Κυρ12222024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Η Περιβαλλοντική Εκστρατεία της HELMEPA στην Αίγινα

helmepaΜετά τις επισκέψεις σε Θεσσαλονίκη και Καβάλα, η HELMEPA μεταφέρει τώρα στον Αργοσαρωνικό και συγκεκριμένα στο ιστορικό νησί της Αίγινας, την «Εκστρατεία Ενημέρωσης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και του Ευρύτερου Κοινού για το Θαλάσσιο Περιβάλλον, τη Ναυτιλία και τις Επιστήμες».

Το αμερικανικό ναυτικό περιορίζει τη χρήση σόναρ για χάρη των φαλαινών

falaines 00098Στο πλαίσιο εξωδικαστικής συμφωνίας, έπειτα από αγωγές περιβαλλοντικών οργανώσεων, το αμερικανικό ναυτικό υποχρεώνεται να περιορίσει τη χρήση σόναρ και εκρηκτικών σε περιοχές με θαλάσσια θηλαστικά όπως η γαλάζια φάλαινα και η φώκια Monachus της Χαβάης, μοναδικής ξαδέλφης της γνωστής ελληνικής φώκιας.

H HELMEPA συντονίζει για 25η χρονιά στην Ελλάδα την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών

icc 2015 posterΤα απορρίμματα σε θάλασσες και ακτές ρυπαίνουν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όλες της περιοχές του Πλανήτη. Την έκταση του προβλήματος σε παγκόσμιο επίπεδο φέρνει στο προσκήνιο κάθε χρόνο από το 1985, ο Παγκόσμιος Εθελοντικός Καθαρισμός Ακτών (Ιnternational Coastal Cleanup – ICC), πρωτοβουλία του περιβαλλοντικού μη-κυβερνητικού οργανισμού Ocean Conservancy.

Αυτόνομο ρομπότ θα ξεπαστρεύει αστερίες στο Μεγάλο Κοραλλιογενές Φράγμα

robot COTSbotΟι ακανθαστερίες που καταβροχθίζουν ζωντανά κοράλλια παίρνουν συχνά επιδημικές διαστάσεις στον Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο της Αυστραλίας, και οι δύτες δεν προλαβαίνουν να τους μαζεύουν από το βυθό με το χέρι. Η επιχείρηση εξολόθρευσης θα μπορούσε να επιταχυνθεί χάρη σε ένα αυτόνομο ρομπότ που σκοτώνει τους αστερίες με ένεση.

Παναμάς: Το Ελ- Νίνιο προκαλεί προβλήματα στη διέλευση της διώρυγας

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά θα μειώσει προσωρινά το μέγιστο βύθισμα των πλοίων που μπορούν να διέρχονται από το κανάλι, λόγω της ξηρασίας που έχει προκαλέσει το φαινόμενο Ελ Νίνιο, όπως γνωστοποίησε η ίδια χθες.

Ρύπανση στον Θερμαϊκό από δεξαμενόπλοιο

rypansi thalassaΡύπανση στον Θερμαϊκό Κόλπο προκάλεσε δεξαμενόπλοιο, όπου, στη διάρκεια εκφόρτωσης αργού πετρελαίου, έσπασαν τα μέσα πρόσδεσής του, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ώρα.

Το πρώτο υβριδικό εμπορικό πλοίο

hydrolic thumb largeΚαθώς το πλοίο Viking Lady «σκίζει» τα νερά στη Βόρεια Θάλασσα, πηγαινοφέρνοντας προσωπικό και προμήθειες σε υπεράκτιες εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου από το λιμάνι της νορβηγικής πόλης Haugesund, τίποτε στην εξωτερική του εμφάνιση δεν μαρτυρεί πως αποτελεί ορόσημο στην εξέλιξη της ναυτιλίας. Και όμως, το συγκεκριμένο σκάφος της εταιρείας Eidesvik Offshore έχει κυριολεκτικά γράψει ιστορία, αφού είναι το πρώτο υβριδικό εμπορικό πλοίο με μπαταρίες σε κανονική λειτουργία – αποδεικνύοντας επομένως πως η ιδέα που πρωτοεμφανίστηκε σε αυτοκίνητα όπως το Toyota Prius μπορεί όντως να εφαρμοσθεί και στη θάλασσα, για να μειώσει και πάλι την κατανάλωση καυσίμων και την εκπομπή αέριων ρύπων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ