«Επιστρατεύουν» ακόμη και τα... bulkers
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 17 Αυγούστου 2021 07:46

Σημεία των καιρών... Είναι τέτοια η ζήτηση για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ώστε οι φορτωτές έχουν φτάσει να... «επιστρατεύσουν» ακόμη και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Η αποκάλυψη του γεγονότος ήρθε στο φως της δημοσιότητας εξ αιτίας της ανησυχία που προέκυψε στον χώρο των ασφαλίσεων (P&I) για το ενδεχόμενο να συμβούν ατυχήματα αλλά και να εκπέσουν ασφαλιστικές καλύψεις εξ αιτίας παραβάσεων του «κώδικα CSS». Σύμφωνα με εκτιμήσεις η υπεραυξημένη ζήτηση για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κάθε άλλο παρά προμηνύει μείωση του φαινομένου της διακίνησης με bulkers εμπορευματοκιβωτίων στα αμπάρια τους αλλά και στα καταστρώματά τους. Εμπειρογνώμονες σε θέματα ασφαλείας πάντως έχουν ήδη κρούσει τον κώδωνα τ0ου κινδύνου καθώς πέραν των άλλων τίθεται και θέμα εμπλοκής των νηογνωμόνων καθώς για τα πλοία αυτά αλλάζουν βασικές παράμετροι που «επηρεάζουν» τα πιστοποιητικά τους. Ειδικότερα, είναι πιθανό το εγχειρίδιο ασφάλισης φορτίου να μην περιλαμβάνει καμία διάταξη για τη στοιβασία και την ασφάλιση φορτίου εκτός του ξηρού χύδην φορτίου και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να τροποποιηθεί και να υποβληθεί για επανεγγραφή. Το βιβλίο σταθερότητας μπορεί επίσης να χρειαστεί τροποποίηση. Όταν τα εμπορευματοκιβώτια στοιβάζονται στο κατάστρωμα, πρέπει να επιβεβαιώνεται ότι η σύμβαση μεταφοράς επιτρέπει την εν λόγω στοίβαξη και η φορτωτική πρέπει να περιλαμβάνει ρήτρες που να αντικατοπτρίζουν ότι το φορτίο έχει στοιβαχθεί στο κατάστρωμα.