Δευ05052025

Last updateΔευ, 05 Μαϊ 2025 2pm

Τα Capes κράτησαν το BDI σε ανοδική πορεία

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου εμφάνισε μικρή άνοδο με κύριο οδηγό τα Capes που παρουσίασαν διψήφια άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη οριακά κινήθηκαν στα κόκκινα.

Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 10,06%, τα Kamsarmaxes -1,73%, τα Ultramaxes (63) -2,25% και τα Handies -1,38%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 48 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1421 μονάδες την Παρασκευή 2 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με πολλή δράση από τους μεταλλωρύχους αλλά και τους Operators. Επιπλέον η απορρόφηση αρκετών πλοίων προσέφερε υποστήριξη στην αγορά και στους ναύλους. Ωστόσο στο τέλος της εβδομάδας η έλλειψη δραστηριότητας λόγω των διακοπών περιόρισε την άνοδο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,01 $/tn.
Στον Ατλαντικό, στο νότο η αγορά παρέμεινε σταθερή αφού η όποια άνοδος της ζήτησης απορροφούνταν εύκολα από τη μακριά λίστα διαθέσιμων πλοίων. Στο βορρά η εικόνα ήταν καλύτερη, με αρκετά άμεσα διαθέσιμα φορτία προς όλες τις διαδρομές και λιγότερα πλοία σε σχέση με τα φορτία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,35 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,72 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 18,36Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη βόρεια ακτή της νοτίου αμερικής NCSA, αφού τροφοδότησε την αγορά με αρκετά φορτία προς την Ασία και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Αντιθέτως ο Αμερικάνικος κόλπος αλλά και ο νότιος Ατλαντικός ήταν πιο ήρεμοι με περιορισμένη δραστηριότητα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-16Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 17-19 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-12 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ήταν γεμάτη προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες. Η συγκέντρωση χωρητικότητας λόγω της ελάχιστης δραστηριότητας που υπήρχε οδήγησε σε μεγάλη πτώση των ναύλων, ενώ οι διάφορες διακοπές επιδείνωσαν την κατάσταση. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 7-9Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα της εβδομάδας με αρκετά φορτία πριν από τις πόρτες μέρες του Μαΐου. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 12,5-14Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε κάποια δραστηριότητα στην αρχή της εβδομάδας με τους ναυλωτές στην Κίνα να σπεύδουν να καλύψουν τις ανάγκες τους πριν από τις διακοπές στο τέλος της εβδομάδας. Ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας επικράτησε ηρεμία αφού τα φορτία μειώθηκαν. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε έντονη κινητικότητα με αρκετά κλεισίματα για φορτώσεις Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί πώς τα καλύτερα κλεισίματα σημειώθηκαν για ταξίδια προς το Μπαγκλαντές και την Άπω Ανατολή. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος άρχισε να εμφανίζει βελτιώσεις. Κυρίοι παράγοντες σ' αυτό ήταν η μετακίνηση πλοίων προς το νότο μειώνοντας την προσφορά αισθητά, και η βελτιωμένη ροή φορτίων. Έτσι οι πλοιοκτήτες βρήκαν ευκαιρία να συγκρατήσουν ίσως και να αυξήσουν τις ιδέες τους. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά με κάποια ελπιδοφόρα κλεισίματα στο νότο. Αντιθέτως ο βορράς δέχτηκε μεγαλύτερη πίεση λόγω των μετακινούμενων πλοίων από τη βόρεια ακτή. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 20-21,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ξεκίνησε την εβδομάδα με την εμφάνιση κάποιον νέων φορτίων τονώνοντας τη ζήτηση. Ωστόσο η συγκέντρωση χωρητικότητας των προηγούμενων εβδομάδων δεν επέτρεψε άνοδο των ναύλων. Επιπλέον κάποιοι ναυλωτές προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους πλοία. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος σημείωσε κάποια κλεισίματα στην αρχή της εβδομάδας, ωστόσο η ροή των φορτίων δεν ανανεώθηκε με αποτέλεσμα τα εναπομείναντα πλοία να πιεστούν. Τα πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο εξέτασαν τον ενδεχόμενο να μετακινηθούν προς τη Λατινική Αμερική. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε στο μοτίβο της προηγούμενης εβδομάδας με υπερπροσφορά χωρητικότητας και μικρό αριθμό φορτίων. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9K/ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε πτωτικά για ακόμα μία εβδομάδα αφού ο έντονος ανταγωνισμός των πλοιοκτητών τους οδήγησε να δεχτούν χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 5,5-7Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 8-9,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε ύφεση, η οποία όμως ήταν αναμενόμενη αφού υπήρξε υπερπροσφορά πλοίων και η λίστα των φορτίων ήταν φθίνουσα. Έτσι ο μικρός αριθμός κλεισιμάτων έγινε σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) έκλεισε την εβδομάδα ανοδικά με κάποια κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Στο νότο υπήρξε περισσότερη δραστηριότητα σε σχέση με το βορρά, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα μέσα της εβδομάδας υπήρξε μία κάμψη. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η εβδομάδα κύλησε ήρεμα λόγω των συνεχόμενων διακοπών σε διάφορα μέρη, όπως Ιαπωνία και Κίνα. Ωστόσο στο βορρά κάποιοι ναυλωτές προσπάθησαν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους στο μεσοδιάστημα ακόμα και με λίγο ψηλότερους ναύλους. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία, μπορεί η εβδομάδα να έκλεισε ήρεμα αλλά υπήρξε πολλή δραστηριότητα της προηγούμενες μέρες με αρκετά ταξίδια επιστροφής και μάλιστα σε υψηλότερα νούμερο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8-9,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7,5-9Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter