Πτώσης συνέχεια στην αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2024 09:16
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την πτωτική της πορεία την προηγούμενη εβδομάδα με τα Capes να σημειώνουν πάλι 2ψήφια εβδομαδιαία πτώση και μονοψήφιες απώλειες για τα μικρότερα μεγέθη.
Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 11,73%, τα Kamsarmaxes -1,92%, τα Ultramaxes (63) -1,98% και τα Handies -6,33%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 61 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 990 μονάδες την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά με αρκετά νέα φορτία. Ωστόσο στη συνέχεια της εβδομάδας η ροή των φορτίων υποχώρησε και αυξήθηκε ο αριθμός των πλοίων με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν και οι ναύλοι. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 6,39 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα στο νότο παρατηρήθηκε μικρή αύξηση των φορτίων με ημερομηνίες φόρτωσης τον Ιανουάριο, ενώ περιορίστηκαν και τα πλοία που μετακινούνταν προς την περιοχή. Στο βορρά παρατηρήθηκαν οριακές απώλειες για τα υπερατλαντικά ταξίδια και μικρές βελτιώσεις για τα ταξίδια προς την Ασία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 16,95 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 27,31 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 9,57Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαίτερα στο βορρά η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με ικανοποιητική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Στο νότο η εβδομάδα ξεκίνησε νωχελικά ωστόσο ανέβασε στροφές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 23-25Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 13,5-15,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά συνέχισε την πτωτική της πορεία αφού η ζήτηση ήταν περιορισμένη τόσο από την Ινδονησία, όσο και από την Αυστραλία και μόνο κάποια φορτία από το Βόρειο Ειρηνικό αποτέλεσαν δελεαστική εναλλακτική. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 3,5-5,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ήταν περισσότερο ισορροπημένη αφού υπήρχαν φορτία από την Ινδονησία με άνθρακα. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρέμεινε υπό πίεση καθώς τα φορτία από την βόρεια Κίνα ήταν ελάχιστα και μόνο τα φορτία από το Βόρειο Ειρηνικό προσέφεραν κάποια στήριξη. Θετικό σημείο αποτέλεσε το γεγονός ότι τα μετακινούμενα πλοία από το νότο περιορισμένα. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 7,5-9Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά ήταν ήρεμη. Το ενδιαφέρον από μεριάς πλοιοκτητών επικεντρώθηκε σε δουλειές μεγαλύτερης διάρκειας προκειμένου αποφύγουν την περίοδο εορτών συμπεριλαμβανομένου και της κινέζικης πρωτοχρονιάς. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Κάποια φορτία με ημερομηνίες φόρτωσης Ιανουαρίου βοήθησαν την αγορά να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα θετικά με περισσότερα φορτία. Επιπλέον, η προσφορά χωρητικότητας περιορίστηκε. Έτσι οι ναύλοι βελτιώθηκαν. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19,5-21Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη έχασε έδαφος για ακόμα μία εβδομάδα. Η δραστηριότητα ήταν μειωμένη και μόνο κάποια κινητικότητα από τη Δυτική Μεσόγειο προσέφερε υποστήριξη αλλά δεν ήταν αρκετή για να αλλάξει το κλίμα. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13-14,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις από την υπερπροσφορά χωρητικότητας καθώς τα ελάχιστα φορτία στην αρχή της εβδομάδας καλύφθηκαν και δεν ανανεώθηκαν. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 13-14,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε καθώς απουσίαζαν τα νέα φορτία ενώ παρατηρήθηκε και αύξηση χωρητικότητας. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $8-9,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε ρυθμούς με τις προηγούμενες ημέρες αφού η ζήτηση υποχώρησε περαιτέρω αυξάνοντας τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 5,5-7Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 5-6,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 5,5-7Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 9,5-11 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές με τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να παραμένουν στις θέσεις τους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) υποχώρησε περαιτέρω λόγω της περιορισμένης ζήτησης και δραστηριότητας, οδηγώντας τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία επικράτησε ηρεμία τόσο στο βορρά όσο και στο νότο αφού τα περισσότερα φορτία για τον Δεκέμβριο έχουν καλυφθεί. Επιπλέον ασκήθηκε πίεση από τα Supramaxes. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία η αγορά προχώρησε πτωτικά με το ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες να επικεντρώνεται σε μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια ώστε να αποφύγουν ακόμα και την περίοδο της κινέζικης πρωτοχρονιάς στα τέλη Ιανουαρίου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8-9,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 7,5-9Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7,5-9Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice