Τα μεγαλύτερα μεγέθη έριξαν τον BDI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024 06:11
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα, με τα Capes να πιέζουν το γενικό δείκτη, εμφανίζοντας διψήφια εβδομαδιαία πτώση, και τα Kamsarmaxes να βρίσκονται στα κόκκινα, έστω και οριακά. Αντιθέτως τα μικρότερα μεγέθη συνέχισαν με κέρδη. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 23,49%, τα Kamsarmaxes -2%, τα Supramaxes +7,22% και τα Handies +1,39%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 198 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1721 μονάδες την Παρασκευή 26 Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η περιορισμένη δραστηριότητα στην αρχή της εβδομάδας πίεσε τους ναύλους. Ωστόσο, όσο ημέρες περνούσαν η εικόνα βελτιωνόταν καθώς οι μεγαλύτεροι μεταλλωρύχοι ήταν ενεργοί, περιορίζοντας έτσι τις απώλειες. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,9 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά εμφάνιση πτωτικές τάσεις τόσο στο βορρά όσο και στο νότο αφού ο όγκος των φορτίων δεν ευνοούσε τους πλοιοκτήτες. Μόνο στο τέλος της εβδομάδας υπήρξαν κάποια σημάδια ανάκαμψης τα οποία όμως ήταν σποραδικά. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 25,13 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 42,69 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 9,33Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού υπήρχε ευνοϊκό κλίμα προερχόμενο από τη θετική πορεία της αγοράς της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο αυτό δεν φάνηκε και στους ναύλους αφού ειδικά στη Βραζιλία υπήρχε μεγάλο κενό μεταξύ των προσφορών των πλοιοκτητών και των ναυλωτών. Στο βορρά οι τάσεις άλλαζαν αναλόγως τη διαδρομή. Στα υπερατλαντικά ταξίδια υπήρξε πτώση ενώ στα ταξίδια προς την Ασία οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 19,5-21,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 27,5-29,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-16 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά υποχώρησε λόγω της έλλειψης φορτίων, όμως κάποια φορτία σιτηρών στο βόρειο Ειρηνικό και ορυκτών από την Αυστραλία συγκράτησαν σε μονοψήφια επίπεδα τις εβδομαδιαίες απώλειες. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 15-17Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία κυρίως στη διαδρομή Ινδονησίας - Ινδίας, ενώ ήταν ζωηρό και το ενδιαφέρον για περιόδους. Ωστόσο τα φορτία από Αυστραλία άρχισαν να περιορίζονται. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 19,5-21Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά διατήρησε τη δυναμική της αφού υπήρχε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Οι πλοιοκτήτες δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα να βρουν κάποια δουλειά ενώ προτίμησαν να κρατήσουν τα πλοία τους στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία φάνηκε να υπάρχει αντιστροφή του κλίματος παρά το γεγονός ότι υπήρξε υπερπροσφορά πλοίων, καθώς υπήρξε σταθερή ροή φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 17,5-19Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 14-15,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο είχε ένα δυνατό ξεκίνημα της εβδομάδας λόγω των ταξιδιών προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ωστόσο το δεύτερο μισό της εβδομάδας ήταν πιο ήρεμο με τα περισσότερα φορτία να έχουν καλυφθεί. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε ανοδικά χάρη στη βελτιωμένη ζήτηση για υπερατλαντικά ταξίδια και την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 26,5-28Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ήταν ήρεμη με ελάχιστα νέα φορτία και τους πλοιοκτήτες να προσπαθούν να κρατήσουν τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-27Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος εμφάνισε δύο πρόσωπα. Από τη μία παρατηρήθηκε άνοδος για τις φορτώσεις του Απριλίου λόγω της έλλειψης άμεσα διαθέσιμων πλοίων, και από την άλλη υπήρξε πτώσης στους ναύλους για τα ταξίδια Μαΐου. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 27-28,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ενισχύθηκε με κάποια φορτία σκραπ αλλά φάνηκε να ευνοούνται τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας παρά τα μεγαλύτερα. Επιπλέον η απουσία των λιπασμάτων ήταν εμφανής. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-12,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν ήρεμη τόσο στη δυτική όσο και στην ανατολική πλευρά, καθώς απουσίαζαν τα φορτία σιτηρών, κλίνκερ και χάλυβα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 16-17,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε την ανοδική της πορεία με περισσότερα φορτία προς τη Μεσόγειο τόσο από τον κόλπο όσο και από την ανατολική ακτή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) σημείωσε αυξητικές τάσεις ακολουθώντας την πορεία της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι ρυθμοί έπεσαν καθώς η χωρητικότητα ενισχύθηκε και με πλοία που μεταφέρονται από το βορρά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 22,5-24Κ/ημέρα.
Στην Ασία, ο νότος είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, ωστόσο η άνοδος της Αυστραλίας και η περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας βοήθησαν να βελτιωθεί το κλίμα. Όμοια ήταν η εικόνα στο βορρά, με καλύτερη ροή φορτίων στα μέσα της εβδομάδας και περισσότερη ηρεμία στις αρχές και στο τέλος. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Μπορεί ο αριθμός των πλοίων να ήταν μικρός αλλά και ο αριθμός των μπορεί ο αριθμός των πλοίων να ήταν μικρός αλλά και ο όγκος των φορτίων δεν ήταν αρκετός για να ανεβάσει τους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 14-15,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice