Πρωτοποριακή συνεργασία Wärtsilä και Rina
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2021 02:51

Τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου αξιοποιώντας παράλληλα το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), που ήδη θα χρησιμοποιεί για την πρόωση του ένα πλοίο, προωθούν σε μία κοινή προσπάθεια, ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä, μαζί με τον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA, την ABB, την Helbio - θυγατρική της Metacon AB, το Νηολόγιο της Λιβερίας, και μια μεγάλη εταιρεία ενέργειας.
Οι μέχρι τώρα δυσκολίες και οι εκτιμήσεις κόστους σχετικά με την παραγωγή, διανομή και αποθήκευση υδρογόνου έχουν περιορίσει το ενδιαφέρον του κλάδου για την άμεση χρήση του ως καυσίμου πλοίων. Ωστόσο, με την παραγωγή υδρογόνου επί του σκάφους αξιοποιώντας το άμεσα διαθέσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), η λύση γίνεται πολύ πιο βιώσιμη και σε πολύ γρηγορότερο χρόνο από ό,τι θα ήταν διαφορετικά, τονίζει η Wärtsilä.
Η ιδέα βασίζεται στον συνδυασμό LNG με ατμό για την παραγωγή υδρογόνου και CO2. Το παραγόμενο υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί απευθείας σε ένα μείγμα με φυσικό αέριο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης ή σε κυψέλες καυσίμου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη αποθήκευσης υδρογόνου στο πλοίο. Το CO2 θα υγροποιηθεί αξιοποιώντας το κρυογονικό LNG που θα χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο ούτως ή άλλως και αργότερα θα απορριφθεί στην ξηρά σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης άνθρακα.
Ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στο κατάστρωμα ενός εμπορικού σκάφους. Αυτή η καινοτόμος ιδέα θα υποστηρίξει τη σταδιακή μετάβαση του θαλάσσιου τομέα από το LNG στο υδρογόνο, χωρίς σημαντικές προσαρμογές στις τεχνολογίες του πλοίου, υποστηρ η Wartsila..
Θα απαιτηθεί μόνο ανεφοδιασμός LNG και, αυξάνοντας σταδιακά την παραγωγή υδρογόνου, η κατανάλωση ορυκτού μεθανίου και η σχετική ολίσθηση μεθανίου θα μειωθεί με τον ίδιο ρυθμό.
Η Wärtsilä και η ABB θα υποστηρίξουν την εφαρμογή υδρογόνου στην τροφοδοσία κινητήρων εσωτερικής καύσης και κυψελών καυσίμου αντίστοιχα, ενώ η Helbio θα παρέχει την τεχνολογία και την κατασκευή αναμορφωτών αερίου. Η RINA και το Μητρώο της Λιβερίας θα παρέχουν συμβουλές και καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή κανόνων και κανονισμών για νέα πρωτότυπα εναλλακτικά σχέδια, με βάση τις αναλύσεις Hazid/Hazop, καθώς και ειδικούς κανόνες για αυτού του είδους τη ρύθμιση.
Οι κινητήρες αερίου μας είναι ήδη σε θέση να χρησιμοποιούν μείγματα υδρογόνου και LNG και οι μελλοντικές μας προσπάθειές θα είναι να φτάσουμε στο 100% του καυσίμου υδρογόνου. Είμαστε απόλυτα δεσμευμένοι να υποστηρίξουμε με κάθε δυνατό τρόπο την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των ναυτιλιακών εργασιών. Αυτό το έργο είναι ένα ακόμη παράδειγμα αυτής της δέσμευσης και είμαστε πολύ χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με άλλους ενδιαφερόμενους για να καταστήσουμε τον στόχο του ΙΜΟ 2050 εφικτό. Αυτό το έργο θα δώσει στους πλοιοκτήτες μια πραγματική ευκαιρία να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα», λέει ο Lars Anderson, Director, Product Management & Sales Support, Wärtsilä Marine Power.