Δευ03172025

Last updateΔευ, 17 Μαρ 2025 5pm

Sprint για τα Panamaxes και τα Capes

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την ανοδική της πορεία με τα μεγαλύτερα μεγέθη να εμφανίζουν διψήφιες εβδομαδιαίες αυξήσεις, τραβώντας τον γενικό δείκτη σε άνοδο που άγγιξε το 20%.

Επίσης Handies και Ultramaxes σημείωσαν μονοψήφια κέρδη. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 17,97%, τα Kamsarmaxes +37,22%, τα Ultramaxes (63) +7,61% και τα Handies +2,92%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 269 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1400 μονάδες την Παρασκευή 14 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η συνεχής δραστηριότητα από τους τρεις βασικότερος μεταλλωρύχους αύξησε τον όγκο φορτίων κάρβουνου. Σε αυτά προστέθηκαν και κάποια φορτία από τους operators ενισχύοντας επιπλέον την αγορά. Ωστόσο στο τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκαν κάποιες καθοδικές διορθώσεις. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,67 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο νότο ο περιορισμένος ο αριθμός πλοίων ενίσχυσε τους ναύλους ενώ ο εμπλουτισμός της αγοράς με νέα φορτία πρόσφερε επιπλέον υποστήριξη. Στο βορρά η αγορά ήρεμη με λίγα νέα φορτία και περιορισμένη δραστηριότητα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,36 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 43,13 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19,64Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και κυρίως στο βορρά η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα, ωστόσο η αγορά γρήγορα ανέβασε στροφές με τη βόρεια ακτή της νοτίου Αμερικής NCSA να σημειώνει κάποια υψηλά κλεισίματα. Και στο νότο η αγορά κινήθηκε ανοδικά για φορτώσεις στα τέλη του μήνα και τις αρχές του επόμενου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-15Κ/ημέρα + 400-500Κ BB (παράδοση Λατ. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 16,5-18,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-12 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία οι ναύλοι κέρδιζαν έδαφος μέρα με τη μέρα καθώς Αυστραλία και Βόρειος Ειρηνικός τροφοδοτούσαν την αγορά με νέα φορτία. Επιπλέον η αποφυγή των κινέζικων πλοίων να προσεγγίσουν αμερικανικά λιμάνια περιόρισε τον αριθμό των πλοίων που μπορούσα να κάνω αυτό το trade και έδωσε την ευκαιρία στους υπόλοιπους πλοιοκτήτες να διεκδικήσουν μεγαλύτερα νούμερα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 10,5-12,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις με ικανοποιητικό από την Ινδονησία προς την Ινδία ενώ αναμένεται το επόμενο διάστημα περισσότερη υποστήριξη από την Αυστραλία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 12,5-14Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης χάρη στη βελτιωμένη εικόνα του Βόρειου Ειρηνικού. Γενικά επικρατεί αβεβαιότητα λόγω των εμπορικών εξαγγελιών της Αμερικής προς την Κίνα. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας ωστόσο στα μέσα παρατηρήθηκε ένα πικ κυρίως εξαιτίας της θετικής πορείας των μελλοντικών προβλέψεων. Στο τέλος της εβδομάδας οι ρυθμοί έπεσαν. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 5,5-7 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος σημείωσε μικρή βελτίωση με ικανοποιητική δραστηριότητα η οποία οδήγησε σε μικρή άνοδο των ναύλων κυρίως για τις φορτώσεις Μαρτίου. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA βίωσε μία ήρεμη εβδομάδα με περιορισμένο όγκο νέων φορτιών, τα οποία κλείστηκαν άμεσα. Επίσης τα φορτία προς την Ασία ήταν περιορισμένα. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη προχώρησε θετικά με οδηγό τα φορτία σκραπ προσέφεραν κάποιο premium. Αξίζει να σημειωθεί η τάση των κινέζικων πλοίων να αποφεύγουν τα ταξίδια προς την Αμερική. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13,5-15Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος εμφάνισε ηρεμία με τους ναύλους να διατηρούνται στο ίδιο επίπεδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δυτική πλευρά εμφάνιση καλύτερη εικόνα σε σχέση με την ανατολική. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά αυξήθηκε με λιγότερα πλοία να βρίσκονται στην περιοχή και αυξανόμενο αριθμό φορτίων. Έτσι σημειώθηκαν κλεισίματα σε καλύτερα επίπεδο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11K/ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε τόσο λόγω της έλλειψης σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα όσο και γιατί τα κινέζικα πλοία απέφυγαν τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού περιορίζοντας έτσι τις επιλογές τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 5-6,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 5,5-7Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 7,5-9 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ήταν ενεργή με μεγάλο αριθμό κλεισιμάτων. Ωστόσο πράγματα ο αριθμός των πλοίων υπερτερούσε έναντι του αριθμού των φορτίων. Επιπλέον η εμπορικές προστριβές μεταξύ Κίνας και Αμερικής έχουν δημιουργήσει κλίμα αβεβαιότητας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) δέχτηκε πιέσεις από τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό πλοίων που κατεύθυνε στην περιοχή με το μεγαλύτερο βάρος να το δέχεται ο βορράς. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στην Ασία παρατηρήθηκαν βελτιώσεις με σταθερή ροή φορτίων τόσο στο βορρά όσο και στο νότο, ενώ η προσφορά χωρητικότητας παρέμεινε περιορισμένη. Θα πρέπει να σημειωθεί πως ειδικά στο νότο υπήρξε ενδιαφέρον για τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα με αποτέλεσμα τα μικρότερα να δεχτούν πιέσεις. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία, το Holi Festival και το Ραμαζάνι επιβράδυναν την δραστηριότητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter