Διορθώσεις στα διάφορα μεγέθη στην αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 07 Ιουλίου 2025 07:00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε οριακά λόγω των απωλειών των Capes ενώ και τα μικρότερα μεγέθη έριξαν ρυθμούς παρά την άνοδό τους, σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα.
Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 16,44%, τα Kamsarmaxes +2,02%, τα Ultramaxes (63) +7,18% και τα Handies -0,49%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 85 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1436 μονάδες την Παρασκευή 4 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά σταδιακά άρχισε να ανεβαίνει. Οι τρεις βασικοί ναυλωτές ήταν ενεργοί βελτιώνοντας τον όγκο κλεισιμάτων ενώ ήταν περιορισμένη η προσφερόμενη χωρητικότητα. Έτσι η κύρια γραμμή Αυστραλίας -Κίνας κέρδισε μέσα στην εβδομάδα μισό δολάριο ανά τόνο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,44 $/tn.
Στον Ατλαντικό σημειώθηκε άνοδος τόσο στο βορρά όσο και στο νότο στη δραστηριότητα και στους ναύλους. Η Βραζιλία είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας αλλά στο τέλος ανέβασε στροφές. Στο βορρά είδαμε βελτιώσεις σε όλες τις διαδρομές. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 18,67 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,29Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,71Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού είδαμε μικτές τάσεις. Η Λατινική Αμερική παρουσίαζε άνοδο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ από την άλλη πλευρά στο βορρά η εικόνα ήταν χειρότερη. Ωστόσο οι ναύλοι διέφεραν αναλόγως το σημείο παράδοσης του πλοίου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα ταξίδια προς την Ασία εμφάνισαν καλύτερα νούμερα σε σχέση με τις άλλες διαδρομές. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13-15 Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 19,5-21,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-16 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία υπήρχε έντονη δραστηριότητα με σταθερή ζήτηση από της κύριες περιοχές φόρτωσης. Έτσι και οι ναύλοι διατηρήθηκαν λίγο πολύ στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, η Νοτιοανατολική Ασία κινήθηκε θετικά με βασικό παράγοντα τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν ήρεμη και μόνο τα φορτία προς τον Ατλαντικό και τη Δυτική ακτή εμφάνισαν ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά χαρακτηρίστηκε από κάποια καλά κλεισίματα, βελτιώνοντας έτσι τη γενικότερη εικόνα. Επιπλέον οι κακές καιρικές συνθήκες συγκρατούν την προσφορά σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 12-13,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 11-12,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού παρουσίασαν άνοδο στους ναύλους, και από την άλλη τα ταξίδια προς την Ασία διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 23-24,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε την ανοδική της πορεία, τόσο στο βορρά όσο και στο νότο κυρίως χάρη στη φθίνουσα προσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε βελτιώσεις χάρη στην εμφάνιση νέων φορτίων κυρίως λιπασμάτων, σκραπ και petcoke προς την Ασία. Παράλληλα, ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε περιορισμένος. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος εμφάνισε δυναμική στη δυτική πλευρά με κάποια νέα φορτία ενώ βοηθήθηκε και από τη Λατινική Αμερική. Από την άλλη πλευρά πάλι η Ανατολική Μεσόγειος κινήθηκε σε χαμηλές ταχύτητες. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ήταν ήρεμη αφού το ενδιαφέρον είχε επικεντρωθεί στα events στην Αθήνα. Η έλλειψη φορτίων έκανε πολλούς πλοιοκτήτες να κατευθυνθούν προς την άλλη πλευρά το Ατλαντικού. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7,5K/ημέρα.
Η Μεσόγειος εμφάνισε σημάδια ανάκαμψης καθώς βελτιώθηκε η ροή φορτίων από τη Μαύρη Θάλασσα. Επίσης αρκετά πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο μετακινήθηκαν προς το νότιο Ατλαντικό. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά δέχτηκε πιέσεις από την αύξηση της χωρητικότητας καθώς άρχισαν να φτάνουν τα πλοία από τη Μεσόγειο και την Ευρώπη. Ωστόσο η ικανοποιητική ροή φορτίων συγκράτησε την πτώση των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ήταν ιδιαιτέρως ενεργή με αρκετά νέα φορτία για το πρώτο δεκαπενθήμερο Ιουλίου. Θα πρέπει να σημειωθεί το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος επικεντρώθηκε στα ταξίδια προς την Ασία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά διατήρηση τη δυναμική της τόσο στο βορρά όσο και στο νότο με αρκετά φορτία από την Αυστραλία, και το premium που ζητούσαν οι πλοιοκτήτες από την Άπω Ανατολή προς τον κόλπο της Μέσης Ανατολής. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία παρατηρήθηκε αύξηση της δραστηριότητας αφού όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες ήταν θετικοί να δουλέψουν κάποιο φορτίο από τον κόλπο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9,5-11Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice