Τετ03262025

Last updateΤρι, 25 Μαρ 2025 11pm

Στα ίδια επίπεδα παρέμεινε η αγορά ξηρού φορτίου

0Bulk Carrier loading

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου εμφάνισε οριακές απώλειες, μόλις -1,5%, με τα Capes να κινούνται στα κόκκινα ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη έκλεισαν την εβδομάδα στα πράσινα. Οι εβδομαδιαίες μεταβολές, θετικές ή αρνητικές, σε όλα τα μεγέθη ήταν μονοψήφιες. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 6,35%, τα Kamsarmaxes +0,74%, τα Ultramaxes (63) +8,81% και τα Handies +4,15%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά μόλις 26 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1643 μονάδες την Παρασκευή 21 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα κύλησε ήρεμα αφού απουσίασαν οι μεταλλορύχοι. Ωστόσο υπάρχει διαφοροποίηση στους ναύλους για φορτώσεις Απριλίου. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,35 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο βορρά σημειώθηκαν κάποια κλεισίματα για ταξίδια προς την Ασία για τα μέσα Απριλίου ανεβάζοντας τον αντίστοιχο δείκτη. Η Βραζιλία ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα όμως προς τα μέσα της εβδομάδας η αγορά βελτιώθηκε αφού μπήκαν περισσότερα φορτία για το δεύτερο μισό Απριλίου. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,49 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 42,31 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19,95Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαίτερα στο βορρά ήταν εμφανής η έλλειψη φορτίων ενώ επικρατεί γενικότερη αβεβαιότητα και όλοι οι εμπλεκόμενοι βρίσκονται σε φάση αναμονής των εξελίξεων. Στο νότο υπήρξε περισσότερη δραστηριότητα με μεγάλο εύρος ναύλων αναλόγως των ημερομηνιών φόρτωσης κυρίως για ταξίδια προς την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα + 350-500Κ BB (παράδοση Λατ. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 16-18 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά παρουσίασε μικτές τάσεις με τα κλεισίματα να εμφανίζουν διαφοροποιήσεις κυρίως για τα ταξίδια στο βόρειο Ειρηνικό. Επίσης υπήρχε περιορισμένη ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 15-17Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά έχασε έδαφος κατά τη διάρκεια της εβδομάδας με τη δραστηριότητα να είναι υποτονική, ενώ ήταν εμφανής και η απουσία της Αυστραλίας. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 12,5-14Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά. Ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας οι ρυθμοί έπεσαν. Ο Βόρειος Ειρηνικός ήταν η περιοχή που ξεχώρισε. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά κινήθηκε ανοδικά κυρίως λόγω της κινητικότητας που σημειώθηκε στην Άπω Ανατολή και τη Νότια Αφρική. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να βρίσκεται σε αναστάτωση περιμένοντας τις εξαγγελίες του USTR. Μπορεί τα υπερατλαντικά ταξίδια να παρουσίασαν μικρή αύξηση στον όγκο αλλά αυτό δεν φάνηκε στους ναύλους. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι ναυλωτές επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν δικό τους πλοίο. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA πέρασε μία ήρεμη εβδομάδα. Υπήρξαν λίγα υπερατλαντικά φορτία τα οποία καλύφθηκαν γρήγορα αλλά βοήθησε την αγορά. Λίγο καλύτερη ήταν η εικόνα για τα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ήταν ήρεμη με την αγορά να κινείται με χαμηλούς ρυθμούς και περιορισμένη ζήτηση. Τα ταξίδια προς τον Αμερικάνικο κόλπο συνέχισαν να εμφανίζουν κάποιο ενδιαφέρον. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13-14,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε σημαντικές βελτιώσεις αφού η Ανατολική Μεσόγειος ήταν καλύτερη από τη Δυτική και τα ταξίδια προς την Αμερική προσέφεραν ένα premium. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές, με περιορισμένο αριθμό κλεισιμάτων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα φορτία με σκραπ στη Μεσόγειο και τα ταξίδια προς τη Δυτική Αφρική. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11K/ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε σε τρεις ταχύτητες. Από τη μία πλευρά η ζήτηση στην Ανατολική Μεσόγειο ήταν πτωτική πιέζοντας τους ναύλους, από την άλλη πλευρά η Δυτική Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της, ενώ ταξίδια προς την Αμερική κινήθηκαν ανοδικά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 4,5-6Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 5-6,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 7,5-9 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά δέχτηκε πιέσεις από την υπερπροσφορά πλοίων παρά την αύξηση του αριθμού φορτίων. Θα πρέπει να σημειωθεί πως για τις φορτώσεις Μαρτίου οι ναυλωτές δεν είχαν πρόβλημα να δουν κινέζικα πλοία, ενώ για τα φορτία Απριλίου δεν ήταν προτιμητέα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 10-11,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ήταν ενεργή με περισσότερα φορτία ωστόσο η γενική εικόνα παρέμεινε ανεπηρέαστη. Θετικά σημεία ήταν η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και η αύξηση των φορτίων για τις αρχές Απριλίου. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στην Ασία και συγκεκριμένα στην Άπω Ανατολή, η αγορά ήταν ήρεμη ωστόσο η περιορισμένη χωρητικότητα και τα φορτία χάλυβα από το βορρά ανέβασαν τους ναύλους. Και στο νότο η αγορά ήταν ισορροπημένη χωρίς έντονες διακυμάνσεις. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής, δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές στους ναύλους ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ατλαντικός δεν είναι ιδιαίτερα προτιμητέος προορισμός. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter