Ανέβασαν την Αγορά ξηρού φορτίου τα Capes
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 01 Ιουλίου 2024 07:25
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την ανοδική της πορεία, χάρη στα Capes αφού τα μικρότερα μεγέθη δέχθηκαν πιέσεις.
Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 9,59%, τα Kamsarmaxes -8,74%, τα Supramaxes -0,93% και τα Handies +1,33%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε μόλις κατά 53 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 2050 μονάδες την Παρασκευή 28 Ιουνίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετή κινητικότητα και αύξηση των ναύλων στις περισσότερες διαδρομές. Ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας οι ρυθμοί μειώθηκαν και η αύξηση περιορίστηκε. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,17 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στη Βραζιλία η αυξημένη ζήτηση για φορτώσεις του Ιουλίου απορρόφησε μεγάλο μέρος από τα μετακινούμενα πλοία προς την περιοχή. Μεσοβδόμαδα σημειώθηκε μεγάλος αριθμός κλεισιμάτων ανεβάζοντας έτσι τα επίπεδα του ναύλων. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 29,2 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 57,43 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26,14Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και κυρίως στο βόρειο Ατλαντικό η έλλειψη νέων φορτίων οδήγησε σε μείωση της δραστηριότητας και μόνο ο μικρός αριθμός διαθέσιμων πλοίων συγκράτησε κάπως την πτώση. Στη Βραζιλία η εικόνα ήταν παρόμοια με σταδιακή αποκλιμάκωση των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16-18Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 24,5-26,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά είχε ένα αργό ξεκίνημα και τελείωμα της εβδομάδας και μόνο στα μέσα κάποιο ενδιαφέρον. Όμως αυτό να είναι αρκετό για να βοηθήσει την αγορά όπου οι απώλειες έφτασαν μέχρι και τα 2Κ. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11,5-13,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αργούς ρυθμούς αλλά ανέβαζε ταχύτητες μέρα με τη μέρα καθώς εμφανίστηκαν περισσότερα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 17,5-19Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά προχώρησε θετικά με οδηγό τα φορτία χάλυβα από την Κίνα. Ωστόσο μικρή βοήθεια ήρθε και από το Βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η εβδομάδα προχώρησε ήρεμα. Πολλοί πλοιοκτήτες βλέποντας ότι δεν αναμένεται να αλλάξει η εικόνα σύντομα σκέπτονται να μετακινηθούν προς τη νότια Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ήταν ήρεμος παρά το γεγονός ότι σημειώθηκαν πολλά κλεισίματα. Φάνηκε πως οι ισχυροί ναύλοι από τη δυτική όχθη βοήθησαν την αγορά να συγκρατήσει την πτώση της. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 22,5-24Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε σημάδια κόπωσης καθώς η προσφορά πλοίων παρέμεινε ισχυρή ενώ ήταν εμφανής η έλλειψη νέων φορτίων κυρίως προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη υποχώρησε αφού η ροή των πλοίων ήταν σταθερή ενώ ο όγκος των φορτίων πολύ περιορισμένος. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13-14,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ήταν ανενεργή. Ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος ωστόσο η ζήτηση κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα ρίχνοντας στους ναύλους. Θετικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι εμφανίζονται ολοένα και περισσότερα σιτηρά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21,5-23Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ήταν σχετικά ήρεμη. Υπήρχαν κάποια φορτία που δεν είχαν καλυφθεί ενώ η λίστα των φορτίων έμεινε σταθερή. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά με αρκετή κινητικότητα και αύξηση των ναύλων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετοί πλοιοκτήτες από τη Δυτική Μεσόγειο εξέτασαν το ενδεχόμενο να μετακινηθούν προς την Ανατολική καθώς μπορούσαν να βρουν πιο εύκολα φορτίο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 15-16,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά δέχτηκε πιέσεις καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των φορτίων. Ωστόσο οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να αυξήσουν τα επίπεδα των ναύλων καθώς αρκετά πλοία και φορτία κλείστηκαν στην αρχή της εβδομάδας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) έδειξε να σταθεροποιείται κυρίως στο νότο. Ρυθμιστικός παράγοντας αποτελεί το βύθισμα στο ποτάμι της Αργεντινής, αφού αν υποχωρήσει περαιτέρω θα βοηθήσει τα μεγαλύτερα πλοία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα. Στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δράση ωστόσο τα φορτία από την Αυστραλία εμφάνισαν κάποιο ενδιαφέρον. Στο βορρά υπήρχε περισσότερη δράση με αυξημένη ζήτηση προς όλες τις διαδρομές. Δυτικότερα η Ινδία και ο κόλπος κινήθηκαν ανοδικά με σταθερή ροή φορτίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 12-13,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice