Επανεξελέγη πρόεδρος του Committee ο Χαράλαμπος Φαφαλιός
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2022 23:35

Επανεξελέγη πρόεδρος του Committee ο Χαράλαμπος Φαφαλιός κατά την διάρκεια της εκλογοαπολογιστικής γενικής συνέλευσης των μελών του. Η σύνθεση του νέου δ.σ. έχει ως ακολούθως:
Mr. Haralambos J. Fafalios Chairman, Mr. Constantinos I. Caroussis Vice Chairman,Mr. John M. Lyras Vice Chairman,Mr. Spyros M. Polemis Vice Chairman,Mr. Diamantis J. Lemos Treasurer,Mr. Dimitri Frank Saracakis Deputy Treasurer,Mr. Dimitri C. Dragazis Member,Mr. George E. Embiricos Member,Mr. Alexandros J. Hadjipateras Member,Mr. John M. Hadjipateras Member,Mr. Antonios C. Kanellakis Member,Mr. Alexandros C. Kedros Member,Mr. Stathes J. Kulukundis Member,Mr. Filippos P. N. Lemos Member,Mr. Basil E. Mavroleon Member,Mr. Efthymios E. Mitropoulos Member,Mr. Anthony P. Palios Member,Mr. Michael G. Pateras Member,Mr. Andreas A. Tsavliris Member,Mr. Epaminondas Embiricos Honorary Chairman. Η θητεία του νέου δ.σ. είναι έως τον Ιούνιο του 2024
Ο πρόεδρος του Committee αναφερόμενος στην πρόοδο των θεμάτων που σχετίζονται με την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και την πράσινη μετάβαση επεσήμανε τα ακόλουθα: "Είναι επιτακτική ανάγκη να εμπλακούν και οι άλλοι σημαντικοί ενδιαφερόμενοι στη ναυτιλία μεταφορική επιχείρηση ή αλυσίδα, δηλαδή ναυπηγοί, κατασκευαστές κινητήρων, προμηθευτές καυσίμων και ναυλωτές (τελικοί χρήστες) να προσπαθήσουν να βρουν πρακτικές ναυτιλιακές λύσεις τόσο για τις νέες τεχνολογίες όσο και για βιώσιμα, εναλλακτικά καύσιμα. Μέχρι στιγμής, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει κάνει κάτι περισσότερο από το να κάθονται σιωπηλοί στο περιθώριο ελπίζοντας ότι κάποιος άλλος βρει μια λύση. Κανένα από τα εναλλακτικά καύσιμα που προσφέρονται αυτήν τη στιγμή, αμμωνία, μεθανόλη, LNG, βιοκαύσιμα, παρέχουν ένα ασφαλές και πιο πράσινο αποτύπωμα από αυτό που ήδη υπάρχει. Κανένα από αυτά είναι βιώσιμα επί του παρόντος.
Οι ναυπηγοί αρνούνται να καταλήξουν σε πλοία με καλύτερες γραμμές κύτους και μεγαλύτερες υδροδυναμική απόδοση. Τα παραπάνω θα μπορούσαν εύκολα να επιφέρουν εξοικονόμηση έως και 20 ποσοστό σε σχέση με τα υπάρχοντα σχέδια γάστρας. Οι ναυλωτές δεν μπορούν να διαφημίσουν τα πράσινα διαπιστευτήριά τους όταν δίνουν τακτικά οδηγίες στα πλοία να προχωρήσουν στις μέγιστες ταχύτητες, μόνο για να φτάσουν σε λιμάνι φόρτωσης ή εκφόρτωσης και μετά να περιμένουν.
Αυτή την εβδομάδα, η ίδια η MEPC δεν βοήθησε τη συζήτηση αρνούμενη να δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο R&D, το οποίο θα μπορούσε να επιφέρει μια τεχνική πρόοδο. Αντι αυτου, το αντάλλαγμα ήταν τα έσοδα που έπρεπε να εισπράξουν οι κυβερνήσεις παρά την προστασία του περιβάλλοντος. Η ΕΕ το έχει επίσης υπόψη της. Οι περιφερειακές λύσεις δεν θα λύσουν τα προβλήματά μας και μόνο μια συντονισμένη παγκόσμια προσπάθεια θα επιφέρει την επιθυμητή μετάβαση στον κόσμο χωρίς άνθρακα. Αυτό θα πρέπει να γίνει μέσω του Ι.Μ.Ο. μόνο ως ο μόνος διαθέτει τις απαιτούμενες γνώσεις και εμπειρία. Είτε εγκριθεί είτε όχι, η εισφορά καυσίμων είναι ο πιο δίκαιος και λογικός τρόπος να επιτευχθεί η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και όχι μέτρα όπως το EEXI/CII/ή το ETS'S".