Πεμ04242025

Last updateΠεμ, 24 Απρ 2025 1pm

Χρ. Στυλιανίδης: «Θα επιμείνουμε στη χρηστή, νοικοκυρεμένη διαχείριση και θα αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά Ευρωπαϊκούς πόρους»

0ΒουλήΣτυλΤους τέσσερις βασικούς στόχους του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέδειξε κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, για την Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2024, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.

Παναμάς: Νέες ρυθμίσεις για τις διελεύσεις πλοίων

0panama canalΗ Αρχή της Διώρυγας του Παναμά καθυστερεί ορισμένες από τις προγραμματισμένες μειώσεις στις καθημερινές διελεύσεις που σχεδίαζε να εφαρμόσει από τον επόμενο μήνα λόγω ελαφρών βελτιώσεων στη στάθμη των υδάτων της δεξαμενής και ταυτόχρονα προσαρμόζει περαιτέρω το σύστημά της για κρατήσεις.

Ερυθρά: Δύο πλοία υπό κατάληψη- Τέλος διελεύσεων για MAERSK και Hapag-Lloyd

0Mokha Yemen UKMTO1“Έκρυθμη” χαρακτηρίζεται πλέον η κατάσταση στην θαλάσσια ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας πλησίο της Υεμένης καθώς οι Χούτι, που υποστηρίζουν την Χαμάς στη σύρραξη με το Ισραήλ, έχουν πλέον ανακοινώσει ότι κάθε διερχόμενο πλοίο θα αποτελεί στόχο.

AMVER AWARDS 2023- Τιμή στη ναυτοσύνη

0costis fragoulis 2020Η ναυτοσύνη βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης απονομής των AMVER AWARDS του Propeller Club Port of Piraeus για το τρέχον έτος.

Το ΝΕΕ για το e-pilotage

0ΗΠΙΛΤο έργο της ηλεκτρονικής πλοήγησης (e-pilotage) του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο αποτελεί πάγια πρόταση του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος ήδη από το 2012, απέσπασε πρόσφατα βραβείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη συμβολή του στη βελτίωση του διοικητικού περιβάλλοντος στη χώρα αναφέρει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

ICS και ECSA ζητούν παρέμβαση ναυτικών δυνάμεων στην Ερυθρά (UPD)

0Hapag LloydΤα τελευταία περιστατικά πυραυλικών επιθέσεων κατά πλοίων που διέρχονται της Ερυθράς Θάλασσας έχουν δημιουργήσει αρνητικό κλίμα καθώς η «στόχευση» της παγκόσμιας ναυτιλίας έχει σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις. Η διατάραξη των θαλάσσιων εμπορικών οδών επηρεάζει όχι μόνο τις εμπλεκόμενες ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και την ευρύτερη παγκόσμια οικονομία.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) καταδίκασε τις ενέργειες των Χούθι και ζήτησε την άμεση παύση αυτών των επιθέσεων.
«Αυτές οι επιθέσεις αποτελούν κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου. Τα κράτη με επιρροή στην περιοχή θα πρέπει, επειγόντως, να εργαστούν για να σταματήσουν τις ενέργειες των Χούτι να επιτεθούν σε ναυτικούς και εμπορικά πλοία και να αποκλιμακώσουν αυτό που είναι τώρα μια εξαιρετικά σοβαρή απειλή για το διεθνές εμπόριο». Η βιομηχανία ανησυχεί εξαιρετικά για αυτές τις επιθέσεις στη ναυτιλία και θεωρείται ότι εξετάζει πρόσθετες ενέργειες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω εκτροπή πλοίων σε αυτή τη διαδρομή, με περαιτέρω πιθανές επιπτώσεις στο εμπόριο. Η Ερυθρά Θάλασσα είναι μια κρίσιμη πλωτή οδός, που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία. Επί του παρόντος, το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα», ανέφερε το ICS, προτρέποντας για αυξημένη παρουσία ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή.
Η Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) ζητούν άμεση δράση για την επείγουσα αντιμετώπιση αυτής της ανησυχητικής κατάστασης.
«Οι πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας είναι βαθιά ανησυχητικές. Η ECSA υποστηρίζει σθεναρά την ενίσχυση των προστατευτικών δομών για την ασφάλεια των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την περιοχή. Τα μέτρα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας των ναυτικών μας και για την ενίσχυση της ασφάλειας των ζωτικών εμπορικών οδών. Ενθαρρύνουμε επίσης και υποστηρίζουμε όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

Ερυθρά Θάλασσα: Τέσσερα πλοία δέχθηκαν επίθεση από τους Χούτι

Τέσσερα συνολικά πλοία (τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα ξηρού φορτίου) είναι προς ώρας απολογισμός των επιθέσεων των Χούτι σε πλοία που διέρχονται στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ. Νωρίτερα η Ambrey ανέφερε περιστατικό με πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC, το αποτέλεσε στόχο ενώ έπλεε προς βορρά σε απόσταση περίπου 22 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά του λιμανιού Μόκα της Υεμένης. Να σημειωθεί ότι στόχους αποτέλεσαν και πλοία της MAERSK αλλά και της της Hapag-Lloyd καθώς και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου 41.600 dwt στο οποίο επιβιβάστηκαν άτομα με πρακτική που προσομοιάζει σε πειρατική επίθεση με αποτέλεσμα το πλήρωμα να κλειστεί σε χώρο ασφαλείας. Οι δυνάμεις των Χούτι στοχεύουν επίσης σκάφη μέσω του καναλιού VHF 16, ζητώντας από τα σκάφη να αλλάξουν πορεία σε κατευθύνσεις που θα τους φέρουν πιο κοντά στην Υεμένη. Η Dryad Global εξέδωσε προειδοποίηση για την εν λόγω θαλάσσια ζώνη. Όπως και η κρίση στη Σομαλία, οι ΗΠΑ αναμένεται ευρέως να ανακοινώσουν σήμερα τη δημιουργία μιας ειδικής πολυεθνικής ομάδας εργασίας στην Ερυθρά Θάλασσα για να βοηθήσει την εμπορική ναυτιλία. Η κατάσταση στη νότια Ερυθρά Θάλασσα έχει πλέον περιέλθει στο βίαιο χάος που επικρατούσε για τελευταία φορά πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της κρίσης πειρατείας στη Σομαλία.

*φωτό αρχείου

Ερυθρά: Στο στόχαστρο των Χούτι boxship της MAERSK

0MaerskLineΚαι νέα επίθεση σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MAERSK στο Maersk Gibraltar σημειώθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ