Από τη SOLAS στο MASS
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2023 07:14
Η Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας του ΙΜΟ προχωρά με έναν νέο κώδικα για τη λειτουργία αυτόνομων πλοίων, αναγνωρίζοντας ότι οι διαφορετικές απαιτήσεις προκαλούν την ανάγκη για μια νέα προσέγγιση που διαφέρει από τους συμβατικούς κανονισμούς SOLAS.
Η SOLAS έχει σχεδιαστεί ειδικά για πλοία που λειτουργούν από ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων STCW για εκπαίδευση και προσόντα αξιωματικών και μελών πληρώματος
Η MSC δημιουργεί έναν νέο, μη υποχρεωτικό κώδικα θαλάσσιου αυτόνομου επιφανειακού πλοίου (MASS) για υιοθέτηση ήδη από το 2025. Ο νέος κώδικας θα ισχύει για τα φορτηγά πλοία της SOLAS και θα αυξήσει αντί να αντικαταστήσει τους υφιστάμενους κανόνες του ΙΜΟ για την ασφάλεια.
Ο κώδικας θα βασίζεται σε ανάλυση κινδύνου, σύμφωνα με τον DNV, και όχι σε αυστηρές περιοριστικές κατευθυντήριες γραμμές. Ένα πράγμα δεν θα αλλάξει: όλες οι αρμόδιες επιτροπές του ΙΜΟ συμφωνούν κατ 'αρχήν ότι θα υπάρχει ένας καθορισμένος ανθρώπινος «πλοίαρχος» που θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία κάθε σκάφους MASS, ανεξάρτητα από το επίπεδο αυτονομίας (τρόπος) με τον οποίο λειτουργεί το σκάφος.
Αυτό το καθορισμένο άτομο θα εργάζεται από ένα καθορισμένο κέντρο απομακρυσμένων επιχειρήσεων (ROC) και θα υπόκειται σε νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης τύπου STCW. Αν και δεν θα υπόκεινται στην παραδοσιακή STCW, θα υπάρχουν πρότυπα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και ικανοτήτων για τα προσόντα τους, τα οποία θα βασίζονται στην STCW. Ο ορισμός και τα προσόντα αυτού του νέου ρόλου του «απομακρυσμένου χειριστή» θα αποτελέσουν μέρος της συζήτησης που θα οδηγήσει στην έγκριση του νέου κανόνα που θα τεθεί το 2025.
Η επιτροπή συμφώνησε ότι το COLREGS δεν θα χρειαστεί τροποποίηση αυτή τη στιγμή για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του κώδικα MASS, αφήνοντας τα αυτόνομα πλοία να υπόκεινται στους συνήθεις κανόνες για την αποφυγή συγκρούσεων και τη διατήρηση της επιφυλακής.