Σαβ09282024

Last updateΣαβ, 28 Σεπ 2024 3pm

Ξηρό φορτίο: Στα πράσινα διατηρήθηκε η Αγορά

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να κινείται ανοδικά με την πλειοψηφία των μεγεθών να εμφανίζουν κέρδη και μόνο τα Panamaxes εμφάνισαν πτώση.

Όμως όλες οι μεταβολές ήταν σε μονοψήφια επίπεδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 6,26%, τα Kamsarmaxes -6,3%, τα Supramaxes +4,7% και τα Handies +5,87%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε μόλις κατά 49 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1997 μονάδες την Παρασκευή 21 Ιουνίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα λόγω της αργίας στη Σιγκαπούρη. Ωστόσο στη συνέχεια της εβδομάδας οι περισσότεροι μεταλλωρύχοι δραστηριοποιήθηκαν με αποτέλεσμα να ανέβει η ζήτηση και κατ' έκταση και οι ναύλοι. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,1 $/tn.
Στον Ατλαντικό σημειώθηκαν σημαντικά κέρδη με οδηγούς τη Βραζιλία, τη Δυτική Αφρική και την Ανατολική Ακτή του Καναδά όπου η ζήτηση για ταξίδια προς την Ασία ήταν ιδιαιτέρως αυξημένη. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 27,38 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 53,88 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 21,89Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και κυρίως στο βορρά παρατηρήθηκε περιορισμένη ζήτηση και μόνο κάποια φορτία προς την Ασία από την Ευρώπη προκάλεσαν κάποιο ενδιαφέρον. Στο νότο τα ταξίδια για το δεύτερο μισό του Ιουλίου κλείνονταν σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 20-22Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 26,5-28,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε θετικά ωστόσο η έλλειψη φορτίων κάρβουνου και η γενικότερη ηρεμία στο Βόρειο Ειρηνικό οδήγησε σε πτώση των ναύλων προς το τέλος της εβδομάδας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 13,5-15,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε θετικά σημάδια καθώς υπήρχαν αρκετά φορτία που απορρόφησαν μεγάλο μέρος της άμεσα διαθέσιμης χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 17,5-19Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ενισχύθηκε από την αύξηση των εξαγωγών χάλυβα από την Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε έντονη δραστηριότητα παράτα γεγονός ότι οι πρώτες μέρες της εβδομάδας ήταν νεκρές λόγω του εορτασμού του EID. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος χαρακτηρίστηκε από την έλλειψη φορτίων ενώ παράλληλα δεν μειωνόταν ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων. Έτσι οι ναυλωτές βρήκαν ευκαιρία να πιέσουν τους ναύλους, ιδίως για τις αρχές του επόμενου μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά, ωστόσο η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας κατά τη διάρκεια της εβδομάδας πίεσε τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 26,5-28Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 22,5-24Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά καθώς αρκετοί ναυλωτές βιάστηκαν να κλείσουν κάποια φορτία σκραπ. Ωστόσο η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη καθώς η ζήτηση περιορίστηκε αρκετά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13-14,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος έδειξε σταθεροποιητικές τάσεις καθώς μπορεί να υπήρχε σταθερή ροή φορτίων ωστόσο καλύπτονταν άμεσα διατηρώντας σε ικανοποιητικά επίπεδα την προσφορά χωρητικότητας. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21,5-23Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά βελτιωνόταν μέρα με τη μέρα με τη λίστα των πλοίων να είναι περιορισμένη και αρκετά φορτία κυρίως προς τη Δυτική Αφρική. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9-10,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος προχώρησε ανοδικά αρκετά νέα κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα. Έτσι υποχώρησε ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά εμφάνισε αυξητικές τάσεις καθώς οι πλοιοκτήτες προσπάθησαν να ανεβάσουν τα επίπεδα για τα spot φορτία. Φαίνεται ότι η ροή φορτίων είναι σταθερή για τον Ιούνιο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε μικτές τάσεις. Από τη μία τα μεγαλύτερα μεγέθη τα οποία ήταν αύξηση στη ζήτηση, λόγω των βυθισμάτων του ποταμού στην Αργεντινή, και από την άλλη τα μικρότερα μεγέθη όπου ο ανταγωνισμός ήταν έντονος. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά παρουσίασε δύο διαφορετικά πρόσωπα. Από τη μία πλευρά στο νότο υπήρξε μία επιβράδυνση ενώ αντιθέτως ο βορράς κινήθηκε σε υψηλότερες ταχύτητες, με πολλά φορτία χάλυβα προς τον Ατλαντικό, ενώ και τα φορτία προς την Ινδονησία πλήρωναν ένα premium. Δυτικότερα στην Ινδία και στον κόλπο της Μέσης Ανατολής η αγορά διατήρησε τη δυναμική της χάρη στο μειωμένο αριθμό πλοίων αν και ο όγκος των φορτίων ήταν μειωμένος. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 12-13,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter