Χ. Φαφαλιός: Κανένα καύσιμο μέχρι στιγμής δεν έχει πραγματικό πράσινο αποτύπωμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2023 14:53
Στις βασικές παραμέτρους που επηρεάζουν το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον μέσα στο οποίο πρέπει να πλοηγηθεί η παγκόσμια ναυτιλία προσπαθώντας ταυτόχρονα να μειώσει αισθητά το αποτύπωμα άνθρακα αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Greek Shipping Co-operation Committee κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός στην καθιερωμένη ομιλία επ ευκαιρία της τελετής κοπής της πίτας.
Ο κ. Φαφαλιός επικεντρώνοντας στις προσπάθειες απανθρακοποίησης της ναυτιλίας παρατήρησε ότι το θέμα της μελλοντικής μεθόδου πρόωσης ή του καυσίμου που θα επιλεγεί είναι κάθε άλλο παρά ένα διευθετημένο ζήτημα. Μάλιστα παρατήρησε ότι πολλές εταιρείες, είτε είναι ναυτιλιακές είτε είναι έμποροι εμπορευμάτων διαφημίζουν τα δυνατά σημεία των «αγαπημένων» τους καυσίμων, αλλά κανένα μέχρι στιγμής δεν έχει πραγματικό πράσινο αποτύπωμα. Ακόμη περιμένουμε, είπε, τους κατασκευαστές μηχανών και πλοίων για να βρουν πραγματικές πράσινες λύσεις. Στο σημείο αυτό ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι δεν αρκεί για τις ρυθμιστικές αρχές, είτε είναι Ι.Μ.Ο. ή η Ε.Ε. να δημιουργήσουν δημοσιονομικό μειονέκτημα για τη ναυτιλία, εάν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις.
Ωστόσο διευκρίνισε ότι, είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι υποστηρίζουμε αποκλειστικά τον ΙΜΟ και όχι τις πολλές περιφερειακές αγορές γιατί χρειαζόμαστε παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες για να σημειώσει πως η παγκόσμια ναυτιλία είναι πολύ περίπλοκη για να δοκιμάζεται με μάλλον απλοϊκά μέτρα για την απόδοση καυσίμου των πλοίων.
Όσον αφορά στον ελληνικό ελεγχόμενο εμπορικό στόλο που είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, παρατήρησε ότι αυτός γίνεται νεότερος με το χρόνο λόγω των συνετών πωλήσεων μεταχειρισμένων και ενός σημαντικού βιβλίου παραγγελιών νεότευκτων υψηλής τεχνολογίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε όλους τους τομείς.
Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο εύρωστη αν γνωρίζαμε ποια καύσιμα, θα χρησιμοποιήσουμε τα επόμενα 20-30 χρόνια. Πέρα από όλα τα άλλα, κανένα από αυτά τα εναλλακτικά πράσινα, μηδενικά ή χαμηλά καύσιμα άνθρακα έχουν όμως μια παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων ή κόστους για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου.
Όσον αφορά την Ελλάδα, ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι εξακολουθούμε να προτρέπουμε την κυβέρνηση να βελτιώσει για τη ναυτιλία το εκπαιδευτικό σύστημα και να επιτρέψει περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αν η γραφειοκρατία είναι πολύ μειωμένη, θα ωφεληθεί η ίδια η ελληνική σημαία, παρατήρησε ενώ σημείωσε και το ρόλο που πρέπει να συνεχίσει να διαδραματίζει η Ελληνική Ακτοφυλακή
Καταλήγοντας τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει να έχει μεγαλύτερη φωνή στην ΕΕ σε θέματα ναυτιλιακών υποθέσεων και όχι μόνο εκπροσώπηση στον Ι.Μ.Ο.
Κλείνοντας ο κ. Φαφαλιός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη προς όλους τους ανθρώπους που υπηρετούν στο πλοίο και στην ξηρά και κάνουν την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία να φαίνονται τόσο αποτελεσματικές και εύρυθμες.