Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Σε καλοκαιρινό mood ο βόρειος Ατλαντικός

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με τα Capes να ρίχνουν το γενικό δείκτη ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη εμφάνισαν οριακά κέρδη.

Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 9,8%, τα Kamsarmaxes -2,13%, τα Supramaxes +0,74% και τα Handies +1,5%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 95 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1902 μονάδες την Παρασκευή 19 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αύξηση των φορτίων κάρβουνου προς το τέλος εβδομάδας από την Αυστραλία προς την Κίνα έδωσε αυτοπεποίθηση στους πλοιοκτήτες να αυξήσουν τις ιδέες τους. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,73 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Στο βορρά παρατηρήθηκε περισσότερη πίεση εν αντιθέσει με το νότο, όπου η Βραζιλία ήταν ιδιαιτέρως ενεργή για τις φορτώσεις του Αυγούστου. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 26,05 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 55,19 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 25,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδίως στο βορρά ήταν εμφανής η έλλειψη φορτίων τόσο για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού όσο και προς την Ασία. Στο νότο υπήρξε περισσότερη κινητικότητα ωστόσο οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί για φορτώσεις στο 1ο μισό του Αυγούστου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 17-19Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 26-28 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία είδαμε περισσότερη δράση με αρκετά φορτία από το Βόρειο Ειρηνικό αλλά και την Αυστραλία. Επίσης οι κακές καιρικές συνθήκες προκάλεσαν πολλά επιχειρησιακά προβλήματα στα λιμάνια της Κίνας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13,5-15,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά είχε ένα ζεστό ξεκίνημα καθώς υπήρχαν περισσότερα φορτία. Ωστόσο η εβδομάδα κυλούσε τα φορτία μειώνονταν, ρίχνοντας και τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 15,5-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά δέχτηκε πιέσεις από την αυξανόμενη χωρητικότητα πλοίων και ο βόρειος Ειρηνικός κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις λόγω της αύξησης της ζήτησης. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε βελτιώσεις στα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Τα περισσότερα πλοία που μετακινούνται προς την περιοχή προτιμούσαν ταξίδια προς την Ασία με αποτέλεσμα οι ναύλοι για αυτές τις διαδρομές να μην αυξάνονται. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 25,5-27Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA έχασε έδαφος εξαιτίας της έλλειψης νέων απαιτήσεων ενώ αυξήθηκε και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων. Επιπλέον υπήρξε ανταγωνισμός και από τα μεγαλύτερα πλοία, Panamaxes. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη εμφάνισε κινητικότητα στο 1ο μισό της εβδομάδας με τους πλοιοκτήτες να διαπραγματεύονται τα λίγα εναπομείναντα φορτία scrap. Αφού καλύφθηκαν αυτά η αγορά παρουσίασε μεγάλη πτώση λόγω της έλλειψης φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14-15,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα αφού η ροή των φορτίων δεν μπορούσε να καλύψει την προσφερόμενη χωρητικότητα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε την πτωτική της πορεία. Θετικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι αρκετά πλοία μετακινούνται προς άλλες περιοχές αφήνοντας μία αίσθηση αισιοδοξίας ότι η αγορά σύντομα θα σταθεροποιηθεί. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρέμεινε ήρεμη και μόνο προς το τέλος της εβδομάδας σημειώθηκαν κάποια κλεισίματα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον υπήρξε ταξίδια κυρίως από τη Ρωσία προς την Αίγυπτο και την Αλγερία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 14-15,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ανέβηκε καθώς οι πλοιοκτήτες έμειναν σταθεροί στις ιδέες τους, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων της περιοχής διατηρείται σε υψηλά επίπεδα ενώ και τα περισσότερα φορτία για τον Ιούλιο έχουν καλυφθεί. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 21,5-23Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δράση αφού τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές φάνηκαν απρόθυμοι να προχωρήσουν σε κάποιο κλείσιμο. Αυτό άλλαξε κυρίως στο 2ο μισό της εβδομάδας όπου σημειώθηκαν περισσότερα κλεισίματα ενώ η αγορά βοηθήθηκε και από την άνοδο της Δυτικής ακτής της λατινικής Αμερικής. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως στο νότο η αγορά στηρίχτηκε στα φορτία από τη νοτιοανατολική Ασία καθώς η Αυστραλία ήταν ήρεμη. Στο βορρά ενδιαφέρον επικεντρώθηκε γύρω από τα φορτία προς τον Ατλαντικό, αφού οι περισσότεροι πλοιοκτήτες προτιμούσαν να παραμείνουν στην περιοχή με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ναύλοι στις συγκεκριμένες διαδρομές. Δυτικότερα, όλη η δράση παρατηρήθηκε στον κόλπο της Μέσης Ανατολής καθώς η Ινδία κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 12-13,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter