Ερωτήματα και συζητήσεις για χαμένα «κουτιά»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 2020 14:20

Νέο κύκλο συζητήσεων για την ασφάλεια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και πολλά ερωτήματα τεχνικής φύσης πυροδότησε το ατύχημα του πλοίου ONE Apus το οποίο φέρεται να έχασε 1900 «κουτιά» σε ισχυρή θαλασσοταραχή. Τα τεχνικής φύσεως ερωτήματα έχουν να κάνουν με τις αντοχές των συστημάτων που «κλειδώνουν» τα εμπορευματοκιβώτια κατά την στοιβασία τους επί του πλοίου και αυτή καθ αυτή τη στοιβασία μέλλεται να απαντηθούν από ειδικούς που θα εξετάσουν το πλοίο και τα εναπομείναντα εμπορευματοκιβώτια μετά τις 8 Δεκεμβρίου οπότε το πλοίο θα ελλιμενιστεί σε Ιαπωνικό λιμάνι. Ως γνωστόν το πλοίο έπεσε σε μεγάλη κακοκαιρία περίπου 1.600 μίλια βορειοδυτικά της Χαβάης γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα των απώλεια των εμπορευματοκιβωτίων. Είναι η τρίτη καταγεγραμμένη περίπτωση που πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «χάνει» εμπορευματοκιβώτια. Να σημειωθεί τέλος ότι το «ζήτημα» των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στην ρότα του πλοίου αποτελεί ένα ακόμη αντικείμενο διερεύνησης. Οι αρχικές αναφορές για ένα ταχέως αναπτυσσόμενο σύστημα χαμηλής πίεσης που μπορεί να μην είχε προβλεφθεί μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο, αλλά τα μετεωρολογικά διαγράμματα δείχνουν συνθήκες δύναμης 8-9 BF, οι οποίες θα έπρεπε να ήταν διαχειρίσιμες από ένα πλοίο αυτού του μεγέθους.