Παρ10182024

Last updateΠεμ, 17 Οκτ 2024 5pm

Τα Panamaxes ανέβασαν την αγορά ξηρού φορτίου

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου έκλεισε με θετικό πρόσημο έστω και στο νήμα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με τα Panamaxes να διατηρούν το γενικό δείκτη στα πράσινα και τα υπόλοιπα μεγέθη να σημειώνουν μονοψήφιες μεταβολές. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 1,29%, τα Kamsarmaxes +8,55%, τα Supramaxes +2,19% και τα Handies -0,16%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 31 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1997 μονάδες την Παρασκευή 12 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η κεντρική διαδρομή Αυστραλίας-Κίνας διατηρήθηκε οριακά πάνω από τα 10 δολάρια ανά τόνο, ενώ υποχώρησαν και οι άλλοι δείκτες της περιοχής. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,02 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στο Βορρά η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων ενέτεινε τον ανταγωνισμό μεταξύ των ναυλωτών με αποτέλεσμα να ανέβουν οι ναύλοι κυρίως από την Βόρεια Ευρώπη προς την Ασία. Περισσότερη δραστηριότητα είδαμε και στο νότο με τη Βραζιλία να εμφανίζει περισσότερα φορτία για τον Αύγουστο. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 27,13 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 63,25 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 28,71Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδίως στο βορρά η εβδομάδα κύλησε χωρίς ιδιαίτερη δράση. Μόνο προς το τέλος της εβδομάδας είδαμε κάποιες βελτιώσεις στα FFAς. Στο νότο για αγορά ήταν εντελώς διαφορετική με αρκετή κινητικότητα αφού τα περισσότερα φορτία του Ιουλίου κλείστηκαν ενώ συζητήθηκαν και πολλά φορτία για τις αρχές Αυγούστου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 25,5-27,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-14,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία ανέβασε ταχύτητες κατά την Τετάρτη και Πέμπτη όπου είδαμε πολλά φορτία από την Ινδονησία. Επίσης υπήρξε βοήθεια από τις θετικές μελλοντικές προβλέψεις και την άνοδο του νότου Ατλαντικού. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13,5-15,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα σε αργούς ρυθμούς. Όμως όσο περνούσαν οι μέρες η εικόνα βελτιωνόταν καθώς αυξήθηκαν και τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Επιπλέον κάποια κλεισίματα στην αρχή της εβδομάδας μείωσαν και την προσφερόμενη χωρητικότητα βοηθώντας στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 15,5-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά επηρεάστηκε αρνητικά από την έλλειψη φορτίων χάλυβα προς τον Ατλαντικό. Ο Βόρειος Ειρηνικός ήταν πιο ενεργός ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντιστραφεί το κλίμα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά ήταν ήρεμη με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν οι ναύλοι. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον από τους ναυλωτές να πάρουν πλοία σε περίοδο. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα με περιορισμένη προσφορά πλοίων, η οποία ενίσχυσε την πλευρά των πλοιοκτητών. Ωστόσο η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα να περιοριστεί η άνοδος των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25-26,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα ισορροπημένα χάρη στα νέα φορτία προς την Ασία. Ωστόσο στο τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε συγκέντρωση χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη δέχτηκε πιέσεις από την υπερπροσφορά πλοίων. Ωστόσο η συνεχόμενη ροή φορτίων σκραπ βελτίωσε το κλίμα της αγοράς. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14-15,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε βελτιωμένη ζήτηση χάρη στον αυξημένο όγκο φορτίων τσιμέντου. Επιπλέον πολλοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να μετακινηθούν δυτικότερα προς αναζήτηση καλύτερων ναύλων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε την πτωτική πορεία του προηγούμενου διαστήματος. Η προσφορά πλοίων διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα ωστόσο η έλλειψη νέων φορτίων οδήγησε την αγορά σε χαμηλότερα επίπεδα. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν ενεργή όμως αυτό δεν αποτυπώθηκε στους ναύλους. Αρκετοί operators προτίμησαν να καλύψουν τα φορτία τους με δικά τους πλοία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 14-15,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ενισχύθηκε με αρκετά νέα φορτία τα οποία απορρόφησαν και μεγάλο μέρος των διαθέσιμων πλοίων. Επίσης υπήρχαν αρκετά φορτία σιτηρών προς τη δυτική ακτή. Λόγω της κακής εικόνας της Ευρώπης πολύ πλοιοκτήτες εξετάζουν το ενδεχόμενο μετακίνησης τους προς την περιοχή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε ανοδικές τάσεις κυρίως λόγω της κινητικότητας που παρατηρήθηκε από την πλευρά των ναυλωτών ενισχύοντας τη ζήτηση. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως στο νότο η αγορά έχασε έδαφος αφού άλλαξαν οι ισορροπίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης υπέρ των ναυλωτών. Μόνο κάποια φορτία από την Ινδονησία προσπάθησαν ανεπιτυχώς να αλλάξουν την εικόνα της αγοράς. Στο βορρά είδαμε αυξήσεις με οδηγό τα φορτία προς τον Ατλαντικό, ενώ αρκετοί πλοιοκτήτες εμφανίστηκαν διστακτικοί να μετακινηθούν προς τα εκεί. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία όλα κινήθηκαν αργά λόγω των προβλημάτων που προκαλούν οι μουσώνες ενώ και η ζήτηση φορτίων ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter