Σε χαμηλούς ρυθμούς η αγορά ξηρού φορτίου κατά τη Χρυσή Εβδομάδα στην Κίνα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 07 Οκτωβρίου 2024 07:02
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε απώλειες την προηγούμενη εβδομάδα, με τα Capes να σημειώνουν διψήφια εβδομαδιαία πτώση και ακολούθησαν τα Panamaxes και τα Ultramaxes και μόνο τα Handies έκλεισαν την εβδομάδα στα πράσινα, έστω και οριακά.
Κύριος παράγοντας αυτής της εικόνας ήταν η Χρυσή Εβδομάδα στην Κίνα και οι διάφορες διακοπές στην Άπω Ανατολή. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 12,09%, τα Kamsarmaxes -4%, τα Ultramaxes(63) -3,70% και τα Handies +0,35%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 182 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1928 μονάδες την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά με τους μεγαλύτερους μεταλλωρύχους να είναι ενεργοί. Όμως η έναρξη της χρυσής εβδομάδας στην Κίνα γρήγορα έριξε τους ρυθμούς, αυξάνοντας στη συγκέντρωση χωρητικότητας και ρίχνοντας τους ναύλους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,73 $/tn.
Στον Ατλαντικό και συγκεκριμένα στη Βραζιλία το μεγάλο κενό μεταξύ των προσφορών ναυλωτών και πλοιοκτητών δεν επέτρεψε πολλές συζητήσεις να ολοκληρωθούν σε κλεισίματα, με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί ύφεση. Στο βορρά η εικόνα ήταν παρόμοια με μειωμένη δραστηριότητα τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια, όσο και προς την Ασία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,09 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 54,06 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά μπορεί να υπήρχε σταθερή ροή φορτίων, ωστόσο η πληθώρα επιλογών για τους ναυλωτές ανάγκασε τους πλοιοκτήτες να περιορίσουν τις ιδέες τους. Νοτιότερα, είδαμε στη Λατινική Αμερική αρκετές βελτιώσεις στα μέσα της εβδομάδας παρά το αργό ξεκίνημα της αγοράς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 25-27Κ/ημέρα (παράδοση Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 20,5-22,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα με αρκετά κλεισίματα στις αρχές της εβδομάδας, ενώ η εμφάνιση νέων φορτίων από την Αυστραλία στο δεύτερο μισό έσπρωξε ακόμα περισσότερο τους ναύλους. Επίσης η αύξηση της ζήτησης από το Βόρειο Ειρηνικό προσέφερε επιπλέον στήριξη. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12,5-14,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε ωστόσο ο περιορισμένος αριθμός πλοίων συγκράτησε την πτώση των ναύλων. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 17,5-19Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν ήρεμη όπως αναμενόταν λόγω των διακοπών. Επίσης οι περισσότεροι ναυλωτές τήρησαν στάση αναμονής. Περιμένουμε να δούμε την επόμενη εβδομάδα πώς θα κινηθεί η αγορά μετά τις διακοπές. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 15,5-17Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά ήταν ήρεμη και μόνο μικρές αναλαμπές από κάποια φορτία της Ινδίας προσέφεραν κάποιες ελκυστικές επιλογές στους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 14-15,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε μικτές τάσεις. Από τη μία πλευρά τα υπερατλαντικά ταξίδια τα οποία παρουσίασαν πτώση και από την άλλη πλευρά τα ταξίδια προς την ανατολή και ιδίως προς την Ινδία, τα οποία διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρχε έντονος ανταγωνισμός από τα Panamaxes. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 22,5-24Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA βίωσε άλλη μία ήρεμη εβδομάδα, με περιορισμένη ζήτηση και συνεχώς αυξανόμενη προσφορά χωρητικότητας. Έτσι οι ναυλωτές μείωσαν ακόμα περισσότερο τις ιδέες τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 15-16,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη προχώρησε ανοδικά αφού πολλά από τα πλοία της περιοχής βρήκαν κάποια απασχόληση ως επί το πλείστον με σκραπ και αυτό είχε άμεσο αντίκτυπο της ναύλους. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14,5-16Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ήταν αρκετά δραστήρια στο πρώτο μισό της εβδομάδας ενώ αντιθέτως στο δεύτερο μισό ήταν ήρεμη. Είδαμε αρκετά φορτία τόσο στη Δυτική όσο και στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ άρχισαν να αυξάνονται και τα φορτία με στάρια. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά εμφάνισε μικρή κινητικότητα λόγω της μικρής διαθεσιμότητας φορτίων και της υπερπροσφοράς πλοίων. Επιπλέον σε αρκετές περιπτώσεις υπήρχαν αρκετές μέρες αναμονής μέχρι τις ημερομηνίες φόρτωσης. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $11,5-13Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε θετικά λόγω της μείωσης του αριθμού των πλοίων στην περιοχή. Επιπλέον για αγορά ενισχύθηκε με νέα φορτία από την Ουκρανία και τη Ρωσία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα αργά και συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς λόγω της έλλειψης φορτίων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ήταν ιδιαιτέρως ενεργή με μεγάλο όγκο κλεισιμάτων και σταθερή ροή νέων φορτίων. Επιπλέον αρκετά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση. Έτσι διακόπηκε η πτωτική τάση των ναύλων των προηγούμενων εβδομάδων οι οποίοι άρχισαν να σταθεροποιούνται. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία υποχώρησε ωστόσο σημειώθηκε δραστηριότητα παρά τις διακοπές στην Κίνα, εξαιτίας διαφόρων σποραδικών φορτίων ενώ και η προσφορά χωρητικότητας ήταν περιορισμένη. Δυτικότερα στην Ινδία και τον Κόλπο επικράτηση ηρεμία και μόνο κάποια φορτία για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας τάραξαν τα ήρεμα νερά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 12,5-14Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice