Τρι04292025

Last updateΤρι, 29 Απρ 2025 7pm

Αντίνα Βαλεάν: Οι κυρώσεις στη Ρωσία και οι προκλήσεις για τη ναυτιλία

valeanmetafores

Οι κυρώσεις στη Ρωσία θα φέρουν προκλήσεις για τον ναυτιλιακό τομέα στην Κύπρο όπως και σε άλλα κράτη με παράδοση στην ναυτιλία», ανέφερε σε συνέντευξή της στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων η Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντίνα Βαλεάν.


Τα νέα όμως για την Κύπρο δεν είναι μόνο κακά. Μια επίπτωση της απαγόρευσης των ρωσικών σκαφών από τα λιμάνια της ΕΕ ήταν πως ελληνικές και κυπριακές ναυτιλιακές ανέλαβαν το μερίδιο της αγοράς που είχαν προηγουμένως τα ρωσικά δεξαμενόπλοια, πρόσθεσε.

«Την περασμένη εβδομάδα η ΕΕ υιοθέτησε το 8ο πακέτο κυρώσεων που στοχοποιούν τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο. Απαγορεύουν στους φορείς στην ΕΕ να παρέχουν ναυτιλιακές υπηρεσίες και μεταφορά πετρελαίου μεταξύ της Ρωσίας και τρίτων χωρών, εκτός και αν το πετρέλαιο που μεταφέρεται συνάδει με το πλαφόν τιμών που τίθεται σε επίπεδο G7», εξήγησε.

«Αυτό σημαίνει πως Κύπριοι φορείς, που επιθυμούν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω θάλασσας σε τρίτες χώρες πρέπει να ζητήσουν απόδειξη από τον πωλητή και τον τελικό αγοραστή πως το πετρέλαιο αγοράζεται στην τιμή ίση με το πλαφόν ή κάτω από αυτό. Δεδομένου ότι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία θα συμμορφωθούν επίσης με το πλαφόν, δεν υπάρχουν μεγάλα μητρώα ή φορείς εκτός ΕΕ, που μπορούν να επωφεληθούν από την κατάσταση κατά τρόπο ανταγωνιστικό», όπως είπε.

«Είμαι λοιπόν βέβαια πως ο στόλος της ΕΕ, που περιλαμβάνει και αυτόν της Κύπρου, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από των όποιων τρίτων χωρών, ακόμα και σε συνδυασμό», επεσήμανε.

Ορόσημο η θαλάσσια γραμμή Λεμεσού - Πειραιά

Κληθείσα να αξιολογήσει την επιστροφή της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας, και ερωτηθείσα αν το μοντέλο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για αυξημένη διασυνδεσιμότητα με άλλες ηπειρωτικές ευρωπαϊκές χώρες ή χώρες της περιοχής, η κ. Βαλεάν ανέφερε πως «η 19η Ιουνίου ήταν μια ιδιαίτερη μέρα» και πρόσθεσε πως «με χαρά είδα το φέριμποτ με κυπριακή σημαία «Daleela» να αναχωρεί από τη Λεμεσό ανοίγοντας ξανά - μετά από 21 χρόνια - τη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου».

«Πρόκειται πραγματικά για γεγονός - ορόσημο, καθώς σίγουρα θα ενισχύσει τον θαλάσσιο τουρισμό και θα αποτελέσει μια ευπρόσδεκτη ένεση για την εθνική οικονομία» τόνισε. «Ξέρω πως η θαλάσσια διασυνδεσιμότητα είναι ένα θέμα συζήτησης που επανέρχεται στην Κύπρο, και έχω εστιάσει ιδιαίτερα στη σημασία που η Κύπρος αποδίδει στο να διατηρεί τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιων υπηρεσιών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας», σημείωσε. «Ελπίζω πως αυτός η σύνδεση μέσω φέριμποτ θα είναι μόνο η αρχή. Η Κύπρος έχει δεσμευτεί να χτίσει μια ισχυρή σχέση με την υπόλοιπη Μεσόγειο και την Ευρώπη, και ελπίζω πως η μακροπρόθεσμη ναυτιλιακή στρατηγική για την οποία εργάζεται η κυβέρνηση θα δρομολογήσει συγκεκριμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση», συνέχισε. «Το γεγονός πως υπήρξαν τρεις αιτήσεις στο κάλεσμα για προσφορές για την επιβατική γραμμή μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας δείχνει πως το ενδιαφέρον αυξάνεται. Είναι ένα καλό προμήνυμα και σίγουρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μοντέλο για την αύξηση της συνδεσιμότητας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και με τις χώρες στη Νότια Γειτονία της ΕΕ» κατέληξε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter