Σε ρυθμούς Ποσειδωνίων η Αγορά ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2024 06:59
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου έκλεισε την εβδομάδα των Ποσειδωνίων με θετικό πρόσημο. Ανοδικά προχώρησαν τα μεγαλύτερα μεγέθη, Capes και Panamaxes, και με οριακές απώλειες τα μικρότερα μεγέθη Supramaxes και Handies. Ωστόσο όλες οι μεταβολές ήταν σε μονοψήφια επίπεδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 6,3%, τα Kamsarmaxes +3,37%, τα Supramaxes -1,9% και τα Handies -0,92%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 66 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1881 μονάδες την Παρασκευή 7 Ιουνίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία σημειώθηκαν κέρδη με τους μεγαλύτερους ναυλωτές να είναι ενεργοί στην αγορά. Έτσι ο όγκος των φορτίων ήταν αυξημένος και οι ναύλοι βελτιώθηκαν. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,26 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε δύο πρόσωπα. Από τη μία ο νότος εμφάνισε ανοδικές τάσεις με τους πλοιοκτήτες να βρίσκουν εύκολα φορτία τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τη Δυτική Αφρική. Αντιθέτως στο βορρά επικράτησε ηρεμία στα Υπερατλαντικά ταξίδια ενώ κάποια ταξίδια από την ανατολική ακτή της Αμερικής προς την Ασία κλείστηκαν σε υψηλότερα νούμερα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 25,77 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 49,16 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,86Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού η εβδομάδα ξεκίνησε υποτονικά λόγω της εβδομάδας των Ποσειδωνίων, ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας μία αύξηση του αριθμού των φορτίων σιτηρών και ορυκτών οδήγησαν σε υψηλότερα νούμερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 34-36Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 23,5-25,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά παρουσίασε άνοδο αφού Ινδονησία και Αυστραλία είχαν ροή φορτίων ενώ η αγορά βοηθήθηκε και από την καλή εικόνα της λατινικής Αμερικής. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 16-18Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε υποτονικά με τους ναυλωτές να ξεκινούν την εβδομάδα επιθετικά προσφέροντας πολύ χαμηλά νούμερα. Με το πέρασμα των ημερών η εικόνα βελτιώθηκε κάπως ωστόσο η πτωτική τάση συνεχίστηκε. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 16-17,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά έχασε έδαφος αφού τόσο ο Βόρειος Ειρηνικός όσο και η Κίνα παρουσίασαν μικρό όγκο φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά υποχώρησε περαιτέρω ωστόσο κάποια φορτία με άμεσες ημερομηνίες φόρτωσης συγκράτησαν την πτώση των ναύλων. Οι προβλέψεις για το μέλλον δεν είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρες αφού αναμένονται όλο και λιγότερα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 7-8,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα αλλά προχώρησε ανοδικά αφού η ροή των φορτίων προς την Ασία ήταν συνεχής. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε βελτιώσεις καθώς είδαμε αυξημένη ζήτηση τόσο για το ταξίδια προς την Ασία όσο και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη προχώρησε χωρίς ιδιαίτερη δράση και μόνο λίγα φορτία τάραξαν τα ήρεμα νερά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε την πτωτική της πορεία αφού όλη η προσοχή τον εμπλεκόμενων μερών νερών μονοπωλήθηκε από τα Ποσειδώνια. Μόνο στη δυτική μεσόγειο είδαμε λίγη περισσότεροι δράση αφήνοντας μία αίσθηση αισιοδοξίας για την επόμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 15-16,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8,5-10 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε να κινείται αργά με τους ναυλωτές να τηρούν στάση αναμονής προκειμένου να μείνει η ζήτηση περιορισμένη και οι ναύλοι σε χαμηλά επίπεδα. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6-7,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα χάρη στην αύξηση της ζήτησης για φορτία λιπασμάτων από τη δυτική μεσόγειο. Αντιθέτως τα φορτία σιτηρών και τσιμέντου ήταν λιγοστά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά έδειξε περισσότερη δράση και οι ναύλοι αυξήθηκαν. Έτσι πολλά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση και μειώθηκε η προσφερόμενη χωρητικότητα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) κινήθηκε με χαμηλές ταχύτητες καθώς φάνηκε πως το ενδιαφέρον ήταν στραμμένο περισσότερο στα events των ποσειδωνίων παρά στη φυσική αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Στην Ασία ο νότος προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές χάρη στο premium που πλήρωναν οι δουλειές από την Αυστραλία. Αντιθέτως η ζήτηση από την Ινδονησία ήταν περιορισμένη. Στο βορρά η έλλειψη φορτίων και η αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων οδήγησαν σε πτώση των ναύλων. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία, παρατηρήθηκε άνοδος της αγοράς αφού ενισχύθηκε αρκετά φορτία χάλυβα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice