Δευ01202025

Last updateΔευ, 20 Ιαν 2025 6am

Έρχεται από τη θάλασσα η λύση στην ανεργία των νέων

deksamenoploio 6666

Διέξοδο απέναντι στην ανεργία που συνεχίζει να μαστίζει τους νέους αποτελεί το ναυτικό επάγγελμα σε μία ιδιαίτερα θετική συγκυρία όπου δεκάδες χιλιάδες νέοι άνθρωποι θα μπορούσαν να απασχοληθούν στα 5.000 ελληνόκτητα πλοία, και όχι μόνο. Να σημειωθεί ότι με γνώμονα την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει καταθέσει ρεαλιστική πρόταση η συζήτηση της οποίας προσκρούει, παρά την «ενδιάμεση πρόταση» που κατέθεσε το ΥΝΝΠ περί του «γερμανικού μοντέλου» στην αντίδραση Ενώσεων μελών της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον πρόεδρο της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμη να εκφράζει την ελπίδα ότι θα ξεπεραστούν, έστω και καθυστερημένα, ανεδαφικά συνδικαλιστικά προσκόμματα, που εμποδίζουν τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε μια χώρα όπου η ανεργία κλονίζει τους ιστούς της κοινωνίας. Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της ΕΕΕ έχει καταστήσει σαφές προς πάσα κατεύθυνση ότι οι «συνδικαλιστικές εμμονές» το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να ταξιδεύουν τα πλοία με ναυτικούς από τις Φιλιππίνες ή άλλες χώρες προς όφελος των ιδίων και των οικονομιών των χωρών τους. Πέραν του οικονομικού σκέλους της υπόθεσης, των μοντέλων αλλά και των κατωφλίων των μισθών το όλο ζήτημα έχει και μία άλλη πτυχή ιδιαζόντως σοβαρή. Η οποία και αφορά στην διατήρησης της ισχύος της Ελλάδας στις θάλασσες του κόσμου με την διασφάλιση της ναυτιλιακής κληρονομιάς στη νέα γενιά και της απαλοιφής της «απειλής» να χαθεί – υποκατασταθεί ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού από δυναμικό άλλων χωρών. Και είναι σαφές τι εννοεί ο Θ. Βενιάμης λέγοντας ότι « εμείς επιθυμούμε Έλληνες στα πλοία, γιατί θέλουμε να υπηρετήσουμε την επιστροφή της ναυτοσύνης».
Περιγράφοντας τον ορίζοντα ο πρόεδρος της ΕΕΕ εκτιμά ότι σε διάστημα τριετίας θα μπορούσαν να «ανέβουν» στα πλοία νέοι για να σημειώσει ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες νέων που άμεσα μπορούν να απασχοληθούν. Οι δυο από αυτές αντιμετωπίζουν και τα σοβαρότερα προβλήματα σε σχέση με την ανεργία στη στεριά. Είναι όσοι δεν έχουν τελειώσει το Λύκειο, οι απόφοιτοι Λυκείου και οι ηλεκτρονικοί απόφοιτοι ΤΕΙ και ΑΕΙ. Για τις δύο πρώτες κατηγορίες μέσα από την απασχόληση και τη συνεχή εκπαίδευση διαμορφώνεται και μία επαγγελματική εξέλιξη που φθάνει μέχρι τη θέση του κυβερνήτη σε σκάφος.
Η πρότασης της ΕΕΕ δεν ήρθε ως «κεραυνός εν αιθρία» πολύ δε μάλλον ως «λύση επιτακτικής ανάγκης» για τη στελέχωση των πλοίων. Και τούτο διότι είναι γνωστό πως υπάρχει υπερπροσφορά ναυτεργατικού δυναμικού από άλλες χώρες οι οποίες «φιλότιμα» για λόγους ευνόητους αναπτύσσουν το ναυτεργατικό δυναμικό τους το οποίο και προσδοκούν να απασχοληθεί ώστε να «καλιμπραριστεί εθνικά » η τεχνογνωσία στη ναυτιλία. Ουσιαστικά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών από τριετίας και πλέον και ενόσω η οικονομική κρίση βάθαινε στη χώρα και η ανεργία χτυπούσε νέα ιστορικά ρεκόρ, κυρίως στους νέους, δημοσιοποίησε τη θέση για αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων στα κατώτερα πληρώματα σε όλα τα ελληνόκτητα πλοία, υπό μία προϋπόθεση: να μη διαταραχθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνόκτητου πλοίου.

Θέση που συγκυριακά τεκμηριώθηκε πλήρως από τα στοιχεία μελέτης που δημοσιοποίησε το ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την οποία δυνητικά θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στη θάλασσα μέχρι και 300.000 θέσεις εργασίας τότε.
Με τα στοιχεία περί της απασχόλησης να συνηγορούν συντριπτικά υπέρ της εξεύρεσης άμεσα λύσης η αγωνία για τη διατήρηση της ναυτικής-ναυτιλιακής τεχνογνωσίας σε ελληνικά χέρια εκτείνεται και στους αξιωματικούς δεδομένου ότι άλλες χώρες με ισχυρή παρουσία στο ναυτεργατικό δυναμικό διεκδικούν και τα ανώτερα κλιμάκια σε μία διττή προσπάθεια οι κίνδυνοι της οποίας δεν φαίνεται ότι έχουν διαλάθει της προσοχής της ακτής Μιαούλη η οποία προσδοκά και προσβλέπει στη διατήρηση της ισχύος της χώρας στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter