Δευ05062024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ECSA: Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης στη Μεσόγειο

n 70365 1

Ευρωπαϊκοί και παγκόσμιοι διαχειριστές εμπορικών πλοίων έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους με τα συνδικάτα των ναυτικών, παροτρύνοντας τα κράτη μέλη της ΕΕ να λάβουν άμεσα συλλογική δράση για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ανθρωπιστική κρίση στη Μεσόγειο.

Από το 2014, χιλιάδες άνθρωποι επιχείρησαν το επικίνδυνο θαλάσσιο ταξίδι προς την Ευρώπη, από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, σε υπερπλήρη σκάφη που δεν είναι κατάλληλα για το σκοπό αυτό, με πάνω από 3.500 ανθρώπους να έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους.

Σε κοινή επιστολή προς τους ηγέτες των 28 κρατών μελών της ΕΕ, η ECSA, το ETF, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF ) έχουν προειδοποιήσει ότι η κρίση είναι εκτός ελέγχου.

Προειδοποιούν ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για περαιτέρω απώλειες ανθρώπων εκτός αν τα κράτη μέλη της ΕΕ να ανταποκριθούν με μεγαλύτερη επιτακτικότητα.

Οι ομάδες πλοιοκτητών και τα συνδικάτα καλούν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να δώσουν άμεση προτεραιότητα στην αύξηση των πόρων για έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο, ενόψει του πολύ μεγάλου αριθμού των δυνητικά επικίνδυνες διασώσεων που διεξάγονται τώρα από τα εμπορικά πλοία.

Τα εμπορικά πλοία διέσωσαν περίπου 40.000 άτομα το περασμένο έτος και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί δραματικά. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποδέχεται πλήρως τη νομική ευθύνη για τη διάσωση οποιοδήποτε που βρίσκεται σε κίνδυνο στη θάλασσα, αλλά υποστηρίζει ότι είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα βασίζεται όλο και περισσότερο στα εμπορικά πλοία, των οποίων τα πληρώματα αναλαμβάνουν όλο και περισσότερες διασώσεις μεγάλης κλίμακας.

Τα πλοία έπρεπε να διασώσουν ταυτόχρονα 500 ανθρώπους , δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την υγεία ναυτικών, οι οποίοι δεν ανέμεναν να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις.

Οι ναυτικές δυνάμεις και η ακτοφυλακή των εν λόγω κρατών μελών της ΕΕ έχουν καταβάλει τεράστιες προσπάθειες να ανταποκριθούν. Αλλά καθώς η κατάσταση χειροτερεύει η ναυτιλιακή βιομηχανία πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξει μια ανάλογη αύξηση των πόρων με κρατική χρηματοδότηση, για έρευνα και διάσωση.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να μοιραστούν το οικονομικό βάρος για να προλάβουν νέα τέτοια περιστατικά.

Ωστόσο, ο κλάδος της ναυτιλίας προτείνει, επίσης, ότι η ΕΕ και η διεθνής κοινότητα πρέπει να παρέχει σε πρόσφυγες και μετανάστες, εναλλακτικά μέσα, χωρίς να διακινδυνεύουν τη ζωή τους διασχίζοντας την Μεσόγειο με μη αξιόπλοα σκάφη.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter