Δευ04072025

Last updateΔευ, 07 Απρ 2025 6pm

Συνέχισε πτωτικά η αγορά ξηρού φορτίου

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε καθοδικά με νέες ζημιές, και όλα τα μεγέθη να εμφανίζουν μονοψήφιες εβδομαδιαίες απώλειες, εκτός των Capes που ξεπέρασαν το 10%. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 10,23%, τα Kamsarmaxes -4,81%, τα Ultramaxes (63) -2,39% και τα Handies -0,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 113 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1489 μονάδες την Παρασκευή 4 Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία ξεκίνησε την εβδομάδα με χαμηλούς ρυθμούς λόγω των διακοπών στη Σιγκαπούρη, όμως στα μέσα της εβδομάδας η δραστηριότητα επέστρεψε σαφώς βελτιωμένη με τους τρεις βασικούς μεταλλωρύχους να είναι ενεργοί. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,78 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο νότο, η εβδομάδα ξεκίνησε στα ίδια επίπεδα όπως τελείωσε η προηγούμενη, όμως στα μέσα της εβδομάδας υποχώρησε παρά την σταθερή προσφορά πλοίων. Στο βορρά υπήρξε αύξηση δραστηριότητας κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια, όμως δεν μετατράπηκαν σε κλεισίματα με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν οι ναύλοι. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,82 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,53 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 15,86Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά, παρατηρήθηκε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας λόγω των διακοπών στη Σιγκαπούρη και συνέχισε στον ίδιο φθίνοντα ρυθμό λόγω της έλλειψης ζήτησης. Μόνο προς το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε μία άνοδος κυρίως για τα ταξίδια από τη βόρεια Ευρώπη προς την Ασία. Στο νότο η αγορά ακολούθησε την ανοδική πορεία από την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας σημειώθηκαν πτωτικές διορθώσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16-18Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 16,5-18,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-10,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ήταν σύντομη λόγω των διακοπών τη Δευτέρα στη Σιγκαπούρη και την Παρασκευή στην Κίνα. Η προσφορά χωρητικότητας μεγάλωσε ενώ οι περισσότεροι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν τις εξελίξεις του USTR. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η βρισκόταν σε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Όμως στο τέλος της εβδομάδας σημειώθηκε ύφεση. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 11-12,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά εμφάνισε μικρές διορθώσεις. Τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό και ο Βόρειος Ειρηνικός παρουσίασαν σταθερότητα, ενώ τα γιαπωνέζικα πλοία συνέχισαν να κερδίζουν ένα premium για τα ταξίδια προς την Αμερική. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά κέρδισε σημαντικό έδαφος λόγω του περιορισμένου αριθμού διαθέσιμων πλοίων, ενώ υπήρξε υποστήριξη και από την αγορά της νοτίου Αφρικής που απορρόφησε μέρος των πλοίων. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 12,5-14Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε βελτιωμένη δραστηριότητα καθώς πλοιοκτήτες και ναυλωτές έδειξαν πρόθυμοι να προχωρήσουν σε κάποια ναύλωση. Αυξημένη ήταν η ζήτηση για τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα με περισσότερη δραστηριότητα και με κάποια νέα φορτία κυρίως για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ωστόσο υπήρχε έλλειψη φορτίων με κοντινές ημερομηνίες φόρτωσης δημιουργώντας μία αγορά δύο ταχυτήτων. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18-19,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη δέχτηκε πιέσεις λόγω της έλλειψης ζήτησης και της αυξημένης χωρητικότητας στην αρχή της εβδομάδας. Επικράτησε αβεβαιότητα στην αγορά για το άμεσο μέλλον αλλά τα σημάδια είναι θετικά για το Μάιο. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13-14,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος μπορεί να είχε μεγάλη μείωση στα φορτία από τη Δυτική Μεσόγειο, ωστόσο η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια προς την Αμερική βοήθησε στην αναπλήρωση του κενού. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά έχασε έδαφος λόγω της έλλειψης φορτίων κυρίως για τα μεγαλύτερα πλοία. Γενικότερα υπάρχει αβεβαιότητα αν και τα σημάδια είναι θετικά για τα φορτία του Μαΐου. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10K/ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν ήρεμη με φθίνουσα δραστηριότητα. Η έλλειψη φορτίων σιτηρών αντικαταστάθηκε εν μέρει από φορτία τσιμέντου και χάλυβα χωρίς όμως αυτό να είναι αρκετό για να κρατήσει τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 8-9,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κατέβασε ταχύτητα αφού τα περισσότερα πλοία και φορτία είναι κλεισμένα. Πλέον το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στο δεύτερο μισό Απριλίου και κυρίως για τη δυτική ακτή, με τους ναυλωτές να αποφεύγουν τα κινέζικα πλοία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα παρόλο που στο τέλος της εβδομάδας η δραστηριότητα βελτιώθηκε. Ωστόσο η ζήτηση διατηρήθηκε σε υγιή επίπεδα και για αυτό περιμένουμε να συνεχίσει η αγορά στους ίδιους ρυθμούς την επόμενη εβδομάδα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η δραστηριότητα στο νότο ήταν υποτονική, λόγω των διαφόρων στις αρχές της εβδομάδας. Επιπλέον η έλλειψη φορτίων έδωσε το πάνω χέρι στους ναυλωτές. Στο βορρά η εικόνα ήταν καλύτερη αφού παρατηρήθηκαν σταθεροποιητικές τάσεις. Αρκετοί πλοιοκτήτες μειώνοντας τις ιδέες τους βρήκαν κάποια απασχόληση. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές αφού δεν υπήρχε σημαντική κινητικότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter