Τα μεγάλα μεγέθη έριξαν το γενικό δείκτη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2024 10:08
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα με τα μεγάλα μεγέθη να πιέζουν το γενικό δείκτη. Αντιθέτως τα μικρότερα μεγέθη διατήρησαν τη θετική τους πορεία, έστω και οριακά. Αναλυτικότερα, τα Capes μειώθηκαν κατά 13,36%, τα Kamsarmaxes -3,1%, τα Supramaxes +4,3% και τα Handies +1,8%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 178 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 2196 μονάδες την Παρασκευή 22 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία υπήρχαν αρκετές συζητήσεις ωστόσο αυτό δεν αποτυπώθηκε και στη λίστα των κλεισιμάτων καθώς οι περισσότεροι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 12,17 $/tn.
Στο βόρειο Ατλαντικό σημειώθηκαν απώλειες τόσο για τα ταξίδια προς την Ασία όσο και τα υπερατλαντικά, με σημαντικότερες αυτές των υπερατλαντικών ταξιδιών που ξεπέρασαν το 20% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Και στο νότο η εικόνα δεν ήταν καλύτερη ωστόσο οι εβδομαδιαίες απώλειες ήταν μονοψήφιες. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,54 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 56,63 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 25,64Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ειδικά στο βορρά υπήρχε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ωστόσο οι ναυλωτές είχαν τη δυνατότητα να κρατήσουν στάση αναμονής μειώνοντας τις ιδέες τους. Στο νότο υπήρξαν διακυμάνσεις τους ναύλους αναλόγως της ημερομηνίες καθώς τα πλοία που ανοίγουν στις αρχές Απριλίου βλέπουν χαμηλότερους ναύλους σε σχέση με τα μέσα Απριλίου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 22-24Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 28-30 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17,5-19,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετά νέα φορτία από την Αυστραλία και την Ινδονησία. Ωστόσο από την Τρίτη και μετά οι αρνητικές μελλοντικές προβλέψεις άλλαξαν το θετικό κλίμα το οποίο επιδεινώθηκε από την πτώση της ζήτησης. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 16-18Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε αφού η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη. Επιπλέον οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν προκειμένου να πιέσουν παραπάνω τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 16,5-18Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά σημείωσε άνοδο των ναύλων κυρίως λόγω των φορτίων coils τα οποία πρόσφεραν κάποιο μπόνους. Αντιθέτως τα πλοία που δεν μπορούσαν να φορτώσουν τέτοια φορτία κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά δέχτηκε θετικές επιδράσεις από την άνοδο της νοτίου αμερικής κυρίως για τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα. Επιπλέον ο κόλπος εμφάνιση αρκετή κινητικότητα ενώ η Ινδία ήταν ήρεμη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 17-18,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6,5-8 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε μεγάλες διακυμάνσεις καθώς μπορεί να υπήρχε σταθερή ροή φορτίων, όμως ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα οδήγησε σε πτώση των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετά νέα φορτία κυρίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Ωστόσο στη συνέχεια της εβδομάδας τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα δέχτηκα να ανταγωνισμό από τα Panamaxes. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 28,5-30Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 24,5-26Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη προχώρησε θετικά με πολλά νέα φορτία που οδήγησαν σε υψηλότερα επίπεδα τους ναύλους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς την Ασία. Στο τέλος της εβδομάδας σταθεροποιήθηκαν οι ναύλοι αφού τα περισσότερα φορτία είχαν καλυφθεί. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-27Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος έχασε περαιτέρω έδαφος αφού η απουσία σιτηρών ήταν φανερή και τα περισσότερα φορτία του Μαρτίου έχουν καλυφθεί. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 26,5-28Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ήταν ήρεμη με περιορισμένη δραστηριότητα στην αρχή της εβδομάδας. Ωστόσο η συνέχεια ήταν καλύτερη αφού παρουσιάστηκαν περισσότερα φορτία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες επεδίωκαν να κλείσουν κάποιο φορτίο προς τη Λατινική Αμερική. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε την ανοδική της πορεία λόγω της συμφόρησης στο Βόσπορο και τα φορτία σιτηρών και τσιμέντου προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 19-20,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά εμφάνισε ανοδικές τάσεις καθώς η αύξηση των φορτίων οδήγησε βελτίωση της σχέσης προσφοράς-ζήτησης. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) συνέχισε να κινείται ανοδικά με τη ζήτηση να ενισχύεται σε σχέση με την προσφορά χωρητικότητας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 20-21,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά κινήθηκε σε χαμηλές ταχύτητες λόγω της έλλειψης φορτίων από το βορρά, την Ινδονησία και την Αυστραλία. Ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς τον ατλαντικό όπου τα πλοία με καλά χαρακτηριστικά πετύχαιναν κάποιο premium. Το ίδιο αργά κινήθηκε και ο κόλπος της μέσης ανατολής και η Ινδία χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα λόγω της εορτής του Ραμαντανιού. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13-14,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 14-15,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11-12,5Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice