Δευ10062025

Last updateΔευ, 06 Οκτ 2025 7am

«Χρυσή εβδομάδα» στην Κίνα και τα CAPES βύθισαν την αγορά ξηρού φορτίου

0bulk carriers25

Του Ιάκωβου (Jack) Αρχοντάκη

Στρατηγικού Συμβούλου Ναυτιλιακών Επενδύσεων – Ναυλώσεων & Εμπορικού Διευθυντή της TMC Shipping

&

Του Δρ. Φώτιου – Ευάγγελου Καρλή Maritime Executive & Σύμβουλου Ναυτιλίας

Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου δέχθηκε ισχυρές πιέσεις την εβδομάδα που πέρασε, με τα πλοία τύπου Capesize να ηγούνται της πτώσης, καταγράφοντας απώλειες σχεδόν 25%. Ακολούθησαν τα Panamax και τα Supramax, ενώ μόνο τα Handysize παρουσίασαν οριακή άνοδο.

Ο Δείκτης Baltic Dry Index (BDI) υποχώρησε κατά 358 μονάδες, κλείνοντας στις 1.901 μονάδες την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου.

CAPESIZE: Πτώση με φόντο την ασιατική αδράνεια

Στην Ασία, η φημολογούμενη παύση αγορών σιδηρομεταλλεύματος από τον κινεζικό κολοσσό CMRG επηρέασε αρνητικά τη ναυλαγορά, με τους ναύλους στη διαδρομή Αυστραλία–Κίνα (C5) να πέφτουν στα $8,98/τόνο. Στον Ατλαντικό, η εικόνα ήταν μικτή: νέα φορτία εμφανίστηκαν, αλλά οι ναύλοι για ταξίδια προς Ασία και υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια κινήθηκαν χαμηλότερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για Βραζιλία–Κίνα (C3) έκλεισαν στα $23,53/τόνο, ενώ για Ευρώπη–Ασία (C9) στα $42.690/ημέρα και για κυκλικά ταξίδια (C8) στα $21.970/ημέρα.

KAMSARMAX: Υπερπροσφορά και χαμηλή δραστηριότητα

Στον Ατλαντικό, η υπερπροσφορά πλοίων ενίσχυσε τον ανταγωνισμό, οδηγώντας σε μείωση των ναύλων κατά περίπου $2.000/ημέρα. Στην Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (ECSA), οι ναύλοι προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $14–16Κ/ημέρα, ενώ από Ευρώπη προς Ασία στα $21–23Κ/ημέρα. Στην Ασία, οι διακοπές σε Κίνα, Ν. Κορέα και Ινδία μείωσαν τη δραστηριότητα, με ναύλους για κυκλικά ταξίδια στη ΝΑ Ασία–Άπω Ανατολή στα $13,5–15,5Κ/ημέρα.

SUPRAMAX–ULTRAMAX: Υποτονικότητα και περιορισμένα φορτία

Η ΝΑ Ασία παρέμεινε ήρεμη, με λίγα φορτία κάρβουνου. Οι ναύλοι για ταξίδια εντός της περιοχής κινήθηκαν στα $14,5–16Κ/ημέρα. Στην Άπω Ανατολή, οι διακοπές στην Κίνα και Ν. Κορέα περιόρισαν τη δραστηριότητα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στον Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) ήταν στα $13,5–15Κ/ημέρα, προς Ινδία στα $15,5–17Κ/ημέρα και για επιστροφή στον Ατλαντικό στα $13,5–15Κ/ημέρα.

Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία, η υπερπροσφορά πλοίων πίεσε την αγορά. Οι ναύλοι για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $12,5–14Κ/ημέρα, για σύντομα ταξίδια εντός περιοχής στα $15,5–17Κ/ημέρα και προς Ατλαντικό στα $10,5–12Κ/ημέρα.

Στον Αμερικανικό Κόλπο, η Χρυσή Εβδομάδα στην Κίνα περιόρισε τα ταξίδια προς Ασία. Οι ναύλοι για υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν τα $33,5–35Κ/ημέρα και προς Ασία τα $32,5–34Κ/ημέρα. Στην ECSA, οι ναύλοι προς ΝΑ Ασία–Κίνα ήταν στα $27–28,5Κ/ημέρα και προς Ευρώπη/Μεσόγειο στα $27,5–29Κ/ημέρα.

Ευρωπη & μεσογειος: Στήριξη από τα Handies

Η Ευρώπη παρουσίασε άνοδο λόγω αυξημένων φορτίων σκραπ και περιορισμένης προσφοράς πλοίων. Οι ναύλοι για τοπικά ταξίδια ήταν στα $17–18,5Κ/ημέρα, προς Μεσόγειο με σκραπ στα $29,5–31Κ/ημέρα και προς Ασία στα $27,5–29Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ξεκίνησε ήρεμα αλλά ενισχύθηκε στα μέσα της εβδομάδας. Ενδεικτικά, ταξίδι από Μεσόγειο προς Ασία έκλεισε στα $24–25,5Κ/ημέρα.

HANDYSIZE: Σταθερότητα και συγκρατημένη άνοδος

Στην Ευρώπη, η αγορά ενισχύθηκε από σταθερή ροή φορτίων και περιορισμένη προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια ήταν στα $17,5–19Κ/ημέρα, προς Μεσόγειο με σκραπ στα $20,5–22Κ/ημέρα και υπερατλαντικά στα $14–15,5Κ/ημέρα.

Στη Μεσόγειο, η αγορά παρέμεινε σταθερή, με ναύλους για ταξίδια εντός περιοχής στα $13–14,5Κ/ημέρα, προς Ευρώπη στα $12,5–14Κ/ημέρα, προς Ατλαντικό στα $11,5–13Κ/ημέρα και προς Ασία στα $15,5–17Κ/ημέρα.

Στον Αμερικανικό Κόλπο, η αύξηση προσφοράς πλοίων πίεσε τους ναύλους. Τα ταξίδια προς Ατλαντικό κυμάνθηκαν στα $23,5–25Κ/ημέρα και προς Ασία στα $19–20,5Κ/ημέρα.

Στην ECSA, η περιορισμένη προσφορά πλοίων και η εμφάνιση νέων φορτίων ενίσχυσαν την αγορά, με ναύλους προς Ευρώπη–Μεσόγειο στα $22,5–24Κ/ημέρα και προς Ασία στα $20,5–22Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η Χρυσή Εβδομάδα έφερε ηρεμία στο βορρά, ενώ στο νότο η αρχική δραστηριότητα υποχώρησε. Στον Αραβικό Κόλπο και την Ινδία επικράτησε ισορροπία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και NOPAC ήταν στα $10,5–12Κ/ημέρα, από ΝΑ Ασία προς Κίνα στα $13,5–15Κ/ημέρα και από Δυτ. Ινδία προς Κίνα στα $8–9,5Κ/ημέρα.

Disclaimer Το παρόν άρθρο παρέχει γενικές πληροφορίες και δεν αποτελεί επενδυτική συμβουλή. Οι απόψεις και εκτιμήσεις βασίζονται σε διαθέσιμα δεδομένα της αγοράς και ενδέχεται να αλλάξουν χωρίς προειδοποίηση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter