Συνέχισαν τα Capes να οδηγούν την αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 02 Σεπτεμβρίου 2024 07:03
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, χάρη στα Capes που ήταν ο μόνος τομέας που κινήθηκε ανοδικά. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 8,7%, τα Kamsarmaxes -6,92%, τα Supramaxes -0,9% και τα Handies -1,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 52 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1814 μονάδες την Παρασκευή 30 Αυγούστου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε πτωτικές τάσεις παρά το γεγονός ότι υπήρχε αρκετή δραστηριότητα. Ωστόσο στη συνέχεια υπήρξε άνοδος των ναύλων αφού οι τρεις μεγαλύτεροι μεταλλωρύχοι ήταν στην αγορά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,30 $/tn.
Στο Βόρειο Ατλαντικό επικράτησε αισιοδοξία η οποία όμως δεν ήταν ανάλογη με τα επίπεδα στα οποία σημειώθηκαν διάφορα κλεισίματα. Όμως η δυναμική πορεία της Βραζιλίας και της Δυτικής Αφρικής ευνόησε όλη τη λεκάνη. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 52,94 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19,78Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά παρατηρήσαμε άλλη μία "αργή" εβδομάδα καθώς οι περισσότεροι ναυλωτές χρησιμοποίησαν τα δικά τους πλοία για τα φορτία τους. Υπήρξαν κάποια φορτία από την Ανατολική Ακτή και τον κόλπο αλλά δεν ήταν αρκετά για να στηρίξουν την αγορά. Στο νότο υπήρχε περισσότερη σταθερότητα με τις απώλειες να είναι μικρότερες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14,5-16,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-10 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία υπήρξαν πιέσεις λόγω της αυξημένης συγκέντρωση χωρητικότητας οδήγησε σε πτώση των ναύλων με τους ναυλωτές εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους έριξαν τις ιδέες τους περαιτέρω. Στο τέλος της εβδομάδας επικράτησε ηρεμία ωστόσο η εμφάνιση κάποιων φορτίων άφησε ένα τόνο αισιοδοξίας για την επόμενη εβδομάδα.Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 10,5-12,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά κινήθηκε στα ίδια ή και λίγο χαμηλότερα επίπεδα. Στην αρχή της εβδομάδας έγιναν κάποια κλεισίματα ωστόσο στη συνέχεια η δραστηριότητα υποχώρησε. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 14,5-16Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα λόγω της βελτιωμένης ζήτησης για φορτία προς την Ινδία και το Βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε σημάδια κόπωσης με μειωμένο όγκο κλεισιμάτων και αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8-9,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα την προηγούμενη εβδομάδα με βελτιωμένη τη λίστα φορτίων και τους πλοιοκτήτες να αυξάνουν τις ιδέες τους. Ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας τα φορτία μειώθηκαν και οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-26Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ήταν ήρεμη για ακόμα μία εβδομάδα με ελάχιστα νέα φορτία και συγκέντρωση χωρητικότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο βορράς εμφάνισε καλύτερη εικόνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη συνέχισε να κινείται στις ίδιες χαμηλές ταχύτητες αφού η ροή των φορτίων ήταν υποτονική. Παραταύτα οι πλοιοκτήτες επέμειναν στις ιδέες τους ελπίζοντας ότι ο Σεπτέμβριος θα είναι καλύτερος. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12,5-14Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε πτωτικά λόγω της εξαιρετικά περιορισμένης ζήτησης και δραστηριότητας. Έτσι όσα κλεισίματα σημειώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά εμφάνισε περισσότερη κινητικότητα με αρκετούς πλοιοκτήτες να σπεύδουν να κλείσουν το επόμενο ταξίδι τους. Έτσι περιορίστηκε η λίστα των διαθέσιμων πλοίων. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $10,5-12Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις από την υπερπροσφορά πλοίων και την έλλειψη φορτίων. Οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής προσπαθώντας να επωφεληθούν από αυτήν την κατάσταση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με κάποια νέα φορτία δίνοντας το έναυσμα για άνοδο των ναύλων. Ωστόσο της τελευταίες μέρες η λίστα των φορτίων δεν ανανεώθηκε με αποτέλεσμα η αγορά να σταθεροποιηθεί. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) υποχώρησε σημαντικά παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε ο όγκος των κλεισιμάτων. Για ακόμα μία φορά ο νότος κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από το βορρά από άποψη ζήτησης. Όμως τα μετακινούμενα πλοία από το βορρά πίεσαν το νότο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία η εβδομάδα ήταν υποτονική με περιορισμένα νέα φορτία και αυξανόμενη προσφορά χωρητικότητας, τόσο στο βορρά όσο και στο νότο. Δυτικότερα η αγορά του κόλπου της Μέσης Ανατολής και της Δυτικής Ινδίας κατάφερε να προχωρήσει χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές αφού υπήρχε σχετική ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice