Τετ07162025

Last updateΤετ, 16 Ιουλ 2025 8pm

Υπο κράτηση το M/V "Trader" στο Ηράκλειο

TRADERΥπό κράτηση τέθηκε το M/V ”TRADER” σημαίας Τανζανίας, βραδινές ώρες χθε Τρίτη 18 Αυγούστους, από τη Λιμενική Αρχή Ηρακλείου.

Ειδικότερα, κατόπιν επιθεώρησης που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του PARIS MOU από αρμόδιους επιθεωρητές ΚΓΕ/Ηρακλείου , διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις στους τομείς ασφάλειας ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS), σύμβασης ναυτικής εργασίας (MLC 2006), πρότυπων εκπαίδευσης έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών (STCW), προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος (MARPOL) καθώς και ΔΚΑΔ (ISM).


Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου απαγορεύτηκε η συνέχιση των πλόων του ανωτέρω πλοίου μέχρι αποκατάστασης των παραπάνω ελλείψεων, ενώ κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Διενέργεια Συγκεντρωτικών Ελέγχων (CIC) 2015 από Paris MoU, Tokyo MoU και Caribbean MoU

frgod 220 220Από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ανακοινώνεται ότι από την 1η Σεπτεμβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2015, οι Αρχές PSC των Κρατών Μελών της Συμφωνίας των Παρισίων (Paris MoU) καθώς και των Κρατών Μελών της αντίστοιχης Συμφωνίας του Τόκυο (Tokyo MoU) έχουν προγραμματίσει τη διενέργεια ελέγχων από εξουσιοδοτημένους επιθεωρητές Κράτους – Λιμένα (PSC) στα πλοία που θα καταπλεύσουν στους λιμένες των Κρατών Μελών της Ε.Ε., Καναδά, Ρωσία και στους λιμένες της Ασίας (Tokyo MOU)

Πραγματοποιήθηκε τελετή παραλαβής ξιφών Ανθυποπλοιάρχων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού έτους 2015

DSC 1676Παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Θοδωρή Δρίτσα, των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Γιάννη Θεοτοκά και Αθανάσιου Χριστόπουλου, του Αρχηγού του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., Αντιναυάρχου Λ.Σ. Αθανάσιου Αθανασόπουλου και της λοιπής στρατιωτικής ηγεσίας του Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ., πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κτίριο του Υπουργείου, η παραλαβή ξιφών από εννέα Ανθυποπλοιάρχους, απευθείας κατάταξης, ειδικότητας Τεχνικού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, εκπαιδευτικής σειράς 2015.

Δημιουργία νέου γίγαντα στις shipmanagement εταιρείες

Anglo Eastern UnivanΤην απόφαση τους να συγχωνευθούν ανακοίνωσαν οι ναυτιλιακές εταιρείες Anglo-Eastern και Univan που έχουν έδρα το Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για δύο από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως shipmanagement εταιρείες που με την συγχώνευση τους θα διαχειρίζονται ένα στόλο από 700 πλοία εκ των οποίων τα 600 υπό πλήρη διαχείριση και τα 100 με διαχείριση μόνο του πληρώματος. Η νέα επιχείρηση η Anglo-Eastern Univan Group θα απασχολεί 24.000 ναυτικούς και 1.700 άτομα προσωπικό ξηράς. Η διοίκηση του νέου ομίλου θα ασκείται από τους Peter Cremers (φωτογραφία αριστερά) της Anglo-Eastern που θα κατέχει την θέση του εκτελεστικού προέδρου και Bjorn Hojgaard (φωτογραφία δεξιά) της Univan που θα αναλάβει την θέση τους διευθύνοντος συμβούλου.

Γραφεία και στη Λεμεσό ανοίγει η Safety Management του Πόλυ Χατζηιωάννου

vassos03Γραφεία και στη Λεμεσό ανοίγει η Safety Management, εταιρεία διαχείρισης πλοίων του Πόλυ Χατζηιωάννου της ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers, σύμφωνα με το maritimecyprus.com. Η Safety Management έχει έδρα την Αθήνα.
O Γενικός Διευθυντής τoυ Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Θωμάς Καζάκος έχει επιβεβαιώσει ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα επιλέγουν να ανοίξουν ναυτιλιακά γραφεία και στην Κύπρο. Περίπου 4% του παγκοσμίου στόλου διοικείται από την Κύπρο και ειδικότερα από τη Λεμεσό, αναφέρει το maritimecyprus.com. Η πόλη θεωρείται το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο διαχείρισης πλοίων στην ΕΕ με περισσότερες από 130 εταιρείες

Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019

nautiliaΑύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές. Επίσης προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν είναι νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί  η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.

Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (πρώτο τμήμα)


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (δεύτερο τμήμα)

Δείτε εδώ την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου

«Ενθουσιάζει» η διπλή κατεύθυνση του Σουέζ

1383141451000 AP Mideast Egypt«Ενθουσιασμένες» καταγράφονται οι μεγαλύτερες στον κόσμο εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων MAERSK, MSC, CMA-CZM και όχι μόνο από την έναρξη λειτουργίας της διπλής πλέον διώρυγας του Σουέζ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ