Παρ05022025

Last updateΠαρ, 02 Μαϊ 2025 4pm

Intermodal: Ενόψει ανοδικού κύκλου τα bulk carriers λόγω μειωμένης προσφοράς χωρητικότητας

BulkCarrier 704

Η δραστηριότητα της αγοράς νεότευκτων ήταν θετική από την άποψη των πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, επισημαίνει ο αναλυτής Γιάννης Παργαντάς της Intermodal.

Πράγματι, οι όγκοι νέων παραγγελιών του αντίστοιχου κλάδου παραμένουν χαμηλοί εν μέσω ενός κοκτέιλ διαφορετικών παραγόντων που έκαναν τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και τα ναυπηγεία να επικεντρωθούν σε άλλους τομείς με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιο να προσελκύουν το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος, ακολουθούμενο από τον τομέα των LNG Carriers, δυο κλάδους με πολύ μεγάλα βιβλία παραγγελιών. Οι τιμές του χάλυβα και κατά συνέπεια η αξία των νεότευκτων έχουν κάνει τους πλοιοκτήτες να προβληματίζονται για την κατασκευή νέων πλοίων στα bulk carriers. Οι τιμές του χάλυβα παρά την πρόσφατη καθοδική διόρθωση εξακολουθούν να βρίσκονται σε αξιοσημείωτα ανώτερα επίπεδα. Επίσης ένας ακόμη λόγος είναι ότι τόσο τα box ships όσο και τα πλοία LNG έχουν καταλάβει σχεδόν όλες τις θέσεις στα ναυπηγεία για το διάστημα 2023-2024, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε παραγγελία έχει πλέον ημερομηνία παράδοσης το 2025 και μετά. Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με την Intermodal ενόψει και της πιο ήπιας κινεζικής ζήτησης το μικρό βιβλίο παραγγελιών μπορεί να υποστηρίξει ένα πολυετή ανοδικό κύκλο.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Intermodal, έχουν παραγγελθεί συνολικά πενήντα ένα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Πιο συγκεκριμένα, δώδεκα Handysize, είκοσι πέντε Ultramax, επτά Kamsarmax, πέντε Capesize και δύο Newcastlemax παραγγέλθηκαν μέχρι στιγμής φέτος συσσωρεύοντας συνολικά περίπου 4,0 εκατ. dwt.
Αυτό το ποσό προστιθέμενο σε ένα γενικότερα συνολικό χαμηλό ποσοστό παραγγελιών ως προς τον υφιστάμενο στόλο, φτάνει το βιβλίο παραγγελιών μόλις στο 6,6% του υφιστάμενου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Πιο συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο ποσοστό σημειώνεται στον κλάδο Panamax/Kamsarmax με 8,2%, ακολουθούμενο από Supramax/Ultramax με αναλογία 6,4%, Capesize με 6,2% και τελευταίο το Handysizes με 4,8%. Όσον αφορά την ηλικία, μόνο το 7,5% του στόλου των χύδην ξηρού φορτίου, είναι ηλικίας άνω των είκοσι ετών ενώ το 20% του στόλου είναι κάτω των πέντε ετών. Η χαμηλή αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο αντικατοπτρίζεται επίσης στη μέτρια ανάπτυξη του στόλου περίπου 2,1-2,2% το 2022.
Είναι προφανές ότι τα επίπεδα προσφοράς θα παραμείνουν υπέρ των πλοιοκτητών. ενώ οι εξωτερικοί παράγοντες, όπως τα υψηλά επίπεδα συμφόρησης στα λιμάνια, η επαναχάραξη των παραδοσιακών εμπορικών οδών που οδηγούν σε στροφή σε μεγαλύτερα ταξίδια, και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που θα ωθήσουν περισσότερους πλοιοκτήτες να αποχωριστούν μονάδες, όπως και η υιοθέτηση της μείωσης της ταχύτητας θα περιορίσει περαιτέρω την προσφερόμενη χωρητικότητα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter