Τροποποιήσεις της SOLAS στην MSC 106
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2022 06:34
Η 106η σύνοδος της Επιτροπής Θαλάσσιας Ασφάλειας του ΙΜΟ (MSC 106) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, από τις 2 έως τις 11 Νοεμβρίου. Η MSC 106 ενέκρινε ένα νέο κεφάλαιο XV της SOLAS σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας για τα πλοία που μεταφέρουν βιομηχανικό προσωπικό (IP) μαζί με έναν σχετικό υποχρεωτικό κωδικό IP, και προχώρησε στην ανάπτυξη του σχεδίου ενός νέου διεθνούς κώδικα ασφάλειας για αυτόνομα πλοία. Εγκρίθηκαν απαιτήσεις για να επιτραπούν δεξαμενές LNG κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλού μαγγανίου και εγκρίθηκαν νέες οδηγίες ασφαλείας για τα ανυψωτικά μηχανήματα και τα βαρούλκα χειρισμού αγκυρών. Η MSC 106 ενέκρινε ένα νέο κεφάλαιο XV της SOLAS και έναν σχετικό νέο υποχρεωτικό διεθνή κώδικα ασφάλειας για τα πλοία που μεταφέρουν βιομηχανικό προσωπικό (κωδικός IP). Το βιομηχανικό προσωπικό ορίζεται ως τα άτομα που βρίσκονται επί του πλοίου για τους σκοπούς υπεράκτιων βιομηχανικών δραστηριοτήτων που εκτελούνται σε άλλα πλοία ή/και υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Οι νέοι κανονισμοί ισχύουν για τα νέα και τα υπάρχοντα φορτηγά πλοία, καθώς και για τα ταχύπλοα φορτηγά σκάφη, τα οποία:
είναι 500 ολικής χωρητικότητας και άνω,
εκτελούν διεθνείς πλόες, και μεταφέρουν συνολικά πάνω από 12 βιομηχανικούς υπαλλήλους, ειδικό προσωπικό και επιβάτες μαζί.
Ο νέος Κώδικας ΠΕ βασίζεται στον Κώδικα Ασφάλειας πλοίων ειδικού σκοπού (2008 SPS Code), αλλά με προσαρμογές και διατάξεις για την εκπαίδευση του βιομηχανικού προσωπικού, την ασφαλή μεταφορά προσωπικού και τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Η μεταφορά τοξικών προϊόντων, προϊόντων χαμηλού σημείου ανάφλεξης και οξέων ως φορτίο δεν επιτρέπεται σε πλοία με περισσότερα από 60 άτομα επί του σκάφους.
Οι κεκτημένες διατάξεις θα επιτρέψουν στα υπάρχοντα σκάφη που έχουν ήδη εξουσιοδοτηθεί να μεταφέρουν βιομηχανικό προσωπικό να αποκτήσουν πιστοποίηση τηρώντας τμήματα του κώδικα IP, δηλαδή τις διατάξεις για την εκπαίδευση, την ασφαλή μεταφορά προσωπικού, τα σωστικά μέσα και τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.
Οι νέοι κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ την1η Ιουλίου 2024.
Η MSC 106 ενέκρινε επίσης τροποποιήσεις των κανονισμών 3 και 4 του κεφαλαίου II-2 της SOLAS, απαιτώντας από τα νέα και τα υπάρχοντα πλοία που μεταφέρουν καύσιμο πετρελαίου να εφοδιάζονται με δελτίο παράδοσης καυσίμων, πριν από τον ανεφοδιασμό καυσίμων, στο οποίο να αναφέρεται ότι το σημείο ανάφλεξης της πραγματικής παρτίδας καυσίμου είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις της SOLAS για τα σημεία ανάφλεξης. Οι τροποποιήσεις ζητούν περαιτέρω από τα συμβαλλόμενα κράτη να ενημερώνουν τον ΔΝΟ για τις περιπτώσεις στις οποίες οι προμηθευτές καυσίμων πετρελαίου έχουν παραδώσει καύσιμα που δεν πληρούν τις απαιτήσεις σημείων ανάφλεξης της SOLAS και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα κατά των προμηθευτών καυσίμων πετρελαίου αναλόγως.
Οι τροποποιήσεις θα τεθούν σε ισχύ την1η Ιανουαρίου 2026.