανάγνωση, μια συμφωνία» , δήλωσε η Γενική Γραμματέας του ESPO Isabelle Ryckbost.

Υπό συζήτηση, βρίσκονται δύο θέματα, ιδιαίτερα σημαντικά για τους λιμένες:
- Η προθεσμία για την παροχή υγροποιημένου φυσικού αερίου σε σημεία ανεφοδιασμού, και
- Οι συνθήκες υπό τις οποίες θα πρέπει να παρέχεται στους λιμένες η ηλεκτρική ενέργεια

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν ταχθεί υπέρ της ρεαλιστικής προσέγγισης που έχει ληφθεί από τα δύο ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και αφορά την ανάπτυξη των σημείων ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε λιμένες του δικτύου ΤΕΝ-Τ.

Ο στόχος εδώ, θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου ανεφοδιασμού, που θα έχει λάβει υπόψη την πραγματικότητα που επικρατεί στην αγορά και τις αποστάσεις μεταξύ των λιμένων.

Ο ESPO συμφωνεί με το Κοινοβούλιο ότι ένα τέτοιο δίκτυο θα πρέπει να έχει αναπτυχθεί μέχρι το 2020, ακολουθώντας την έναρξη ισχύος της οδηγίας θείου.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εξασφαλιστούν οι δυνατότητες συγχρηματοδότησης για τα έργα LNG και μετά την περίοδο 2014-2020.

Όσον αφορά την ενέργεια από το ηλεκτρικό ρεύμα, ο ESPO μελετά ένα πυρήνα συμβιβασμού που να υποχρεώνει τους λιμένες του δικτύου ΤΕΝ –Τ να παράσχουν ηλεκτρική ενέργεια όπου υπάρχει ζήτηση, καθώς τα κόστη δεν είναι δυσανάλογα ως προς τα οφέλη και υπάρχει σημαντική θετική επίπτωση για το περιβάλλον.

Η προθεσμία για την εκπλήρωση αυτής της υποχρέωσης είναι άνευ σημασίας για τον ESPO . Εάν όμως η λύση της ηλεκτρικής ενέργειας κριθεί ως πιο βιώσιμη, για το σύνολο ή το τμήμα του λιμένα οι λιμένες δεν θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2020 ή το 2025.

Τα τελευταία χρόνια και στην απουσία οποιασδήποτε κανονιστικής υποχρέωσης , διάφοροι ευρωπαϊκοί λιμένες έχουν υποστηρίξει ενεργά αυτή την τεχνολογία και τη διερεύνηση της δυνατότητας παροχής - από την ξηρά - ηλεκτρικής ενέργειας στα λιμάνια.

Σε ορισμένες περιπτώσεις , αυτό έχει οδηγήσει σε επιτυχημένα σχέδια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter