Βελτιώσεις στην αγορά ξηρού φορτίου χάρη στα Capes
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2024 07:13
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε, σε σχέση με πριν δύο εβδομάδες, με τα Capes να σημειώνουν διψήφια κέρδη και τα Panamaxes διψήφιες απώλειες. Τα μικρότερα μεγέθη διατηρήθηκαν λίγο-πολύ στα ίδια επίπεδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 16,98%, τα Kamsarmaxes -11,57%, τα Supramaxes +1,3% και τα Handies -0,28%, σε σχέση με την εβδομάδα πριν τον 15Αύγουστο. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 92 μονάδες, σε σχέση με την εβδομάδα πριν το 15Αύγοσυτο και έκλεισε στις 1762 μονάδες την Παρασκευή 23 Αυγούστου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η συμμετοχή των κυριότερων μεταλλωρύχων και η αύξηση της ζήτησης άνθρακα από την Αυστραλία οδήγησαν τους ναύλους στη βασική διαδρομή c5 σε υψηλότερα επίπεδα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,01 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα στο νότο όμως βελτιώθηκε κατά τα μέσα με αρκετά κλεισίματα από την νότια Βραζιλία και τη δυτική Αφρική προς την Ασία αλλά και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο βορράς προχώρησε στο ίδιο θετικό κλίμα όχι όμως με τόσο μεγάλες αυξήσεις όπως στο νότο. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 26,28 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 49,41 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,11Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά, η αγορά εμφάνισε πτωτικές τάσεις κάτω από την πίεση του μεγάλου όγκου πλοίων και των λιγοστών φορτίων. Ωστόσο και στο νότο η εικόνα ήταν παρόμοια με τους ναύλους να μειώνονται μέρα με τη μέρα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22,5-24,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9-11 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία παρατηρήθηκαν μικτές τάσεις. Από τη μία η Αυστραλία ήταν ήρεμη, ενώ από την άλλη ο βόρειος Ειρηνικός συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς και ινδονησία παρουσίασε αυξημένη ροή φορτίων. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις αφού τα φορτία κάρβουνου ήταν περιορισμένα από Ινδονησία ενώ και η Αυστραλία ήταν ήρεμη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 15,5-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά έχασε έδαφος λόγω του μεγάλου αριθμού ανοιχτών πλοίων. Επιπλέον Βόρειος Ειρηνικός και Κίνα δεν προσέφεραν ελκυστικές επιλογές για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε αυξημένη κινητικότητα με πολλά νέα φορτία, όμως η μακριά λίστα των διαθέσιμων πλοίων δεν επέτρεψε άνοδο των ναύλων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα μικρότερα πλοία εμφάνισαν πτώση αφού ο όγκος των διαθέσιμων πλοίων ήταν μεγάλος. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8-9,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά οι περισσότεροι πλοιοκτήτες ανταγωνίστηκαν για δουλειές προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ενώ τα ταξίδια προς την Ασία έδιναν ένα premium. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε με χαμηλές ταχύτητες παρά το γεγονός ότι η προσφορά χωρητικότητας ήταν μειωμένη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 24,5-26Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη εμφάνισε πτώση για τα φορτία Αυγούστου και καλύτερη εικόνα για τα φορτία Σεπτεμβρίου. Ωστόσο αναμένονται περισσότερα πλοία στις αρχές του άλλου μήνα ανακόπτοντας την αυξητική τάση των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13,5-15Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις από τη μειωμένη ζήτηση φορτίων σιτηρών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά έχασε έδαφος λόγω της μειωμένης ζήτησης σιτηρών και σκραπ ενώ η προσφορά πλοίων έμεινε σταθερή. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $10,5-12Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ακολούθησε την πτωτική τάση της Μαύρης Θάλασσας καθώς οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι είναι σε mood διακοπών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις καθώς η προσφορά πλοίων διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα ενώ παρουσιάστηκαν νέα φορτία που τόνωσαν τη ζήτηση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) υποχώρησε λόγω της αύξησης των διαθέσιμων πλοίων ενώ παράλληλα η ζήτηση διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα εντείνοντας έτσι τον ανταγωνισμό μεταξύ των πλοιοκτητών. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Στην Ασία η εβδομάδα ήταν ήρεμη τόσο στο βορρά όσο και στο νότο και μόνο κάποια φορτία από την Ινδονησία και την Αυστραλία συγκράτησαν την πτώση των ναύλων. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η δραστηριότητα ήταν υποτονική με πολλά πλοία να αναζητούν κάποιο φορτίο για διάφορους προορισμούς. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11-12,5Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice