Περισσότερο κακό παρά καλό…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 01 Ιουνίου 2022 07:29

Η ECSA και η πράσινη ομάδα Transport & Environment (T&E) ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ζητήσουν από τις χώρες της ΕΕ και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να εισαγάγουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην πρόταση κανονισμού fuelEU για τη ναυτιλία, με στόχο την ευθυγράμμιση της με τους στόχους της νομοθεσίας της ΕΕ για το κλίμα και της συμφωνίας του Παρισιού.
Η ECSA και η T&E προειδοποιούν ότι η πρόταση της Επιτροπής υπολείπεται των φιλοδοξιών και δεν ανταποκρίνεται στις ευθύνες άλλων ενδιαφερόμενων μερών, όπως οι προμηθευτές καυσίμων. Εάν εγκριθεί με τη σημερινή της μορφή, η πρόταση μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στη φιλοδοξία της ναυτιλίας για το κλίμα.
Η ECSA και η T&E υποστηρίζουν πιο φιλόδοξους στόχους για την υιοθέτηση καθαρότερων καυσίμων για ναυτιλιακές εταιρείες και προμηθευτές καυσίμων. Οι ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων είναι ουσιώδεις για την επίτευξη αυτών των φιλόδοξων ρυθμιστικών στόχων, όπως απαιτείται ανωτέρω (κοινή ευθύνη). Ως εκ τούτου, ο ECSA και η T&E ζητούν τη θέσπιση ισχυρών απαιτήσεων για τα κράτη μέλη στο πλαίσιο της FuelEU Maritime, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι προμηθευτές καυσίμων στους ευρωπαϊκούς λιμένες παραδίδουν συμμορφούμενα καύσιμα σε πλοία σε επαρκείς ποσότητες, προκειμένου να επιτευχθούν οι ρυθμιστικοί στόχοι.
Οι δύο οργανισμοί υποστηρίζουν τη διάθεση των εσόδων που παράγονται στο πλαίσιο του EU ETS της ΕΕ και της FuelEU Maritime για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης του τομέα και συμβάλλουν στη γεφύρωση της διαφοράς τιμών μεταξύ συμβατικών καυσίμων και βιώσιμων και κλιμακωτών εναλλακτικών λύσεων, μεταξύ άλλων, μέσω των συμβάσεων επί της διαφοράς για τον άνθρακα.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες και η T&E ζητούν επίσης τη θέσπιση υψηλού πολλαπλασιαστή για τη χρήση βιώσιμων και κλιμακωτών θαλάσσιων καυσίμων στο πλαίσιο του ναυτιλιακού κανονισμού FuelEU, προκειμένου να καταστούν ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε σχέση με άλλες εναλλακτικές λύσεις.
«Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν το μερίδιο που τους αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Αλλά χρειαζόμαστε όλα τα χέρια στο κατάστρωμα. Η παρούσα πρόταση FuelEU δεν εξετάζει τις ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων και τον τρόπο με τον οποίο θα καταστούν διαθέσιμα τα καθαρότερα και ασφαλή καύσιμα στην Ευρώπη. Προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασία με την Επιτροπή, τους ευρωβουλευτές και τα κράτη μέλη για την επίλυση εφαρμόσιμων λύσεων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας του ECSA.
"Η πρόταση της ΕΕ για τα ναυτιλιακά καύσιμα έχει τη δυνατότητα να φέρει την επανάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο, η παρούσα πρόταση της Επιτροπής κινδυνεύει να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημία παρά καλή. Για να αδράξουν αυτή την ιστορική ευκαιρία, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη θα πρέπει να ευθυγραμμίσουν τους ρυθμιστικούς στόχους της FuelEU με τη Συμφωνία του Παρισιού, το δίκαιο της ΕΕ για το κλίμα και άλλες διεθνείς δεσμεύσεις και να ενσωματώσουν στη νομοθεσία κίνητρα που προωθούν βιώσιμα και κλιμακούμενα καύσιμα όπως το πράσινο υδρογόνο», δήλωσε ο Faig Abbasov, Διευθυντής ναυτιλιακού προγράμματος της T&E.