Σαβ01112025

Last updateΠαρ, 10 Ιαν 2025 11pm

Τεχνολογία και ναυτιλία στο επίκεντρο του Greener Shipping Summit 2014

greener-shipping-12

Τεχνολογικά ζητήματα, καύσιμα, περιβάλλον αλλά και πλειάδα ζητημάτων περί τις ναυπηγήσεις και το κανονιστικό πλαίσιο εξετάστηκαν κατά τη διάρκεια του Greener Shipping Summit 2014, που διοργανώθηκε από τη NEWSFRONT / ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ, υπό την αιγίδα του ελληνικού ναυτικού συνδέσμου MARTECMA στις 11 Νοεμβρίου. Τα συμπεράσματα άκρως ενδιαφέροντα. Ειδικότερα μεταξύ αυτών καταγράφηκε η "έντονη αβεβαιότητα" που επικρατεί μεταξύ πλοιοκτητών και κατασκευαστών, σχετικά με τις «λύσεις» που αναπτύχθηκαν για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των κανονισμών. Αυτό που κατέστη σαφές επίσης είναι ότι η διαδικασία θα κοστίσει αρκετά χρήματα, ενώ επίσης ζωτικής σημασίας είναι η άρτια κατάρτιση των και του προσωπικού επί του πλοίου αλλά και εκείνου που εργάζεται στην ξηρά. Αυτό που είναι λιγότερο βέβαιο είναι το πραγματικό μέλλον του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου και πόσο αποδοτικός θα είναι ο νέος καινοτόμος εξοπλισμός.

Περίπου 440 αντιπρόσωποι 218 εταιρειών και αντιπροσωπειών από 14 χώρες εγγράφηκαν για να παρακολουθήσουν την εκδήλωση στο ξενοδοχείο Ledra στην Αθήνα υπό τη προεδρία του Λεωνίδα Πολέμη MD της Remi Shipping.

Ο πρόεδρος της MARTECMA, κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης ανέφερε, ότι απαιτούνται τεχνολογικές βελτιώσεις αλλά στον χώρο της ναυτιλίας δεν μπορούν να εφαρμοστούν μεγάλες αλλαγές.

Όπως ανέφερε η εκπαίδευση και η κατάρτιση των εργαζομένων επί του πλοίου και στη ξηρά απαιτεί χρόνο για να καλυφθεί η διαφορά τη στιγμή που τα ναυπηγεία δεν είναι πρόθυμα να αλλάξουν τα σχέδια τους σε μια περίοδο όπου η αγορά τω νεότευκτων ανθεί.

«Η τεχνολογία και η ναυτιλία» δήλωσε, θα πρέπει να προχωρήσουν χέρι - χέρι με αξιοπιστία.

Η πίεση στο πολιτικό κατεστημένο γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική. Των μονοπώλιο των διεθνών μεταφορών από κάποιες χώρες δε θα βοηθήσει» υποστήριξε.

«Η διαμόρφωση των συνεργειών και η κοινή ανάπτυξη έργων είναι απαραίτητη. Η εικόνα της ναυτιλίας θα πρέπει να βελτιωθεί, για αυτό χρειάζονται ειδικοί στον τομέα και το επίπεδο για τους νεοεισερχόμενους θα πρέπει να είναι υψηλό».

Από την πλευρά του ο Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers Management, κ. Πάνος Ζαχαριάδης , σημείωσε την πίεση που ασκείται στον ΙΜΟ να δράσει γρήγορα, πράγμα που σημαίνει να λάβει αποφάσεις πριν η τεχνολογία μπορέσει να βελτιωθεί από μόνη της και χωρίς «επαρκή επιστημονική αιτιολόγηση».

Ακόμα, υπάρχει υπέρ – απλούστευση των προβλημάτων και των λύσεων. Όπως σημείωσε ο κ. Ζαχαριάδης, κάθε πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπίζεται όνο του κάθε φορά αλλιώς αναδύονται αντικρουόμενοι κανονισμοί με σοβαρές συνέπειες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter